Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Romet Ogar 205
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam.

Przedstawiam wam oto mojego Ogara 205.

Zaczęło się jakiś czas temu gdy znalazł sie w posiadaniu moim i mojego brata silnik 023, do którego nie mieliśmy ramy. Rama została kupiona na złomie i romet był do lekkich przejażdżek. Jakiś czas później aby mieć rometa z papierami do normalnej jazdy zostały kupione kolejne 2 na części. Z 3 maszyn powstało to co widzicie na zdjęciach.

Prędkość maksymalna po prostej to jakieś 40-43 km/h, z górki 50, a pod górke 30 Dodgy

Silnik ma lekkie bicie na wale(i chyba dlatego nie osiąga maksymalnych obrotów jadąc po prostej), sprężanie 9 barów, założony zapłon od charta, przełożenia na zębatkach 12/38(w zapasie mam zębatki na tył 35 i 44 zęby). Schowek nie jest w najlepszym stanie, ale nie mam na stanie lepszego. Tłumik z tego co mi wiadomo jest od motorynki bo te czarne od ogara nie były w najlepszym stanie, a stopki chyba od komara :F

A oto zdjęcia:
https://plus.google.com/photos/116730192...1553803473
Hmm ciekawy kolor dbaj o niego Smile
Będą jeszcze prace nad założeniem innego gaźnika. Z tego co pamiętam to dellorto phva 16, ale prace prawdopodobnie dopiero w wakacje.

dominik200

Odpala ci od kopa ?
Za 1 lub 2 zależy od dnia lub jak mocno kopne Wink

W dodatku nie mam oryginalnego gaźnika w dobrym stanie, więc to też w jakimś stopniu utrudnia.
Co do gaźnika to pomyliłem się, jest to gaźnik phva 12 i został dziś założony.
Muszę powiedzieć, że Ogar prawie identyczny jak kolegi z okolic. Fotka z zlotu:


Ale twój oczywiście też ładny Smile
Kolorek zajeb...y Big Grin
Aktualnie do rometa zakładany jest silnik 027 i prace trwają, a wygląda to tak:

https://plus.google.com/u/0/photos/11673...3974036833

Silnik ma przejechane 4500 km i nie był jeszcze rozbierany. Ma oryginalne plomby zabezpieczające kartery i cylinder Cool
Silnik 027 został zamontowany Big Grin



Były drobne problemy z montażem wydechu, ale odległość między kolankiem a tłumikiem została wypełniona kawałkiem starego kolanka od 023. Oprócz tego kolanko lekko za daleko do przodu wystaje i obija o błotnik :F
I tu mam jeszcze pytanie o tłumik. Zamontowany od silnika 023 nie będzie problemem dla 027 czy lepiej kupić oryginalny od charta albo od simsona?



Wykonanie uchwytów do silnika z płaskowników i podnóżek zajęło trochę ale efekt jest taki jak na zdjęciach(wszystko będzie jeszcze malowane i i wykańczane).
Musiałem też kupić nowy łańcuch bo stary był za krótki i nie założyłbym zębatki 44z. Teraz muszę lekko podnieść plastikową osłonkę bo lekko o nią ociera. Tu też małe spostrzeżenie, jeździłem chwile na zębatce 38 i nie ma większej różnicy między nią, a aktualną 44. Możliwe że to przez tłumik, który by tak ograniczał? Prędkość na prostej to jakieś 45 i lepiej się zbiera niż na 38, a z górki 55. Na zębatce 38 po prostej też około 45, a wrzucanie 3 biegu nie miało większego sensu bo prawie nie przyspieszał. Z górki było może 60.



Generalnie Ogar ma założony akumulator i z niego zasilane są światła. W planach jest jeszcze założenie światła stopu i migaczy.
Masz złoty łańcuch napędowy czy mi się wydaje ? Smile
Zgadza się, ma taki kolor, a czy jest ze złota to jeszcze nie wiem radocha
Przekierowanie