Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Romet Pegaz 750
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6
... wspawując uszy pod lampę
I jeszcze siedzenie od komara , może tego samego co przednie zawieszenie. Big Grin
Plastiku nie ma to już widziałem. Własnie muszę sprawdzić na tabliczce wersję.
700 i 710 miały chyba pedały u mnie ich nie ma, ale z nów 750 miały z przodu inne zawieszenie (to które jest u mnie też jest od Pegaza z tego co widziałem na zdjęciach).
W planach:
Odświerzenie lakieru (zetrzeć cały lakier i malować od nowa)
Wypolerować koła i silnik na lustro
Wymienić elektryke
Wymienić siodełko
I może gruntowny remont silnika, gaźnika, skrzyni
Wymiana linek i przewodu paliwowego
Popatrz na to że masz zbyt wysoko zamontowany błotnik przedni.
Wszystko po mału się będzie robiło, liczę na wasze wsparcie i doradzanie Smile

Korzystając z okazji chciałem pochwalić się jeszcze jednym cackiem.
Tzw. Dzik - URSUS c308 produkowany w latach 1958-1963.
Posiadam do niego całe osprzętowanie oraz przyczepę Tongue
Przykładowe zdjęcie, swojego zrobię jak wyjadę z nim z garażu Smile
Jeśli nie ciśniesz na oryginał, motorek jeździ prosto i nie ma niepokojących objawów to zostań przy tych lagach. Aczkolwiek teleskopy są chyba bardziej trwałe i komfortowe.
No właśnie chciałbym dążyć do oryginału. Ale przeglądając zdjęcia to widziałem że właśnie też miały takie zawieszenie. Tylko w 750 było to na teleskopach i silnik bez pedałów. W 700 i 710 właśnie było takie zawieszenie jak u mnie a silnik z pedałami. Wychodzi na to że mam silnik od 750 a zawieszenie od 700 Tongue
Tak jak mówiłem-sprawdź co mówi tabliczka. I typ i rocznik jeśli się da.

Super pegazik i w dodatku za taką cenę! Smile

Pegaz 700 miał zawieszenie typu tego starszego, jak w komarach. Silnik 010 czyli automat.

Pegaz 710 miał zawieszenie już te nowsze, jak chociażby kadet. Silnik dalej był 010.

Pegaz 750 miał te samo zawieszenie co 710 czyli te nowsze a silnik 017 czyli 2 biegowy, przełączanie manetką.

Sprawdź co masz na tabliczce znamionowej wybite bo wydaje mi się, że ją masz tyle, że zamalowaną (nic nie szkodzi).
(09-06-2014 00:09:25)Jakub napisał(a): [ -> ]Gołym okiem widać że te uszy mocowania przedniej lampy są dospawane . Zdecydowanie są za nisko w porównaniu z innymi 700 czy 710 .
http://www.jacomoto.pl/gfx/motorowery/ro...00_20..JPG



Namawiam do lektury .
Może się mylę jednak uszy są zdecydowanie za nisko .
Wszystko pokaże tabliczka .
Może to być 700 czy 710 chyba widzę ten uchwyt od linek . Wstaw większe zdjęcia a nie znaczki pocztowe
W tym zdjęciu co wysłałeś własnie mam takie przednie widełki, tylko silnik bez pedałów. W weekend wrócę do domu to zobacze tabliczkę i postaram się o lepsze zdjęcia Smile
(09-06-2014 00:03:55)wojtex napisał(a): [ -> ]Jedynym większym problemem jaki może cię spotkać to odśrodkowe sprzęgło, jeżeli takie masz w tym silniku bo nie jest to bardzo powszechne rozwiązanie - jak na skalę produkcji komarowo - rometowej.

Kilka faktów.

W tym egzemplarzu oryginalnie powinien być (i jest) silnik ''kwadratowy'', odpalany z kopki i z 2 biegami w rączce - typ 017. Silniki z pedałami i sprzęgłem odśrodkowym to domena motorowerów Pegaz 700 i 705 (gdzie jeśli chodzi o ten drugi to historia podobna jak z Rometem 50-T3 tylko że mniej znana - odsyłam do szukajki). Przód rzeczywiście kombinowany, co prawda w motorowerach 700 i 705 występował podobny (taki jak w Komarze 2338) ale tutaj mocowanie lampy jest faktycznie za nisko. Jeśli Twój to 750 to powinien mieć teleskopy. A więc:

Pegaz 700: Silnik 010 (pedały, automat), zawieszenie komarowskie z lampą na dwóch ''wysięgnikach'', tył amortyzowany

Pegaz 705: To samo co 700, ale tył podobny jak w sztywnych Komarach (nie wiadomo czy kiedykolwiek powstał

Pegaz 710: To samo co 700, ale przód na teleskopach

Romet 750: Silnik 017, zawieszenie teleskopowe, tył amortyzowany, zbiornik na korek wciskany. Co do tego modelu to właściwie nie wiem czy nazywać go ,,Pegazem''.

Romet 760 Polo: Silnik 017, tył amortyzowany, zmienione siedzenie, kierownica, bak umieszczony normalnie, przód na teleskopach

Następcą był Romet Kadet M780 oraz Kadet 110 Automatic ale to temat na oddzielną dyskusję.
Nie wiem czy uchwyty pod lampę nie są dospawywane przez kogoś. Jak już pisałem pooglądam go dokładniej w piątek, w tedy napisze co i jak.
Romek dzięki za "wykład" Smile
(10-06-2014 13:10:15)aniolekdami napisał(a): [ -> ]Nie wiem czy uchwyty pod lampę nie są dospawywane przez kogoś. Jak już pisałem pooglądam go dokładniej w piątek, w tedy napisze co i jak.
Romek dzięki za "wykład" Smile

Właśnie staram się ciebie uświadomić że na moje oko są dospawane .
Ktoś je dospawał zdecydowanie za nisko
W końcu wróciłem do domu i dokładnie go obejrzałem Smile Odczytałem również tabliczkę - model 750, 1975 rok.
Co do lampy owszem ktoś coś przerabiał, jest niżej. A błotnik przedni nie jest za wysoko. Przód jest na sprężynach i przy dociśnięciu koło ładnie chowa się pod błotnik, gdyby było niżej to by tarło Smile
Stron: 1 2 3 4 5 6
Przekierowanie