Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Wypadło z silnika, co to ?
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam, po rozpołowieniu silnika wypadły te dwie dziwne podkładki jedna mniejsza idzie chyba pod jedną z dwóch śrubek w automat. Ale ta większa? to nawet nie podkładka tylko jakby, ( U <--- w takim kształcie) kółko pasuje w miejsce gdzie wskazuje na zdjęciu palcem czyli wałek od kopnika ??? ale po co to i na co tam ? albo to jakaś część łożyska jakiegoś się posypała jakieś pomysły ???
[attachment=5437]
Sprawdź w schemacie,one nie gryzą...
serio ? ;/ ale tak serio serio ?;/ dzięki wielkie Big Grin bo nigdy bym na to nie wpadł

Ps. Panowie zachowujmy się normalnie, wiemy coś to pomagamy nie piszemy pierdół nabijając posty. Jak Pan wie gdzie ta część jest na schemacie to proszę ja zaznaczyć i wrzucić .jpg ,ja jej szukałem nie widzę, wiec proszę o pomoc to chyba proste?;/
Na moje oko to jest osłonka z łożyska. To nie jest nic poważnego bo to jest nie potrzebne w silniku. Wink
Oooo tak już lepiej Big Grin ale obadałem dokładnie te łożyska i nić takiego nie widziałem tzn jakiegoś uszczerbku czy coś ale co powiecie na taką teorię ??? dostałem to na PW:

"podkładka idzie na wałek kopniaka. Jest to podkładka dystansowa. Bez niej półksiężyc nie będzie się całkowicie zazębiał z grzechotką" ?

Ma to sens czy nie ? ,bo jak tak sobie myślę, to raczej przy kopaniu trochę by się wycierała, gdzieś w silniku a to raczej nie dobrze ? a dwa to były by jakieś oznaki na karterze lub półksiężycu zużycia ?

Pompuś

To jest to gówienko, co trzyma ten oring gumowy na koppce.
ta wieksza ma iść pod wałek startera, na półksiężyc, a ta mała to chyba pod os wodzika ale pewien nie jestem
Witam
jest to osłona łożyska zamknietego tak jak pisał pawel_2540 ,
albo masz gdzieś takie zamontowane i poprostu wypadła albo wcześniejszy fachowiec zastosował zamiast podkładki
Taka moja uwaga przed składaniem tego silnika.. Weź wkręt (nawet czarny do drewna), wkrętak i w miejsca otworów na śruby do karterów pokręć wkrętem w prawo, żeby wydobyć ten syf stamtąd. Najłatwiej tak ukręcić gwint w karterze a naprawa tego będzie wiązała się z ponownym rozpołowieniem i dodatkowymi kosztami.
Co do pytania- większa jest to osłonka łożyska (metalowo-gumowa), druga, mniejsza jest pod śrubę m6 (chyba), która idze najprawdopodobniej pod śrubę zmieniacza od biegów.
ok rozumiem "pimpek-M2 xD" coś w tym jest jak tam mówisz , ale jeszcze jedno gdzieś tam indziej ,że tak powiem ktoś napisał dokładnie to samo co ty ,że ta podkładka trzyma gumowy oring kopnika ? pasowałby idealnie ale zwykły gumowy oring w silniku ? tam nie ma jakiejś jednak temperatury no powiedzmy dość sporej ?

Ps. ten kopnik jakiś oring mógłby mieć bo przez samą tulejkę w której dość szczelnie siedzi i tak mógłby olej cieknąć przy kopaniu (odpalaniu)?

Pompuś

Na zdjęciu zaznaczyłem kolorem czerwonym. Jest to na zewnątrz silnika. W sumie nie mam pojęcia jak to się tam znalazło. Chyba ze to nie to ? roll
Tak, masz racje. W tą "podkładke" wkładasz gumowy oring, a następnie osadzasz to na wałku kopniaka. I nic nie ma prawa cieknąć. Wink
aaaaa to taki bajer Big Grin hmmmm nie bardzo widać na tym zdjęciu ten wałek ;/ mógłbyś jeszcze raz troszeczkę bliżej strzelić fotkę ,żeby było widać tą podkładkę i ten oring ? Ps. Jeśli to to o czym mówimy to też nie mam pojęcia jak mogło się w środku znaleźć Big GrinBig GrinBig Grin

Ps. Jeszcze jedno potrzebuję długość tego pręta do zmiany biegów od automatu do dźwigni zmiany biegów ,bo to też ktoś gdzieś posiał Sad może dorobię z elektrody spawalniczej Big Grin ?
Temat do zamknięcia
Przekierowanie