Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Jak złożyć silnik 023?
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Jak złożyć silnik 023? Wszystko w tym filmiku Wink


https://www.youtube.com/watch?v=XC7B8pUisD8


Masz pytania? Zachęcam do dyskusji Smile
Wielki szacun za ogarnięcie takiego filmu i poświęcenie czasu na montaż. Jednak trochę razi ta ivona i muzyka z pornola (na początku Tongue).

Szkoda, że nie mówiłeś co do czego jak itp, mam (na razie), bo też mam do złożenia taki silnik.

Czy pod każdy tryb, zębatkę skrzyni biegów wchodzàcą w karter trzeba dać podkładkę? Nie chce rozpolawiac silnika przez taką glupote
Super Smile Coś dla mnie Big Grin nigdy nie pamiętam jak tam ma być skrzynia ułożona Big Grin
(29-04-2014 08:54:11)Rafku napisał(a): [ -> ]Wielki szacun za ogarnięcie takiego filmu i poświęcenie czasu na montaż. Jednak trochę razi ta ivona i muzyka z pornola (na początku Tongue).

Szkoda, że nie mówiłeś co do czego jak itp, mam (na razie), bo też mam do złożenia taki silnik.

Czy pod każdy tryb, zębatkę skrzyni biegów wchodzàcą w karter trzeba dać podkładkę? Nie chce rozpolawiac silnika przez taką glupote

Tylko dystanse pod te zębatki które się stykają z karterem.
Panowie składam powoli skrzynie i mam problem, bo nie wiem co mam wkręcić w ten tryb. Dodam, że musiałem puknąć młotkiem żeby dobrze wszedł. Kręci się bez żadnego problemu, ale na końcu jest gwint, tylko nie wiem co w niego wkręcić. O ten się rozchodzi:


To miejsce na zębatkę zdawczą Tongue Na gwint nakrętka,a pod nią zabezpieczająca blaszka do wygięcia. Tylko tą tuleję wbij bardziej.
Aha, wielkie dzięki, tą tuleję dobiję. Czyli i ten tryb muszę wbić aby był przy samym simmeringu?

Prosiłbym o odpowiedź, żebym był w 100% pewien Smile
Tak, tam przykręcasz zębatkę zdawczą, czyli zostawiasz tak jak jest na zdjęciu, następnie zakładasz zębatkę. Po założeniu zębatki po prostu ją dokręcasz, dając podkładkę z zagięciem pod nakrętkę Tongue

Być może będzie niedługo kolejny filmik ok (albo dwa)
Dzięki, wczoraj sam do tego doszedłem.

P.S Przydał by się filmik jak wkładasz tryby w karter (tzn, co pod tryb dać itp) i jak wygląda wyregulowana dobrze skrzynia.

Tak na tą chwile działa moja, czy to jest dobrze??

http://www.chlopcyrometowcy.pl/showthread.php?tid=25243
A jak zakładamy łożyska na wał, to w jakich odstępach, od przeciwwagi i od siebie
Łożyska i wał są tak zaprojektowane , że zakładasz łożyska do samego końca .A jeśli chodzi o dwa łożyska na wale koło siebie ,to między nimi musi być podkładka dystansująca .
Odkopię temat, jeżeli robię źle to napiszcie. Na filmie powiedziane jest, że dokręcamy nakrętkę zębatki zdawczej z odpowiednią siłą ale nie za mocno. Co to znaczy?
Z mojego doświadczenia z innym motorem wynika, że zębatka zdawcza powinna mieć lekki luz na wale na boki w kierunku osi wału.
Dzięki temu może lepiej dopasować się do zębatki tylnej w wyniku nieodpowiedniego ustawienia tylnego koła.
Właśnie po to jest ta podkładka która swoją wypustką z jednej strony zahacza/opiera o wycięcie w zębatce a z drugiej strony zaklepuje się ją na bokach nakrętki.
Dzięki temu nakrętka kręci się równomiernie wraz z zębatką zdawczą.
Uważam, że jak się da 1,5-2 mm luzu zębatce zdawczej to będzie dla niej lepiej choć nie pamiętam bo ja składałem na oko.
Według serwisówki, jest tam ok. 20Nm. Teraz już nie pamiętam dokładnie tabel. No ale tam i tak z tego co pamiętam zostaje luz, a nakrętka opiera się na wielowypuście wałka.
Przekierowanie