09-06-2014, 00:17:15
09-06-2014, 00:24:15
I jeszcze siedzenie od komara , może tego samego co przednie zawieszenie.
09-06-2014, 00:41:46
Plastiku nie ma to już widziałem. Własnie muszę sprawdzić na tabliczce wersję.
700 i 710 miały chyba pedały u mnie ich nie ma, ale z nów 750 miały z przodu inne zawieszenie (to które jest u mnie też jest od Pegaza z tego co widziałem na zdjęciach).
W planach:
Odświerzenie lakieru (zetrzeć cały lakier i malować od nowa)
Wypolerować koła i silnik na lustro
Wymienić elektryke
Wymienić siodełko
I może gruntowny remont silnika, gaźnika, skrzyni
Wymiana linek i przewodu paliwowego
700 i 710 miały chyba pedały u mnie ich nie ma, ale z nów 750 miały z przodu inne zawieszenie (to które jest u mnie też jest od Pegaza z tego co widziałem na zdjęciach).
W planach:
Odświerzenie lakieru (zetrzeć cały lakier i malować od nowa)
Wypolerować koła i silnik na lustro
Wymienić elektryke
Wymienić siodełko
I może gruntowny remont silnika, gaźnika, skrzyni
Wymiana linek i przewodu paliwowego
09-06-2014, 19:47:03
Popatrz na to że masz zbyt wysoko zamontowany błotnik przedni.
09-06-2014, 20:07:56
Wszystko po mału się będzie robiło, liczę na wasze wsparcie i doradzanie
Korzystając z okazji chciałem pochwalić się jeszcze jednym cackiem.
Tzw. Dzik - URSUS c308 produkowany w latach 1958-1963.
Posiadam do niego całe osprzętowanie oraz przyczepę
Przykładowe zdjęcie, swojego zrobię jak wyjadę z nim z garażu
Korzystając z okazji chciałem pochwalić się jeszcze jednym cackiem.
Tzw. Dzik - URSUS c308 produkowany w latach 1958-1963.
Posiadam do niego całe osprzętowanie oraz przyczepę
Przykładowe zdjęcie, swojego zrobię jak wyjadę z nim z garażu
09-06-2014, 20:13:58
Jeśli nie ciśniesz na oryginał, motorek jeździ prosto i nie ma niepokojących objawów to zostań przy tych lagach. Aczkolwiek teleskopy są chyba bardziej trwałe i komfortowe.
09-06-2014, 20:24:16
No właśnie chciałbym dążyć do oryginału. Ale przeglądając zdjęcia to widziałem że właśnie też miały takie zawieszenie. Tylko w 750 było to na teleskopach i silnik bez pedałów. W 700 i 710 właśnie było takie zawieszenie jak u mnie a silnik z pedałami. Wychodzi na to że mam silnik od 750 a zawieszenie od 700
09-06-2014, 20:27:56
09-06-2014, 20:55:27
Super pegazik i w dodatku za taką cenę!
Pegaz 700 miał zawieszenie typu tego starszego, jak w komarach. Silnik 010 czyli automat.
Pegaz 710 miał zawieszenie już te nowsze, jak chociażby kadet. Silnik dalej był 010.
Pegaz 750 miał te samo zawieszenie co 710 czyli te nowsze a silnik 017 czyli 2 biegowy, przełączanie manetką.
Sprawdź co masz na tabliczce znamionowej wybite bo wydaje mi się, że ją masz tyle, że zamalowaną (nic nie szkodzi).
Pegaz 700 miał zawieszenie typu tego starszego, jak w komarach. Silnik 010 czyli automat.
Pegaz 710 miał zawieszenie już te nowsze, jak chociażby kadet. Silnik dalej był 010.
Pegaz 750 miał te samo zawieszenie co 710 czyli te nowsze a silnik 017 czyli 2 biegowy, przełączanie manetką.
Sprawdź co masz na tabliczce znamionowej wybite bo wydaje mi się, że ją masz tyle, że zamalowaną (nic nie szkodzi).
