Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Pomocy!!! Romet Mińsk
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam.
Wszyscy którzy mieli lub maja motocykl Minsk obojętnie jakiej wersji, proszę o kontakt! Sprawa jest poważna jak widać w linku...


Mój Minsk
Po pierwsze nie ten dział po drugie dajesz link widać nie kompletny motor. I co my mamy wróżyć z fusów ?
Tylko tyle wnioskuję, że chcesz odbudować.
Jak już zakładasz temat to opisz go przynajmniej bo tak to nie wiadomo o co chodzi..
Przepraszam za ten nieczysty trik....Tematy o Minsku wszyscy olewają gdziekolwiek bym się zwrócił na necie o pomoc.Chciałby żeby odpisała przynajmniej jedna osoba która ma Mińska w ruskiej wersji i sprawnego i już wszystkiego się dowiem.

Oto Problemy

Do konsolety dochodzi mi wiązka kabli z których po podłączeniu wszystkiego zostają mi dwa kable - zielony który ma iść do prędkościomierza tylko gdzie?(Podejrzewam ze mam obciąć końcówkę i wsadzić do otworu na zdjęciu od spodu licznika ale pewny nie jestem)

Natomiast z różowego po podłączeniu stacyjki i kontrolki zostają 2 wejścia do wpięcia oraz jedno do masy.Jak to ma być podłączone i do czego?
Następny problem to bezpiecznik. Do puszki dochodzi wiązka 3 przewodów z czego 2 idą do przerywacza kierunków a do bezpieczników co ma iść?Zostaje tylko różowy podwójny który wpiąłem jak na zdjęciu do jednej strony bezpiecznika a co z drugą??? Ale na ruskich stronach widziałem zdjęcie ze wszystkie 3 wiązki ida do przerywacza więc do jak podłączyć bezpiecznik???
Jest jeszcze sprawa iskrownika- po ustawieniu tłoka w gpm cewka na iskrowniku nie jest przed rowkiem na magnecie.Wał mam nowy ale nie oryginalny(kupiony na allegro gdzie pisało że jest do mińska stary model silnika więc ok)Gdy chce ustawić iskrownik ro niema on jak się przesunąć bo blacha ogranicza.Czy ratunkiem jest po prostu przyspawanie kawałka blaszki i rozwiert starych(po prosty ich przedłużenie)?
Wilkolak5 ja tam nie jestem żaden panWink A Minska nie posiadam ale jak będę u kumpla to popytam jego on ma wersję białoruską.
Co do tego kabelka to nie jest to do podłączenia podświetlenia licznika ?
Co do wału to musiałbyś znać czy to jest minsk 400 czy 400A bo czymś się tam różniły. Dokładnie nie powiem bo nie jestem pewny. Ale z tego co wiem to na forum parę osób ma Minski i mam nadzieję, że pomogę Wink
Dzięki za zainteresowanie.Mam Minska MMB3-3.112 z 1988r co mi pisze z tabliczki znamionowej na ramie.W dokumentach mam Romet Minsk 400 A.Jest to wersja z akumulatorem ale jako ze nie mogłem dostać całej niezniszczonej instalacji przerobiłem go na wersje ruska, czyli bez aku. Kupiłem nowa instalacja elektryczna a także konsoleta z stacyjką(normalnie miałem dwa liczniki). Stary typ silnika(okrągły). Kupiłem nowy wał z allegro(niby do minska starego typu czyli ok). Po założeniu magneta okazuje się że żeby ustawić iskrownik z czujnikiem położenia wału na 3 mm przed gpm wału to muszę każda blaszkę która utrzymuje iskrownik w karterze przemieścić o 45 stopni!!! Miał ktoś tak?Jakieś rady ogólne itp?
I jak Panowie macie może jakieś pomysły?Chodzi głównie o elektrykę.Sprawdzałem kable i podstawowe pytanie - czy w białoruskiej wersji były stosowane bezpieczniki???Huh
Głowy nie dam sobie uciąć ale aby zabezpieczyć przed spaleniem to musieli dać jakiś bezpiecznik. Dziś podjadę do kumpla to Ci powiem wieczorem czy te wersje miały czy też nie
Nie ma tam bezpiecznika pytałem się kumpla
Dzięki.Doszedłem też do mojego problemu z przewodami.Mam stacyjkę off/on są dwa wpięcia a w stacyjce 3 stopniowej jest ich o dwa więcej czyli wszystko się zgadza.
Pozostaje tylko kwestia do czego podłączyć kabel z kółeczkiem(podejrzewam że do śruby). I czy to ma być do śruby od kierownicy czy może do prędkościomierza???(jest mam taki wystający kawałek metalu z otworem....)
I jak myślicie??? Jak to ma być?
Nie chce próbować na chybił trafił skoro nie ma tam bezpiecznikaUndecided
Czyli na jeden pin podajesz prąd a na drugi sygnał masę którą zazwyczaj masz do ramy podłączone za pomocą nakretki lub specjalnego bolca.
Jak możesz zrób zdjęcie bo zbytnio nie umiem ogarnąć tego z opisu
(25-07-2014 19:26:04)Wilkolak5 napisał(a): [ -> ]Dzięki za zainteresowanie.Mam Minska MMB3-3.112 z 1988r co mi pisze z tabliczki znamionowej na ramie.W dokumentach mam Romet Minsk 400 A.Jest to wersja z akumulatorem ale jako ze nie mogłem dostać całej niezniszczonej instalacji przerobiłem go na wersje ruska, czyli bez aku. Kupiłem nowa instalacja elektryczna a także konsoleta z stacyjką(normalnie miałem dwa liczniki). Stary typ silnika(okrągły). Kupiłem nowy wał z allegro(niby do minska starego typu czyli ok). Po założeniu magneta okazuje się że żeby ustawić iskrownik z czujnikiem położenia wału na 3 mm przed gpm wału to muszę każda blaszkę która utrzymuje iskrownik w karterze przemieścić o 45 stopni!!! Miał ktoś tak?Jakieś rady ogólne itp?

Witaj w jaki sposob przerobiles instalacje na bialoruska??bez akumulatora
Przekierowanie