Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Torowy Romet Super R531 - oryginalne malowanie
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Witam,
Mam na imię Paweł i wolę polskie rowery tworzone z pasją i flaszką żytniej od ich zachodniej konkurencji. Jest to mój pierwszy post na tym zacnym forum, więc witam wszystkich.
Jestem szczęśliwym posiadaczem Rometa Wichra zbudowanym z rur z biciami R531 (ma ktoś może do niego oryginalny "ostrobieg" (piastę torową) Smile )ale nie o nim będzie mowa.
Jakiś czas temu na byłem takiego gagatka:
https://www.dropbox.com/sh/hf7wuius3d4x2...TD6HXuLcHa
Podsiodłówka 26,4, reszta rur zgodna z Wichrem czyli możemy być prawie pewni, że to Reynolds.
Chciałybym go doprowadzić do pierwotnego stanu (na razie jest goła rama bez lakieru Wink ), a nie mogę znaleźć informacji jak był malowany (kolor/naklejki/szablony?).
Czy ktoś się spotkał kiedyś z taką ramą? Z góry dziękuję bardzo za wszelkie wskazówki.
Fota nie działa :x
WRESZCIE KTOŚ NA TYM FORUM ROWER KUPIŁ

to ne je wicher tylko romcio specialista albo nawet supeł Smile
malowanie popaczaj na fote romana szosowego

masz tam wzora malowania moze bes zime odrysuje szblona jak bede miał dobry humor, kolor jezeli ci odpowiada ten mozemy sie dogadać jakoś jeśli nie znajomek moze ci to pofarbować na coś z palety rometu pasujace do rocznika tylko błagam nie maluj w teczowe barwy bo to pasuje najnowszym romkom a pozatym nie kojarzy sie najlepiej
inne wersje malowania to czerwony jak fiacior ze zdjecia i białe środki rur z przejsciem tonalnym, inne kolory to niebieski trabantowo majtkowy tez z białym , czerwony lub wiśniowy metalic jasnoniebieski metalic
orginalnej piasty nie szukaj bo w kazdym klubie zbroili w co innego...
pasić jemu będzie zarowno Miche pistato, jak i Dura Ace czy santour superbe, wysoki torowy renak to do troszke staszego romana raczej
duracz czt santour to min. 250 $ + 50 $ przesyłka Sad

