Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Olej syntetyczny i mineralny
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Siemka

Dłuższy czas jeździłem na oleju syntetycznym, dokładnie na tym Castrolu:
http://allegro.pl/castrol-power-1-racing...39156.html

Ale teraz nie mam zbyt dużo kasy żeby tak wydawać i zastanawiam się nad kupnem mineralnego oleju Castrola, takiego jak ten:
http://allegro.pl/castrol-2t-mineralny-d...40341.html


2l w biedronce kosztuję 32zł tego Castrola mineralnego, ale nie wiem czy mogę tak zmienić syntetyczny na mineralny.
Lagoon jeździ na tym mineralnym we wszystkich 2T i nie ma zastrzeżeń, sam go kupiłem i jeżdżę i powiem że nie kopci mocno i jest ogólnie OK z tego co o nim czytałem Smile Lej śmiało Tongue
No to fajnie Big Grin Mam tylko obawy co do nagaru, bo na power racing 2T nie było go wcale, a na tym mineralnym?

Ale i tak raczej kupie ten mineralny, bo 32zł za 2l? Big Grin
A to jest jakaś akcja we wszystkich biedronkach?
Tak jest, ci jakiś czas Biedronka robi takie oferty. Niestety ja sam się spoznilem ponieważ miałbym to A darmo z biedronki
Tak, są Castrole
4T 1litr
2T 1litr x2 czyli 2-pak
Spray do czyszczenia łańcucha-chyba 500ml

Wszystko po 32,99zł

Akcja jest we wszystkich biedronkach, ale trochę już trwa, więc w niektórych już ich może nie być. Sam znalazłem ten 2T w "trzeciej" biedronce.
Aaaa, myślałem że właśnie teraz w tym momencie jest ta promocja.
Tak, znaczy na majówkę to chyba było były wyroby Castrola i jakieś jeszcze firmy tylko nie pamiętam best
Były te oleje mineralne za 33zł/2L Olej Castrol 4T 10w-45 też za 33zł chyba 1L i smar do łańcuchów w sprayu Castrola ;P
W motorowerach typu Romet główną różnicą między tymi olejami jest typ nagaru osadzanego w tłumiku. W przypadku syntetycznych olejów nagar jest w postaci płynnej, lub pół płynnej czyli tłumik od wewnątrz pokryty jest oleistą mazią. Przy spalaniu olejów mineralnych powstaje głównie nagar w postaci stałej czyli pył, drobinki jakieś, ogólnie to to co znajdujemy w wydechach Rometów przy pierwszym czyszczeniu.

Wcześniej miałem syntetyk firmy ELF i lałem 1:30 do motorynki, miałem taki problem że olej strzelał z rury wydechowej i wszystko za mną było ochlapane, gdy lałem 1:50 to było ok. Teraz kupiłem ten z pierwszego linku i leje do charta 1:40 i jest dobrze. Tam gdzie go kupowałem to kosztował 35zł a ten mineralny 28zł więc raczej nie widziałem sensu kupowania tego mineralnego.
Do rometa lałem często zwykłe oleje ze stacji, też ten syntetyk z pierwszego linku i było dobrze.

Teraz głównie chodzi mi o wybór tych 2 olejów do crossa. Silnik stary bo 89` i 46.5 tyś przebiegu, oczywiście remont był :F

I właśnie myslę nad tym mineralnym.
(07-05-2014 11:16:13)kanilox napisał(a): [ -> ]W motorowerach typu Romet główną różnicą między tymi olejami jest typ nagaru osadzanego w tłumiku. W przypadku syntetycznych olejów nagar jest w postaci płynnej, lub pół płynnej czyli tłumik od wewnątrz pokryty jest oleistą mazią. Przy spalaniu olejów mineralnych powstaje głównie nagar w postaci stałej czyli pył, drobinki jakieś, ogólnie to to co znajdujemy w wydechach Rometów przy pierwszym czyszczeniu.

Wcześniej miałem syntetyk firmy ELF i lałem 1:30 do motorynki, miałem taki problem że olej strzelał z rury wydechowej i wszystko za mną było ochlapane, gdy lałem 1:50 to było ok. Teraz kupiłem ten z pierwszego linku i leje do charta 1:40 i jest dobrze. Tam gdzie go kupowałem to kosztował 35zł a ten mineralny 28zł więc raczej nie widziałem sensu kupowania tego mineralnego.

u mnie przy mieszance 1:30 lała się gęsta maż z tłumika własnie na castrom power 1 racing 2t ale przeszedłem z powrotem na pół-syntetyki i już tego problemu mazi nie ma może sporadycznie coś tam pójdzie z tłumika

ja bym zalecił olej pół-syntetyczny
Bo lałeś za dużo na silnik Rometa po remoncie starczy 1:50
Tym bardziej że to nie lux ani mixol więc można 1:40 a nawet 1:50
Przekierowanie