Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Tuning na 60ccm.
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Witam!
Mam pytanie, czy opłaca się tuningować silnik 023 na 60ccm(na dzisiejszych częściach)? I czy trzeba będzie robić coś z głowicą?
Wkładać 60ccm do ogara to tak jakby zamienić golfa 3 gti za poloneza z silnikiem 1.5 na gaźniku. Głowicę se możesz splanować ale nie musisz
60 chińskie to tak naprawdę 55ccm normalnie
możne cos tam da ale zazwyczaj w tych pseudo 60 są mnejsze kanały i okna i tak naprawdę jestt słabszy niż na oryginalnym 50 ccm
mozna je oczywiście poprawić ale z tym jest dużo zabawy
ogólnie nie polecam
ja mam już 2 lata 60 i nie narzekam więc polecam Big Grin
Czyli nic z głowicą nie będę musiał robić?
nie musisz ja mam na oryginalnej i śmiga
Nic nie musisz robić. Big Grin
Zakładaj i ciesz się chinapower.
Czemu piszcie ze od razu kupi chińskie? Przecież są Polskie z Almotu.
(08-09-2014 21:45:12)sagol napisał(a): [ -> ]Czemu piszcie ze od razu kupi chińskie? Przecież są Polskie z Almotu.

Chińczyki nie robią do tego cylindrów. Są tylko dwie polskie firmy produkujące te cylindry. Almot ze Złotnik Kujawskich i Cross Impex (CX) z chyba Solca Kujawskiego Smile
Ja myślę tak:
kupiłem 60 i ogólnie było całkiem spoko. Nie wiem w czym była rzecz, ale jeździł jak chciał. Raz pięknie przyśpieszał na dwójce, raz miał muła i tak kilka razy podczas jednej przejażdżki. Strasznie mnie ta nierówność zaczynała irytować i wstawiłem cylinder 50, współczesnej produkcji, podobno jakiś wzmacniany czy coś. Założyłem set i co? Git. Ogar jest przewidywalny, nie ma żadnych cudów. Do tego dodam, że 50 jest cięższa od 60 i wygląda na lepiej wykonaną. Przy tłokach nie widać różnicy, przynajmniej na oko, ale podejrzewam, że i tak cyl 60 jest godny uwagi- główną winą cudów jest zapewne kiepskiej jakości tłok.
Pragnę dodać, że mam jeszcze oryginalny cylinder zmd, po 1 szlifie i tłok do niego. Miałem go zakładać, ale ma uszkodzony gwint na gaźnik. Nie chciałem rzeźbić i nie miałem na tą zabawę czasu, więc chwilowo leży w kartoniku i czeka aż te współczesne pójdą na żyletki.
Wydaje mi się, że diabeł tkwi w szczegółach takich jak cena.
zestaw 50cm- 85 zł
zestaw 60 cm- 50 czy tam 60 zł.
Gdyby 60 były wykonane z lepszych stopów czy dokładniej, to nikt nie zwracałby uwagi czy kupuje 50 czy 60, a hejt na 60 jest spowodowany tym, że się łasimy na tanie gówno i liczymy na cuda.
Niestety większość opinii negatywnych do 60 jest spowodowana kupnem taniego gówna.
Ja polecam sam teraz tak robię Big Grin
kupiłem cylek 60ccm 955 tak na prawdę) i wysyłam go do Lagoon-a aby poprawił kanały więc możesz zrobić tak samo cena poprawki to 50 zł więc nie dużo Smile
Ja mam tą niby 60 i fajnie jeździ. Mam już tłok 50 starej produkcji nieużywany dwupierścieniowy, szukam cylindrów do poćwiczenia szlifów i kiedyś wymienię na testy na 50ccm

Co wy macie z tym określeniem wzmacniany ? Czy coś naprawdę było wzmacniane, np ten cylinder ? Jak ? Ja np wzmocniłem sobie koło od taczki wspawując okręgi i teraz się nie wyginają ranty .
Również mam dylemat czy kupować nowe 50 cm3 czy 60 cm3 a może szlifować ZMD? Sęk w tym że najbliższe szlifowanie mam 45 km stąd Big Grin
Ja w komarze 60cm3 (55cm3) mam 2 lata i śmiga bez problemu Big Grin
Stron: 1 2
Przekierowanie