Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Silnik BRA 005
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7
Cześć,
Miałem jakiś miesiąc temu chęć na stworzenie silnika, na razie jest to tylko cylinder, głowica, tłok i te sprawy. Raczej coś amatorskie, ale wzorowane wymiarami na częściach silnika Jawa 223. Jednak pojemność będzie większa niż 50cm3, nie wiem jeszcze jak obliczyć pojemność skokową. Skala to 1:2.
Średnica tłoku: 40 mm
Wysokość tłoku: 48 mm
Długość całkowita wału: 116 mm
Szerokość całkowita cylindra z żebrami: 104 mm
Wysokość całkowita cylindra z żebrami: 112 mm
Pojemność skokową wyliczasz ze wzoru

V=π*r^2*h

π= w przybliżeniu 3.14
r- promień cylindra
h- skok tłoka
A h, to mam wyliczyć jak? Z różnicy między GMP i DMP?
Tak, skrajne położenia tłoka przy gmp i dmp. Lub średnica wykorbienia, obojętnie.

Ale! Gdzie masz płuki i zasilania? Dolot w złym miejscu i jeśli dobrze widzę, to wydech też. Nic z tego nie będzieBig Grin
Wiem, właśnie zapomniałem Tongue Pisałem, że to amatorski rysunek Tongue A propos wydechu, niżej ma być? Zasilanie i kanały płuczące gdzie mają być dokładnie?
Zależy wszystko od skoku tłoka. Dolot powinien być najwyżej, okna płuczące troszkę niżej, ale tak żeby gdy tłok będzie w dmp były one odsłonięte. Dolot powinien być na takiej wysokości żeby jak tłok będzie w GMP był on cały odsłonięty.
Jeśli licząc wysokość cylindra, bo we wstępie podałem z głowicą, to jest idealnie na 35 mm środek wydechu, a kanał od króćca zaczyna się parę mm pod szczytem tłoku w DMP.
O kurde Big Grin

Gościu, czy wiesz na co się porywasz?
(27-09-2014 22:54:25)romek napisał(a): [ -> ]O kurde Big Grin

Gościu, czy wiesz na co się porywasz?

W sensie? Smile Robię to dla siebie, chcę wiedzieć jak ma wyglądać rama do przyszłego projekciku motoroweru - raczej motocykla Smile
Pojemność tego to tylko 60ccm więc rwało to to nie będzie.
(27-09-2014 23:04:36)kanilox napisał(a): [ -> ]Pojemność tego to tylko 60ccm więc rwało to to nie będzie.

Wiem, to nie ma być na razie jakiś 350 cm3, bo zaczynam na motorowerach Smile
Jak już robisz od podstaw to może wykorzystaj w tym silniku membrane, napewno będzie to lepsze niż tradycyjne napełnianie. Membrana do cylindra lub do komory korbowej. Cylinderek to o większej pojemności by się przydał. A tak wgl to od podstaw chcesz wszystko robić, czy ma to być jakiś składak z różnych silników?
Ja bym tego czegoś się na pewno nie podjął.
Jeśli wiek wpisany w twoim profilu jest prawdziwy to jestem pewien że cały ten projekt skończy się na tym jednym obrazku który dodałeś na początku.
Kolego wyżej; człowieka nie ocenia się po wyglądzie i wieku. Rysowalem wiele rysunków, głównie czołgi i pojazdy gąsienicowe.
Będę bazował raczej na silniku Jawa 233, bo na strychu mam z 3 albo 4 komletne silniki Smile Planuję, że nie skończę tego w rok, ale w przeciągu paru lat będę to udoskonalał Smile
Nawet nie pomyślałem o sporzeniu do jego profilu Tongue
W 100% zgadzam się z Tobą, łatwe to raczej nie będzie, trzeba dużo doświadczenia i przedewszystkim umiejętności Big Grin
Co do autora jeszcze, to nie zrażaj się wypowiedzeniami naszymi, jeżeli potrafisz to zrobić to życzę Ci powodzenia Smile W razie czego mogę na PW pomóc Wink
(27-09-2014 23:20:42)RaFicki napisał(a): [ -> ]Nawet nie pomyślałem o sporzeniu do jego profilu Tongue
W 100% zgadzam się z Tobą, łatwe to raczej nie będzie, trzeba dużo doświadczenia i przedewszystkim umiejętności Big Grin
Co do autora jeszcze, to nie zrażaj się wypowiedzeniami naszymi, jeżeli potrafisz to zrobić to życzę Ci powodzenia Smile W razie czego mogę na PW pomóc Wink

PS. to jak masz tyle silników to może zrób 2 cylindrowca 223 Big Grin
Stron: 1 2 3 4 5 6 7
Przekierowanie