Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: 139fmb eksploatacja
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Siema
Ostatnio zakupiłem chinola z popularnym silnikiem czterosuwowym 139fmb/ zestaw 72ccm. A więc; motorower jest nawet, włącznie z silnikiem w ładnym stanie i chciałbym aby w takim stanie pozostał jak najdłużej (przynajmniej do końca jego kadencji pod moim kierownictwem Big Grin) w końcu zakupiłem go z myślą o dojazdach do pracy w wakacje i rekreacyjnych przejażdżkach, a nie do katowania czy cuś Wink. Problem polega na tym, że na trasach rzędu >40km silnik strasznie się nagrzewa- gorąca jest nawet kopka, potrafi on "zasłabnąć" na chwię, a potem znowu dobrze o.O
Wiem że te silniki potrafią zrobić naprawdę duże przebiegi, jest to (chyba) kwestia odpowiedniej eksploatacji. A więc JAK poprawnie eksploatować silnik, aby zrobić jak najwięcej bezawaryjnych kilometrów? Z jaką prędkością jeździć? Na jakich obrotach? Proszę o jakieś porady xD Big Grin
PS.
Dodam, że zazwyczaj podczas jazdy wskazówka prędkościomierza nie schodzi poniżej 60 km/h.
Co może być przyczyną nadmiernego (moim zdaniem) nagrzewania się silnika?
Dodam jeszcze, że olej był zmieniany jakieś 600km temu (klasa lepkości 10w40- syntetyk).
Sory Administratorów jeżeli pomyliłem dział- przenieście do właściwego jeśli można Wink
Wskazówka nie schodzi poniżej 60km/h? Spróbuj mniej pałować silnik, poza tym te chińce tak mają, silnik jest słabo chłodzony(poziomy cylinder, no i przepływ powietrza zaburzają zawory), już w zetce(z pionowym cylindrem) jest lepiej.
Hm.. no może i racja, ale co ciekawe kartery nagrzewają się po dłuższej jeździe prawie tak samo jak cylinder i głowica; prawie znaczy- (są nieco 'zimniejsze'- woda się na nich nie 'gotuje') Wie ktoś może w jakim zakresie temperatur pracuje silnik- w sensie w jakim zakresie oscyluje temperatura silnika podczas jazdy?
Kupiłeś chinola? - Licz się z wydatkami i problemami Big Grin
(14-07-2014 16:56:08)Bzyk126 napisał(a): [ -> ]Co może być przyczyną nadmiernego (moim zdaniem) nagrzewania się silnika?

Ustaw mu rozrząd i zawory, może przerabiała go osoba, która nie ustawiła porządnie rozrządu.
Temperatura pracy dla silnika AC to około 110*C. Jeżeli on ci się przegrzewa warto sprawdzić pompę oleju, zobaczyć w jakim stanie jest rozrząd i czy nie jest przestawiony. Jak jest dobrze ustawiony to nic mu się nie powinno dziać.

(14-07-2014 18:42:52)DominiX napisał(a): [ -> ]Kupiłeś chinola? - Licz się z wydatkami i problemami Big Grin

Krowa, która dużo ryczy mało mleka daje.
Wiesz coś o tym silniku? Ten silnik bardzo się udał dla chińczyków.
Rozrząd jest jakby faktycznie o jeden ząbek przestawiony do tyłu, spróbuję w najbliższym czasie ustawić, sprawdzę też przerwę na zaworach, jak nie to pozostaje mi wstawienie chłodnicy. Tak na marginesie: co sądzicie o chłodnicach oleju do tego silnika? Fabryczna pompa da radę? Czy to wgle warto zakładać??
ja polecam co sezon olej zmieniać w silniku, sprawdzać stan łańcuszka rozrządu i przede wszystkim nie pałować, bo będzie pierścienie jadło. Te silniki strasznie się grzeją. Jakaś chłodnica na pewno by poprawiła sprawę.
Chyba lepszym rozwiązaniem będzie założenie chłodzenia wodnego na cylinder, czyli zmiana cylindra i głowicy Cię czeka - pod warunkiem, że masz czas i pieniądze na zabawę w takie rzeczy best A i montaż chłodnicy oczywiście.
Ej ludzie ogarnijcie się! Miliony sztuk jeździ tego po drogach z zestawem 72ccm i 99% pewnie nawet nie myśli o chłodnicy bo jest nie potrzebna. Tu musisz mieć coś źle ustawione bo nie możliwe żeby się tak po prostu grzał
Nie wiem czy ma to cos wspolnego ale czy takie dzialanie moze powodowac zbyt mala ilosc paliwa w mieszance?

Wysyłane z mojego GT-S6500 za pomocą Tapatalk 2
Jak się lubi pałować 72cm3 to się chłodnica oleju przydaje, polukaj sobie w necie jak to wygląda, dostajesz chłodnice z adapterem, nic nie trzeba przerabiać po prostu przykręcasz i dolewasz więcej oleju ( 100-150 ml). I masz chłodzenie oleju, silnik się mniej grzeje za około 160zł. Nie trzeba nic przerabiać na jakieś chłodzenie wodne.
Przekierowanie