Witam, Przeprowadzam remont Rometa 50-T-1 i mam lekki problem z zapłonem. Nie chcę używanych cewek bo nie wiem ile mi jeszcze potrzymają i waham się czy przewijać czy kupić nowe chińskie cewki. Pamiętam że kiedyś kupiłem takowe do Komara i tarły o magneto.
Przewijać cewki? Jest to warte "zachodu"?
Jak kupować nowe cewki to jakiej firmy polecacie?
Z góry dzięki
.
Nie polecam nowych cewek. Są one wykonane wadliwie.
Nowe cewki są nadwymiarowe przez co trzeba dłubać przy rdzeniu(zbierać z niego nadwymiarowy materiał) aby magneto mogło się swobodnie obracać. Przewijałem kiedyś cewki i jest to bardzo prosta czynność. Do wykonania prowizorycznej nawijrki potrzebujesz kilka desek i kawałek pręta
Do tego odpowiedni drut i niskim kosztem można zdziałać co nieco
(10-10-2014 21:55:13)romek napisał(a): [ -> ]Nie polecam nowych cewek. Są one wykonane wadliwie.
Ok dzięki, jeszcze zobaczę co inni powiedzą.
(10-10-2014 22:18:59)Feiro napisał(a): [ -> ]Nowe cewki są nadwymiarowe przez co trzeba dłubać przy rdzeniu(zbierać z niego nadwymiarowy materiał) aby magneto mogło się swobodnie obracać. Przewijałem kiedyś cewki i jest to bardzo prosta czynność. Do wykonania prowizorycznej nawijrki potrzebujesz kilka desek i kawałek pręta Do tego odpowiedni drut i niskim kosztem można zdziałać co nieco
Mógł byś to gdzieś dokładniej opisać jak to zrobić? Zainteresowałeś mnie
Charper, dzięki za informację poszukam
.
Ja mam nową chińską cewkę jest ona cieńsza na rdzeniu od oryginalnej, ale mi śmiga już trzy sezony i nie narzekam. Przy zakładaniu musiałem podpiłować te metalowe końce żeby nie tarły. Po tym zabiegu wszystko chodzi dobrze.
Mi ostatnio puścił klej na chińskiej cewce trzymający tą szpilke przez co rozwaliło calą cewke ktora potem zblokowała cały silnik... po kupnie piłowałem magnesy bo były sporo za duże... nie polecam.
Magnesy piłowałeś?