Witam
Potrzebuje porady.Cylinder w moim komarze już swoje przeszedł.
Poprzedni właściciel nie oszczędzał gazu
Ja odczuwam tego skutki (brak mocy 25km na prostej )
Głowica jest poprawiana wkręcona tulejka i dopiero gwint bo stary hmm łapał na "pół gwizdka ".
Mam pytania:
1)czy wymienić od razu cylinder na 60ccm?
2)czy głowica od cylindra 60cc pasuje do 50 ccm ,czy jest taka sama(najpierw sprawdził bym tą głowice czy jest bardzo nieszczelna )
3) co jeszcze można zrobić dal zwiększenia mocy ?(oprócz zębatek )
4)Jaki olej do skrzyni z popularniejszych i dobrych ,(ostatnio musiałem kombinować i mieszałem miksol z ropą po prostu za gęsty był) i jaki lejecie do benzyny ?
Pozdrawiam
2 Głowica Pasuje, lecz nie wiem jak z szczelnością.
3. Tuuning Sałka.. Ale radziłbym tylko do pewnego stopnia bo szkoda silnika
1. Twoja wola
siema
nie kupuj tych chińskich 60ccm nic ci to prawie nie da wał już ma ciezej jezeli chcesz taki zestaw to pomysl o wzmacnianym wale do komara bo róznie bywało z tymi 60 ccm
hymm głowice dobra kupisz za 10zł lepiej kup nową i nie cackaj sie wgl. głowica od 60ccm nie pasuje chyba do 50ccm kup zestaw na allegro cylinder 50 z głowicą i tym wszystkim (tłok pierścienie itd), łożyska i uszczelniacze od uzytkownika MULTICAR ja kupięłm i byłem zadowolony
moc? hymm to juz tuning czyli tam planowanie głowicy, rozwiercanie kanałów w cylindrze itd itp z tym lepiej daj spokój
1) Nie da wymiernych korzyści. Lepiej 50 dobrej jakości niż 60 wątpliwej.
2) Z tego co wiem pasuje, ale jeśli "podejrzana o robienie problemów"-wymień
3) Kapitalny remont silnika na dobrych częściach.
(20-03-2014 00:03:42)kokosek napisał(a): [ -> ]3. Tuuning Sałka.. Ale radziłbym tylko do pewnego stopnia bo szkoda silnika
To jest też dobry pomysł ale pod jednym warunkiem: tuningujemy PO a nie PRZED kapitalnym remontem silnika.
Kuzyn na komarze z S38 po uczciwym remoncie holował mnie, i zaprzęg facetx2+motorowerx2 szedł 40(wg licznika...) pod górkę bez choćby sapnięcia. Sałek na pewno zadziała, ale czy od komara warto wymagać dużo więcej niż to co napisałem?
Jak Ci się silnik kończy to rób remont, dotrzyj a potem się zobaczy.
Silnik ma nowy tłok nowe pierścienie a wał ma przejechane no nie wiem z 40 km może 60 ale to góra
Jak sprzedawałem motorynkę to rozbijając silnik wyjąłem co najlepsze i złożyłem z już używanych
(handlowiec Mirek hehe
)
Cylinder jest po prostu wyjechany bo muszę igłę na maks paliwa dawać inaczej nici z jazdy ,a też nie moge go katować że na 1 mi aż trzęsie żeby 2 spokojnie wrzucić :/i jak nie w tą to w tą.
Jak matki boskiej pieniężnej przyjdzie to kupie głowice i posprawdzam , może wystarczy
a jaki ten olej i czy to normalne że na zimnym ma większą moc niż na rozgrzanym ?
Od siebie powiem tylko żebyś nie zakładał chińskich 60cc. Poszukaj oryginalnego ZMD albo oddaj stary do szlifu
Olej do skrzyni Lux 10, a do benzyny Mixol
ja bym zrobił szlif cylindra nowy tłok i pierscienie i ma jechać dalej głowice można dostać używaną z dobrym gwintem albo samemu zrobić przejściówkę ja mam w S38 tak zrobioną rozwiercony, nagwintowany a w to tulejke z gwintem i świeca ale już bez podkładki i gwint trzyma
Jeżeli chodzi o olej do mieszanki , to tu można by robić dyskusję na 10stron. Ja ci polecę Orlen 2t (minimum) a jak chcesz dobry olej to polecam sthil (do pilarek)
szlifu nikt w okolicy nie robi a samemu nie mam jak
ta tulejka wlasnie u mnie cos sie slabo sprawdza bo bokami dosc czesto kropelki sie pojawiaja i syczy wiec kompresja leci w dol
najpierw kupie glowice za ten czas tlok sie dotrze
(20-03-2014 00:04:56)Matinek napisał(a): [ -> ]siema
nie kupuj tych chińskich 60ccm nic ci to prawie nie da wał już ma ciezej jezeli chcesz taki zestaw to pomysl o wzmacnianym wale do komara bo róznie bywało z tymi 60 ccm hymm głowice dobra kupisz za 10zł lepiej kup nową i nie cackaj sie wgl. głowica od 60ccm nie pasuje chyba do 50ccm kup zestaw na allegro cylinder 50 z głowicą i tym wszystkim (tłok pierścienie itd), łożyska i uszczelniacze od uzytkownika MULTICAR ja kupięłm i byłem zadowolony moc? hymm to juz tuning czyli tam planowanie głowicy, rozwiercanie kanałów w cylindrze itd itp z tym lepiej daj spokój
Miałeś że tak mówisz ? Ja mam i chwalę.
Głowica pasuje bez problemu.
(19-03-2014 23:59:32)Malibu122 napisał(a): [ -> ]4)Jaki olej do skrzyni z popularniejszych i dobrych ,(ostatnio musiałem kombinować i mieszałem miksol z ropą po prostu za gęsty był) i jaki lejecie do benzyny ?
Wziąłeś olej przeznaczony do mieszanki silników 2T, wymieszałeś z ropą i wlałeś do skrzyni biegów?
sry nie miksol tylko coś innego ale też orlenowy
tak przypomniało mi się z hipolem tak kombinowałem
lepkość za duża i sprzęgło ślizgało cały czas