Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Elba simson
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Witam,wie ktos jak zobaczyc czy elba simson jest sprawna??
jak działają kierunki i masz ładowanie to działa
Własnie rozładował sie aku naładowalem go i troche pojezdzilem moze z 5 km moze mniej nie wiem ile dokladnie i chyba nie ma łądowania bo aku znowu sie rozładowal i kierunki tez nie działaja chyba ze jak naładuje znowu aku to bede działac ale po co mam łądowac znowu zeby znowu przestało działac aku sie zepsuje. wiec nie wiem co moze byc do wymiany nie ma ładowania wgl
trzeba by odłączyć + od aku, i odpalić moto. Wtedy dotknij miernikiem do tego kabla odłączonego od aku a drugim biegunem do masy i zobacz ile ładuje. Jak nie masz miernika to chociaż kontrolką sprawdź na takiej zasadzie jak miernikiem.
(26-04-2014 12:27:20)bubel500 napisał(a): [ -> ]trzeba by odłączyć + od aku, i odpalić moto.
Idealny sposób na uszkodzenie Elby.

Ładowanie sprawdza się z podłączonym akumulatorem. Mierzysz woltomierzem napięcie na klemach, gdy silnik nie pracuje. Powiedzmy, że wynosi 6,3V (albo 12,6V). Odpalasz silnik i to napięcie musi wzrastać. Jeżeli nie dzieje się nic, to nie ma ładowania. Jeżeli napięcie spada jeszcze niżej, to jest przebity regulator (prawdopodobnie) i cewka ładowania rozładowuje akumulator.

Dodam, że żeby wymusić przepływ prądu pomiędzy regulatorem i akumulatorem, można podłączyć szeregowo żarówkę 21W. Im mocniej zaświeci żarówka, tym większe natężenie prądu płynie w obwodzie.
Naładowalem aku i podloczylem i napiecie wynosilo 6,3v no i wlaczylem na chwile kierunki i po 20 sek napiecie wynosilo juz 6,27 a i dodam jeszcze ze jak bylo napiecie 6,3 to odpalilem simka i napiecie wzrastalo wiec wie ktos co moze byc do wymiany???
I chyba te kierunki aku i klakson mi rozladowuja
(26-04-2014 12:36:00)BigSoft napisał(a): [ -> ]
(26-04-2014 12:27:20)bubel500 napisał(a): [ -> ]trzeba by odłączyć + od aku, i odpalić moto.
Idealny sposób na uszkodzenie Elby.

Ładowanie sprawdza się z podłączonym akumulatorem. Mierzysz woltomierzem napięcie na klemach, gdy silnik nie pracuje. Powiedzmy, że wynosi 6,3V (albo 12,6V). Odpalasz silnik i to napięcie musi wzrastać. Jeżeli nie dzieje się nic, to nie ma ładowania. Jeżeli napięcie spada jeszcze niżej, to jest przebity regulator (prawdopodobnie) i cewka ładowania rozładowuje akumulator.

Dodam, że żeby wymusić przepływ prądu pomiędzy regulatorem i akumulatorem, można podłączyć szeregowo żarówkę 21W. Im mocniej zaświeci żarówka, tym większe natężenie prądu płynie w obwodzie.
Ja na chińskim regu nie mogłem zmierzyć na podłączonym aku, nie szło. Odłączyłem i zmierzyłem. Tyle że zapomniałem że elbę w ten sposób można spalić :/
przylozyles klemy miernika do aku i nie zmierzyles nic loo moze zakres nie.ten. zazwyczaj tak brutalnie koncza elby i chinole zarabiaja
Czyli stqc sugerujesz ze elba jest do wymiany tak przylozylem klemy do aku i miernik i napiecie wynosilo 6.3 wlaczylem na chwile migacze i napiecie juz spadalo wylaczylem to zostalo 6.27 a jak zalaczylem to wzrastalo wiec sugerujesze elbe??
Przecież to normalne, że napięcie spada, w końcu dołożyłeś mu dodatkowe obciążenie...

Na odpalonym silniku bez kierunków mierz napięcie na wolnych obrotach, potem płynnie dodawaj gazu i sprawdzaj czy napięcie się podnosi i o ile.
Mierzylem napiecie aku wynosilo 6,28 odpalilem simka bez swiatel i niczego to na wolnych 6,35 a na srednich 6,82 ze swiatlami 6,40 wgl nie wlaczalem kierunkow dodam jeszcze ze jak wyciaglem znowu aku iz mierzylem to nie bylo juz 6,28 tylko 6,35 wiec wie ktos co moze byc do wymiany??
Nic skoro masz ładowanie na obrotach..
Wszystko jest dobrze, jest tak jak powinno
Miałem taki sam problem co @Matisekja lecz byłem u kolegi i on zamontował mi przerywacz mechaniczny http://www.sklepdlarolnika.pl/image/3424...63_A87.jpg i jestem zadowolony. (Simson SR50 12V )
Regulator to niestety nie pamiętam jaki.
A to jest zamaist elby??
Stron: 1 2
Przekierowanie