PS gwałtownie dobry rower pan kupił okuwa
Dobra rama! Szczena opadła. Podrzuć zdjęcia wichra.
wichry miały mufy jak zwykły stary dobry jagular
stare miały rozlazłe geo nowsze mocno zwarte z duzo ostrzejszymi kątami głowki i podsiodłowej, mamy wichra na forum, koles kupil rame i po mali szuka teili..
kolejny wzornik malowania
wicher 100% reynolds i bydlęcy wezeł podsiodłowy
[attachment=6576]
jagi torowy na chromach tysz reynolds
foty z firmy Usługi Rowerowe cytowane w celach edukacyjnych
Nooo, w końcu jakiś fajny rower na forum :-D ja bym sie pokusil o jakis ladny lakier zgodny z oryginalnymi oraz oryginalne naklejki od mima.pl Smile
Dziękuję za odpowiedzi wszystkim. Jest mi niezmiernie miło, że ktoś wreszcie potrafi powiedzieć coś konstruktywnego o tej ramie.
Jest nawet lepiej niż napisałem, bo oprócz tego zalążka roweru mam jeszcze oddzielnie Rometa Wichra na reynoldsie 531 z biciami na rurach. Chodziło mi o to, że porównałem średnice rur i przedni trójkąt jest identyczny w obu ramach.
Wicher jest "pierwszej generacji", ale już rometowski, a nie zzrowski.
Wygląda tak:
https://www.dropbox.com/s/o6ck9ekdj6nhmxz/IMG_9509.JPG
https://www.dropbox.com/s/ew6z7n0rcrhpdpj/IMG_9521.JPG
Zdjęcia są trochę starsze i teraz jest uzbrojony w kokpit hvz rekord, siodło i wszystko co potrzebne do jazdy.
Jak już zauważono kąty tej ramy nie są jej mocną stroną, ale posiada rzadko spotykane w Rometach rury z sygnaturami Rometa i oryginalny lakier, więc chciałbym go kiedyś doprowadzić do oryginalnego stanu.Do niego szukam oryginalnych piast torowych produkowanych przez rometa.
Natomiast do Supera chciałbym wsadzić Campy Pisty piast i korbę, obręcze mavic or10/champion du monde. Miały być piasty renaka wysokie, ale jednak się nie udało. Szkoda, bo piękne były.
Kamilowego Supera znam, nawet parę wiadomości wymieniłem z właścicielem. Podobno Supery miały chainstay 41, ale w mojej torówce niekoniecznie wiem jak to zmierzyć (przy max. zbliżeniu koła faktycznie jest 41.). O te bicia "romet" przy podsiodłówce go męczyłem, bo poza tym to mufki identyczne, ale nie był mi w stanie odpowiedzieć dla czego w jednym są, a w drugim ich nie ma.
Tego niebieskiego Wichra wyciągniętego z Głowna też znam. Bardzo fajny (mocowania na błotnik = czysty romet Smile ). Bez sensu, że gość się go pozbył.
Co do koloru, trochę się go zachowało na sterówce:
https://www.dropbox.com/s/qwzl7xvkso4ne4n/SDC12817.JPG
Na dniach postaram się ściągnąć delikatnie ten zielony i brązowy lakier, to może uda mi się odkryć choć kawałek oryginalnego. Pytanie, czy to taki niebieski jak w Wichrze, czy taki jak w późniejszych Superach na SL.
Czy jesteście w stanie określić mniej więcej okres w jakim powstała ta rama?
Czy ktoś wie coś jeszcze o tej ramie?
nikt nic nie wie z powodu iż z wydziału sportowego tej wesołej fabryki nie wyjechały dwa jednakowe rowery!! w zielonym dziwi mnie mało agresywny kąt główki, pieron jeden wie moze to starszy odnawiany w fabryce moze jaki klub zamowił rozlazłe do celów treningowych
PS. zostaw piasty Campa Pista w spokoju nadaja sie tylko i wyłacznie na TOR !! są słabo uszczelnione i zaraz nasypie ci sie do nich gruzu
ja mam romana speca z puszką od jagulara, moze twoja mufa z grawerem roman je taka sama przejściówka?
A ja do Pruszkowa mam niedaleko Smile Zielony wicher to nie problem. Jakość tej ramy na razie nie motywuje mnie do jej renowacji. Informacji od Superze szukam od pół roku i dalej nic, o zdjęciu nawet nie marzę.
Można gdzieś zobaczyć w wawie tego speca? Dzięki za odpoweidź
jest na forum ten wariat linke do fot masz tu, haki jak widzaç nieorginalne podobnie jak mostek od "hebla" wymienił sie celem zmiejszenia rozstawu...
http://www.chlopcyrometowcy.pl/showthread.php?tid=26273
[attachment=6688]
jeśli nadal szukasz orginalnych piast do wichra racz przyjąc do wiadomośći ze takie NIE ISTNIAŁY chyba ze Ignaszczak z POZNANIA zrobił coś o czym nie wiem, stare rozlazłe te cerwone o geo jak albatros niewytykając potrafili zbroić w zwykłe piasty z Brombergu/bez kontry bo na torze zbyteczna/ lub renaki torowe
Wicher na razie czeka na lepsze czasy. Widać, że nie lutował go wirtuoz mimo porządnego materiału.

Wiadomo chociaż kiedy rocznikowo romet tworzył supery na reynoldsie, kiedy powstała moja rama, a kiedy szosa Kamila? Kiedy, lub dla kogo stosował ozdabiane mufy, a kiedy zwykłe jak w większości superów? Czemu w ogóle powstało coś takiego jak super na reynoldsie 531, skoro w założeniu były one z Columbusa?
Wiadomo skąd się wzięła słynna chmurka na puszce suportu, czemu akurat taki wybrali kształt?
Dużo pytań Smile
jak sie ostatnio widziłałem z duchem świętym zapomniałem zapytac, ale moze ktos dotrze do "miszczów palnika" z brombergu...
Ja dotarłem do miszcza miszczów palnika, wysłałem mu list na 7 stron, czekam na odpowiedź, bo człowiek aktualnie choruje i przebywa operacje. Jak tylko czegos sie dowiem to opublikuje pytania i odpowiedzi a przez telefon dopytam reszty.
Ja czekam aż Crimson (dzięki! Smile ) dostanie jakieś informacje, więc na razie Super stoi. Obok niego koła Campa Pista/Mavic Record du Monde Wink
Natomiast powoli będę przywracał wichra do "klubowej" wersji - ruski baranek xb3 rekord na razie pójdzie w odstawkę, a wleci szosowy kokpit z głowna, który pierwotnie był z framesetem, biały velox i koła. Piasty jednak Renak, na razie odpuszczam rometowskie, na wysokim kołnierzu - tylna czeka na polerkę, lada dzień przyleci korpus przedniej. Trzeba będzie dobrać oś, kulki i konusy, polerka i będzie sztosik. Szukam rometowskich obręczy na szytki, aluminiowych. Najlepiej nie montowanych, nos. Może ktoś trzyma takie z sentymentu?
Poza tym szukam sztycy rometowskiej 26.4 i siodełka z brombergu.
Pozdrawiam
Stron: 1 2
Przekierowanie