Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Romet 2375 problem z biegami
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Cześć mam problem.
Dopiero co kupiłem swojego Rometa i juz się zje*ał... Wczoraj jak jeździłem to raz na jakiś czas wypadała mi dwójka. Dzisiaj jeżdżąc z kolegą to dwojka wypadała mi co raz cześciej i częściej. Na koniec jazdy juz całkiem sie posypało. Ruszając dźwignią od skrzyni mam niby 3 polożenia które wskazywały by 1, luz,2. Dwójka wchodzi bez problemu, ale jak zrobie teoretycznie na luz to mam na biegu(nie wiem jakim) a jak zrobie na 1 to mam luz... Dopiero jak mocniej nacisnę na dźwignię to mam 1. Do tego potrafił coś czasem rzęźić na 1. Macie jakis pomysł? Jaka może być przyczyna? Może to być stary olej w przekładni? bo chciałem zmienic po kupnie, ale mówie do zimy dolata. Proszę was o pomoc, bo jutro może bym się za to zabrał. Z góry dzięki.
Pewnie trzeba wyregulowac skrzynie Smile na wodziku jest taka naretka, ktora jest polaczona z aparatem zmiany biegow. Zdemontuj aparat I wkrec nakretke o jeden obrot, zaloz aparat i sprawdz jak dziala. Jak bedzie dobrze to zostaw, jak nie to powtorz czynnosc Smile
masz jakieś fotki? Co muszę zdjąć, żeby to zrobić? lewą, czy prawą pokrywę silnika?
sciagasz lewa pokrywe I masz taki widok. Z prawej strony kola magnesowego jest aparat zmiany biegow I od niego w gore idzie popychacz. Musisz to odkrecic, czyli wykrecasz ta srubke co jest w karterze zaraz nad tym popychaczem, oraz odpinasz od wodzika bodajze tam jest zawleczka. Gdy to zrobisz ukaze ci sie taka nakretka, musisz ja wkrecic o jeden obrot w prawo. Gdy to zrobisz spowrotem mocujesz popychacz I sprawdzasz jak dziala. Jak bedzie dobrze to zostaw, a jak nie to powtorz czynnosc Big Grin
Powiedz mi tylko którą śrubke mam odkręcic i które to popychacz. Przepraszam za te debilnie oczywiste pytania, ale w tematyce silników motocyklowych dopiero sie uczę. Chodzi o tą śrubę na płaski śrubokręt?
Na czerwono to popychacz, a na zielono to srubka, ktora trzeba wykrecic. Gdy ja odkrecisz to zostaje polaczenie z wodzikiem. Wyciagasz zawleczke I ukazuje ci sie wodzik I dalej postepujesz tak jak mowilem Big Grin wkrecasz stopniowo o jeden obrot. I to dobrze, ze zadajesz pytania. Lepiej sie zapytac, niz nie zapytac I zrobic zle. Smile
Aaa to ta śruba. Dzięki bardzo, bo bym odkręcił tą po prawej od popychacza... Jutro się za to zabiorę i mam nadzieję, że to wystarczy bo ja juz chciałem skrzynie wymieniać... Jeszcze raz dzięki!
Bedziesz wiedzial jak wyglada wodzik? Bo nie moge znalesc zdjecia zeby Ci pokazac :/
Tak wiem, bo mam cały silnik u siebie w częściach, ale nie wiem jak będzie wyglądał z tamtej perspektywy, ale postaram się to ogarnać.
To dobrze, powodzenia Smile
Nie dzięki Wink
Jeszcze raz wielkie dzięki Minio!
Zajeło mi to jakieś 3,5 minuty Big Grin Chodzi elegancko i dwójka tez juz nie wypada, a rozregulowało się podejrzewam, przez odkręcona śrubkę popychacza.
Przekierowanie