Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: [FAQ] Nadwymiary cylindrów, zakup pierścieni
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Obecnie przyjmuje się następujące oznaczenia średnicy cylindrów:
Nominał: 38,00 mm
R1/Pierwszy szlif: 38,25 mm
R2/Drugi szlif: 38,50 mm
R3/Trzeci szlif: 38,75 mm
R4/Czwarty szlif: 39,00 mm
Pseudo 60 cm3: 40,00 mm

Części dawnej produkcji przyjmowały jednak inne oznaczenia (wymiary w przybliżeniu do setnej części milimetra)

Nominał: 38,00 mm z czego wyróżniamy tzw selekcje:
NC: 38,000 mm - 38,009 mm
NB: 38,009 mm - 38,018 mm
NA: 38,018 mm - 38,027 mm

(Selekcje podałem raczej w formie ciekawostki, lub gdyby kogoś ciekawiło wybite na cylindrze oznaczenie)

R1/Pierwszy szlif: 38,50 mm
R2/Drugi szlif: 39,00 mm

Dobierając tłok lub pierścienie należy się kierować średnicą cylindra. Przy zakupie np. tłoka z zapasów ZMD należy pamiętać, że wybite na nim R2 oznacza tak naprawdę czwarty szlif według dzisiejszego oznaczenia. Kupując pierścienie, gdy nie znamy dokładnej średnicy naszego cylindra możemy go zmierzyć mikrometrem lub przyjąć bardziej realistyczną opcję czyli wymontować cylinder i pójść z nim do sklepu.
Czy była selekcja B?Czy to chińczyk?Dodam że ma znak zmd.

[attachment=23447]
No na to wychodzi jak chcesz się upewnić to mniej więcej tam gdzie wychodzą kable z silnika powinien być napis ZMD. Bodajże taki sam napis (podrobiony? Odkupione formy?) miały cylindry CX możliwe do kupienia kilka-kilkanaście lat temu. Ale one miały od góry właśnie wybite CX.
Tak tam właśnie jest napis zmd a z drugiej strony AK9.Takie cylinder z wybitym na górze CX i z napisem zmd przy żeberkach też posiadam.Czyli ten możliwe że oryginał selekcji B?
Tak zgadza się ale po tylu latach nie ma co patrzeć na tą selekcję zużycie zrobiło swoje
Dziękuję. Chciałem się tylko upewnić czy to oryginał żeby móc kiedy dać do szlifu bo jest w super stanie wizualnym.
Przekierowanie