Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Troche więcej mocy
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam otóż od kilku lat stał romet już zpomniany troszkę i ostatnio go wyprowadziłem ale źle chodził więc rozebrałem silnik i dałem nowe uszczelki nowy olej do skrzyni i całego wyczyściłem no i teraz mam pytanie bo zbyt dużo mocy to one nie mają :/ i tak patrzałem na allegro i znalazłem takie rzeczy
-Cylinder 60mm ( jak już bym miał kupywać to bym wolał coś powyżej 70mm)
http://allegro.pl/cylinder-tuning60cm-ro...07112.html
-filtr stożkowy
http://allegro.pl/romet-komar-ogar-205-m...88478.html
-I bym chciał jeszcze zmienić gaźnik , żeby był mocniejszy

I tutaj mam pytanie czy to wszystko będzie pasować ? Jaki polecacie gaźnik ? i czy dużo KM przybędzie po takim czymś czy lepiej kupić jakiś używany silnik jeżeli tak to bym był wdzięczy jeżeli byście dali propozycje do 300zł mogę wydać na silnik lub części do tego silnika.

A i wiem modernizowanie tego silnika ale poprostu bym chciał trochę lepiej na nim poszaleć bo z zewnątrz to mam zamiar go pomalować na klasyczny czerwony i dać nowe naklejki ale bym chciał jakąś lepszą prędkość rozwinąć Smile
Silnik 023 nie nadaje się do tuningu, po prostu jego podzespoły nie wytrzymują większej mocy a co ważniejsze ma tylko 2 biegi więc nigdy nie poszalejesz. 50km/h nie przekroczysz i tyle.
Nie ma co męczyć tego silnika.

Ten cylinder co podałeś nic nie daje, jego 5ccm pojemności jest niwelowane przez ciężki tłok, więc taki sam efekt uzyskasz przy szlifie oryginalnego cylindra i kupnie oryginalnego tłoka a trwałość będzie dużo większa.
Te filtry stożkowe dają tylko wygląd ciekawy, a tak to bardzo słabo filtrują co mniejsza żywot silnika i są głośne.
Gaźnik mocniejszy to pewnie masz na myśli k60b ale to stanowczo odradzam to to gówno chińskie jest i nic więcej.

Jeśli nie zależy ci na oryginalnym wyglądzie ogara to polecam kupić jakiś używany silnik Rometa Charta 027, ma on 3 biegi, moc 2.8km i wyciska prędkość 65km/h na serii więc można już przyjemnie pojeździć ulicami czy lasami.
Pasuje on praktycznie bez przeróbek.

Tak to mniej więcej wygląda
Silnik charta słabo wchodzi z racji szerszych mocowań.

Jeśli chodzi o usprawnianie 023 to szkoda wkładać to 300 pln z racji że efekty będa nie za duże, a będzie bardziej awaryjny.
A jeżeli uprzesz się na tuning 023, to możesz zrobić tak :

Cylinder wysyłasz do któregoś majstra z forum (Lagoona, plusminus'a lub janusza94, lecz nwm czy on robi teraz) na przeróbke 50/4. Zwiększa obroty przez szybsze napełnianie mieszanką. Masz już 5 dych + wysyłki. Oczywiście zawsze po portingu lepiej szlif zrobić, czyli kolejne 5 dych, chyba, że sobie gdzieś załatwisz taniej Wink

Do tego zestawu tłoczek jakiś fajny:
Od Hondy DIO lub MB ( do tłoka od DIO to musisz dorobić sobie podkładke 2mm pod cyl, bo będzie Ci wadził o głowice, albo pozbawić się tego problemu i kupić od MB Big Grin) - tutaj cena albo od 20-40 zł za tańszy Piston Kit, lub jeżeli chcesz Meteora to kupisz go koło 100 zł o ile się nie myle Wink

Gaźnik:

Tutaj masz różne możliwości, więc nwm co polecić, do zwykłego 50/4 to myśle, że spokojnie starczy 16N ileś tam od Simsona Wink Po lekkich przeróbkach bez porblemu wejdzie Tongue ( Z resztą prawie wszystko po przeróbkach wejdzie xD ) - Cena : za 6,7 dych masz już nówke.
Na upartego można sobie nawet Dellorto albo Mikuni dać Wink Gaźniki godne polecenia Big Grin

Do zestawu tego wtedy możesz sobie dać tłumik od Simsona, może przerobiony na sp04, z resztą na wydechach za bardzo sie nie znam Tongue Może jakiś spec się później wypowie na ten temat Wink Spawaka możesz sobie pod to zamówić, ale czy jest sens pchać spawaka tylko pod 50/4? Sam nwm Tongue

Troche się rozpisałem Tongue Pozdro dla wytrwałych Wink
Widze że masz mojego dowiertaka :>

Ta wymiana tłoka musiała by też iść w parze ze stoczeniem głowicy z racji że denko jest niższe. Wtedy faktycznie by to dobrze chodziło ale ciekawe jak długo Smile
Zgadza się, Twój dowiertak Big Grin
Czemu mialoby nie pociagnąć długo? Big Grin Aż tak wysilony zestaw to nie jest Big Grin (chyba Tongue)
Dzięki wszystkim za odpowiedzi a może jaki silnik by był dobry bym chciał wiedzieć czy jakaś 125 wejdzie Tongue ?
widywałem przeróbki rometów z silnikami WSK 125 ale dla mnie to śmierć w oczach przy tej masie i hamulcach Big Grin
Silnik WSK za duży jest i słaby jak na 125. Poszukaj jakiegoś zgrabnego od japońca któregoś Big Grin
(15-09-2014 21:13:55)RaFicki napisał(a): [ -> ]słaby jak na 125.

Że co? WSKa słaba? To, że WSKa jest powolna, to nie znaczy że słaba. Jeździłeś kiedyś na porządnej trójce? Bo jeśli chodzi o p...lenie to japońce czterosuwy typu Honda CBR czy Yamaha TZR nie mają najmniejszych szans(o wyczynowych dwusuwach nie wspominam, to już inna bajka jest, do rometa się tym bardziej nie nadająca niż trójka)
Gdzie napisałem, że chodzi o czterosuwy? Big Grin Chodziło mi wcześniej o to, że silnik WSK jest bardzo duży i ciężki do tego, a moc nie zbyt duża jak na taki silnik.

Co do czterosuwów 125. Moim zdaniem nie opyla się kupować moto z takimi silnikami, bo to też nie powala na kolana. Może poprostu przez to, że jestem zwolennikiem silników dwusuwowych. Mimo, że to pierdzi i w chu* pali to przynajmniej fajnie i żwawo jeździ się moto z takimi silnikami.
Hehe dzięki wielkie za odpowiedzi jednak po dłuższych namyśleniach to pewnie poczekam aż jakaś kasa wpadnie to może w następne wakacje się kupi jakieś pierdzikółko do trochę szybszej jazdy a ogara zostawie w spokoju Smile jedynie co to kupie uszczelki i olej do skrzyni i wyczyszczę go na błysk to ten rok go pomęczę hehe jednak to już starszy motocykl nie do śmigania hehe. Jeżeli kilka lat poczeka może będzie droższy Big Grin
Przekierowanie