Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Wsk 175 wiatr
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Cześć! Mam pytanie. Słyszałem że WSKi 175 są awaryjne a że te z silnikiem wiatr mają skrzynie trwalsze. Co o tym sądzicie bo mam okazje nabyć taką po remoncie silnika. A i też słyszałem że spięte na krótko jak są to cewki dostają po czterech literach.Smile. Proszę o odpowiedzi.
Jak się nie umie naprawić to wszystko jest awaryjne Wink Chociaż ostatnio słyszałem, że shl i wszystko inne 175 było bezawaryjne, a tylko czwórki się psują, ale jak może tak być, skoro wszystko ma ten sam silnik?? Skrzynia może nie trwalsza, co wygodniejsza, a mianowicie ma krótką czwórkę. Wszystkie inne mają taki jakby 'nadbieg' jak w chopperach. O cewkach się nie wypowiem, bo nie wiem.
Ps. ta skrzynia jest niby rzadko spotykana, jak ma papier i za dobrą kasę to brałbym Smile
Ona jest bez papierów za 900zł
jak jakos wyglada i silnik zdrowy to warto ja brać. No wiatr i 059 czy 060 róznią się skrzyniami. Nie wiem jak to jest dokładnie ale wiatr ma chyba długą 4
Latos nie wprowadzaj ludzi w błąd.
Nie czwórka jest dłuższa w kobuzowej skrzyni tylko pierwsze 3 biegi są krótsze a w gazelowej dłuższe
Przełożenia biegu 4 nie da się zmienić ponieważ to jest bieg bezpośredni a więc =1.00

A to że skrzynie się sypały to jest jeden wielki MIT
Nie znam żadnej osoby, której padła skrzynia, są tylko plotki, że "się sypią" ale jak zapytać ich co się dokładnie sypie to cisza.

Grunt to wszystkie igiełki na wałku zdawczym, porządne tulejki z brązu dla wałka pośredniego, porządne łożysko na wałku sprzęgłowym i zdystansowana skrzynka na tip-top a wtedy skrzynia wytrzyma nie jednego rometa jawe czy mz
Skrzynia długa czyli bez dziury między 3 a 4
Wałek zdawczy 26Z a pośredni 16Z

Skrzynia krótka czyli z dziurą między 3 a 4
Wałek zdawczy 27Z a pośredni 15Z
Ostatnio na allegro wałek pośredni 16Z poszedł za lekko ponad 100 zł
Dzięki za odpowiedzi. Jeśli macie coś jeszcze do powiedzenia to piszcie.
Co byś chciał się dowiedzieć?
Ogólnie jakieś rzeczy. Ciekawostki itp. Innym też się może przydać.
Skrzynię długą czyli gazelową montowano w silnikach Wiatr i 059, ale 059 to chyba nie wszystkich, natomiast 060 to już tylko skrzynia krótka, która zapewnia największą piz** na pierwszych 3 biegach

Nazywana też "chorobą kobuzową"
A słyszałem też ze elektryka w wsk-ach 175 była słaba
Przepraszam, mój błąd.

Elektryka nie przewidziała kierunkowskazów, jazdy na światłach przez cały dzień itp. Kiedyś do jazdy wystarczało to, co było na pokładzie bez przeróbek. Było o tym pod koniec odcinka legend prl-u o panu Wiesławie Wiatraku.
Miałem kiedyś ten silnik i faktycznie skrzynie nie były najsilniejsze. Dwa razy z zębatek od 2 biegu zebrało mi zęby.
Jak dbasz to masz Smile do 175 polecam mieszaną skrzynie Heart ogólnie to nic się nie sypie więcej jest problemów z 125 niż 175.
mam SHL 175 3 biegowa remontuje własnie i problem mam z gaxnikiem po xx latach po podstawym przeglądzie odpaliła ale gaźnik przecieka i za dużo paliwa dostaje
PRZECZYŚĆ może jak tego nie zrobiłeś
Stron: 1 2
Przekierowanie