09-06-2014, 22:27:24
(09-06-2014 00:09:25)Jakub napisał(a): [ -> ]Gołym okiem widać że te uszy mocowania przedniej lampy są dospawane . Zdecydowanie są za nisko w porównaniu z innymi 700 czy 710 .
http://www.jacomoto.pl/gfx/motorowery/ro...00_20..JPG
Namawiam do lektury .
Może się mylę jednak uszy są zdecydowanie za nisko .
Wszystko pokaże tabliczka .
Może to być 700 czy 710 chyba widzę ten uchwyt od linek . Wstaw większe zdjęcia a nie znaczki pocztowe
09-06-2014, 23:56:08
W tym zdjęciu co wysłałeś własnie mam takie przednie widełki, tylko silnik bez pedałów. W weekend wrócę do domu to zobacze tabliczkę i postaram się o lepsze zdjęcia
10-06-2014, 00:25:47
(09-06-2014 00:03:55)wojtex napisał(a): [ -> ]Jedynym większym problemem jaki może cię spotkać to odśrodkowe sprzęgło, jeżeli takie masz w tym silniku bo nie jest to bardzo powszechne rozwiązanie - jak na skalę produkcji komarowo - rometowej.
Kilka faktów.
W tym egzemplarzu oryginalnie powinien być (i jest) silnik ''kwadratowy'', odpalany z kopki i z 2 biegami w rączce - typ 017. Silniki z pedałami i sprzęgłem odśrodkowym to domena motorowerów Pegaz 700 i 705 (gdzie jeśli chodzi o ten drugi to historia podobna jak z Rometem 50-T3 tylko że mniej znana - odsyłam do szukajki). Przód rzeczywiście kombinowany, co prawda w motorowerach 700 i 705 występował podobny (taki jak w Komarze 2338) ale tutaj mocowanie lampy jest faktycznie za nisko. Jeśli Twój to 750 to powinien mieć teleskopy. A więc:
Pegaz 700: Silnik 010 (pedały, automat), zawieszenie komarowskie z lampą na dwóch ''wysięgnikach'', tył amortyzowany
Pegaz 705: To samo co 700, ale tył podobny jak w sztywnych Komarach (nie wiadomo czy kiedykolwiek powstał
Pegaz 710: To samo co 700, ale przód na teleskopach
Romet 750: Silnik 017, zawieszenie teleskopowe, tył amortyzowany, zbiornik na korek wciskany. Co do tego modelu to właściwie nie wiem czy nazywać go ,,Pegazem''.
Romet 760 Polo: Silnik 017, tył amortyzowany, zmienione siedzenie, kierownica, bak umieszczony normalnie, przód na teleskopach
Następcą był Romet Kadet M780 oraz Kadet 110 Automatic ale to temat na oddzielną dyskusję.
10-06-2014, 13:10:15
Nie wiem czy uchwyty pod lampę nie są dospawywane przez kogoś. Jak już pisałem pooglądam go dokładniej w piątek, w tedy napisze co i jak.
Romek dzięki za "wykład"
Romek dzięki za "wykład"
10-06-2014, 17:34:18
(10-06-2014 13:10:15)aniolekdami napisał(a): [ -> ]Nie wiem czy uchwyty pod lampę nie są dospawywane przez kogoś. Jak już pisałem pooglądam go dokładniej w piątek, w tedy napisze co i jak.
Romek dzięki za "wykład"
Właśnie staram się ciebie uświadomić że na moje oko są dospawane .
Ktoś je dospawał zdecydowanie za nisko
13-06-2014, 18:54:45
W końcu wróciłem do domu i dokładnie go obejrzałem Odczytałem również tabliczkę - model 750, 1975 rok.
Co do lampy owszem ktoś coś przerabiał, jest niżej. A błotnik przedni nie jest za wysoko. Przód jest na sprężynach i przy dociśnięciu koło ładnie chowa się pod błotnik, gdyby było niżej to by tarło
Co do lampy owszem ktoś coś przerabiał, jest niżej. A błotnik przedni nie jest za wysoko. Przód jest na sprężynach i przy dociśnięciu koło ładnie chowa się pod błotnik, gdyby było niżej to by tarło