Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Romet ogar 205 z silnikiem 2 biegowym czy Romet ogar 205 z silnikiem jawy 50?
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam mam problem ponieważ nie wiem który silnik mi najdłużej wytrzyma mi tu chodzi o normalną jazdę i który jest mocniejszy. I jak jest z tymi skrzyniami? Silnik motorynki 2 biegi czy jawa 50 ?
Silnik JAWA 223 3,5km 3biegi wytrzymały, mocna skrzynia, gaźnik może być problematyczny

Silnik motorynki Dezamet 023 2biegi 1,7km silnik prosty jak budowa cepa, biegi również wytrzymałe, ogółem banalny prosty i w jedyną osobę dający radę
Silnik od jawki- 3,5km(lecz odczuwalne dopiero na wysokich obrotach, do normalnej jazdy z pasażerem spokojnie starczy), nie do z...a, skrzynia wytrzymalsza jest tylko w wuesce trójce, jedynym problemem jest takie dziwne nie wiadomo co, które w zamyśle Krecika miało być gaźnikiem, ale ten problem można łatwo zlikwidować, zakładając gaźnik od komara(trudne to nie jest, na forum jest poradnik)
Wyrób silnikopodobny o nazwie dezamet 023- 1,7km, dość wytrzymały, o konstrukcji prostej, aczkolwiek zwyczajnie głupiej, starczy dla dziecka jeżdżącego motorynką po łące, a i żeby pociągnąć ogara 205 z jedną osobą i siatką zakupów
223- nie mam i nie miałem więc nie mogę za bardzo nic o nim powiedziec Big Grin
023- Prosta konstukcja, 2 biegowy, słabszy niż 223, itp itd
Zdecydowanie jawka 223. Tylko gaźnik z simka możesz założyć, bo jikovy często odmawiają posłuszeństwa.
narzekacie strasznie na te gaźniki, wystarczy zrobić serwis raz a porządnie i wszystko będzie okej. To ze komus raz na 5 lat cieżko zaworek wymienić to szczyt lenistwa. Wystarczy dorze uszczelnić i tyle. Silnik 223 to najmocnoejszy silnik montowany seryjnie w rometach. Jest on bardzo niezawodny . Tylko ze on jest dla ludzi juz troche myslących. Odporny na katowanie itd. Za to 023 powolny, słąby. Skrzynia nie nadaje sie do katu czy cos. Wiadomo raz na jakis czas trzeba go serwisować.
Pragnem zauważyć ,że do Ogarów seryjnie montowano jego zblokowaną wersję która miała 1,4kw czyli 2KM więc 027 i 019 były mocniejsze. Oczywiście po odblokowaniu moc sięgała 3,5KM ale mówisz o seryjnej produkcji Rometa ,a więc 2KM. W Jawach nie był blokowany
(28-04-2014 23:23:20)bartoszek5k napisał(a): [ -> ]W Jawach nie był blokowany

G...o prawda. Dlaczego np. Jawy Mustang dla Polmozbytu były oznaczane nie jako Jawa 50 typ 23 tylko jako typ 23P? Otóż dlatego, że silniki były do nich osłabiane, tak jak te montowane w ogarach. Nawet polska instrukcja do Jaw 50 podaje dane techniczne takie jak przy ogarach(tj. moc 2 KM przy bodajże 4500 obr/min, V-max 40 km/h). Osobiście sam widziałem jedną Jawę skuter, z silnikiem nie ruszanym od nowości, i jechała te 45-50km/h tak jak ogar zablokowany, oraz mocy miała też mniej więcej tyle
A przepraszam rzeczywiście jeżeli ktoś kupił JAWKE w Polsce w sklepie to była zblokowana. Jeszcze taki szczegół do Autora Ogar z silnikiem Jawy to Ogar 200 a z silnikiem polskim to Ogar 205
Przekierowanie