Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Zapłon AC CDI
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Cześć,
kusi mnie wsadzenie zapłonu tyrystorowego do mojego silniczka 023. NiestetY BigSoft się nie odzywa, a ja chciałbym już teraz przetestować to cudo. No i z tego co już wiem są dwie opcje:
1. Zapłon z charta- mogę mieć magneto i strator (nie wiem czy sprawny), ale brakuje mi modułu .
2. Rozwiązanie, które interesuje mnie bardziej czyli wykorzystanie starego zapłonu, w którym przerywacz pełni funkcję czujnika oraz nie ma w nim kondensatora.
I teraz najważniejsze, znalazłem taki schemat http://motorowerowo.pl/2012/02/02/schema...d-gl-133/, wiadomo czyjego autorstwa. Czy ten układ może zostać podłączony do obecnego zapłonu? Tutaj jest sterowany impulsatorem indukcyjnym.
Co z tym fantem zrobić? Czy muszę szukać innego schematu? Bardzo zależy mi na sprawdzonym schemacie Smile.
Pozdrawiam,
Brzoz3k
Mam moduł a nawet z 3 jeden własnoręczny i sprawdzony (nie ma bata paść) i 2 oryginalne

Wysłane z mojego D2303
Ile chcesz za taki moduł? To jest typowy moduł do charta czy ta druga opcja? Jedyna rzecz jakiej nie wiem, to to czy ten moduł unitry da się zaadaptować do zapłonu silnika 023.
Jeśli pod zapłon od charta normalny to moduł ten będzie ok - wiadomo musisz mieć cewke butelkowa itd.. Typowy moduł do charta, jeden robiony własnoręcznie i kilka oryginalnych(oryginalne padały z tego co wiem i Bigsoft robił swoje)
Jesli wkładasz zapłon charta do 023 to taki moduł jest odpowiedni
Unitra.
No tego BigSoftowego to bez problemu mogę sklecić, więc jest to tylko opcja 1. A opcja 2? Priorytetem jest wykorzystanie przerywacza Smile. Tego telpoda 133 mogę złożyć np w środę, jak dostanę części, ale nie jestem przekonany do zapłonu od charta. Wolałbym małą modyfikację oryginału Smile.
Czemu przerywacz uważasz za priorytet? To jest część, która często blokuje silnik.
Bo to jest dla mnie pewniejsze rozwiązanie niż zapłon charta. Może nie działać, zresztą dzisiaj zobaczę co mi kumpel przywiózł. Zdaje sobie sprawę z wad przerywacza i zalet charta. Dlatego tak a nie inaczej :-). Po za tym jest to rozwiązanie do testu, niekoniecznie zostanie. Po prostu zaspokojenie ciekawości czy warto. Za godzinę zrobię rozeznanie i zobaczymy co dalej :-)
Powiedz mi jakie wady ma zapłon charta?.
Człowieku nie ogarniam cię! Smile
Chodziło mi o konkretny
model zapłonu, który miałem wczoraj dostać :-P. Zapłon charta jest git :-D. Jeśli ten konkretny nie zadziała to nie chce wchodzić w dodatkowe koszty. Tylko tyle :-)
przed zakupem zmierz miernikiem rezystancje cewki zasilajacej i impulsatora i bedziesz wiedział czy zadziała.
Szkoda pchac sie w przerywacze bo spróbujesz jak to jest z zapłonem elektronicznym to do starego nie bedziesz chciał wrócic
Problem polega na tym, że wczoraj nie miałem czasu go odebrać. Obawiam się, że może to nie być zapłon od charta tylko od simsona, dlatego nie wiem co z tego będzie.
Rozwiązanie, które preferuje nie usuwa wad obecnego zapłonu, tylko zwiększa jego hmmm... sprawność. Jestem świadomy, że w tym zapłonie jednym z najbardziej awaryjnych elementów jest przerywacz, który dalej zostanie.
Dzisiaj zabiorę ten zapłon, przede wszystkim go zobaczę i będę wiedział co dalej.
Cześć,
przepraszam za opóźnienie. Niestety zapłon jest od simsona s51, więc nie będę go rzeźbił.
Przekierowanie