Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Poradnik dorobienie tulejek amortyzatorów do MZ
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Siemka, jako że sporo osób ma w Charcie amortyzatory od MZ no i są to w 95% amortyzatory starej produkcji, więc może się wam zdarzyć że kupiliście je bez tulejek, tak jak to mi się zdarzyło. No i bez nich raczej ich nie przykręcimy bo będzie lipa, więc wpadłem na pomysł jak takowe dorobić Wink
1. Spis potrzebnych materiałów:
*stare tulejki od amortyzatorów od Charta
*wąż gumowy średnica zewnętrzna 28mm, wewnętrzna 20mm długość min 80mm. Ja go kupiłem w agromie, przeznaczony jest jako wąż paliwowy.
*no i narzędzia takie jak, suwmiarka (można użyć czegoś innego aby co nieco zmierzyć)
*brzeszczot do cięcia, lub coś innego jak kto woli :F
*Imadło, młotek coś do wciśnięcia tulejek, polecam imadło. Można nawet użyć ścisku stolarskiego lecz lżej i lepiej jest użyć imadła.
*Opalarka, nie konieczna ale warto jej użyć
*No i amortyzatory od MZ
* Przyda się chwilka czasu i chęci, mi to zajeło ok 45minut

2. NO to zabieramy się do roboty, zaczynamy od wzięcia starych amortyzatorów na stół i pomierzenia jakie potrzeba tulejki. U mnie wyszło że średnica zew. to 28mm, średnica wew.20mm długość to 18mm. No i dlatego taki, a nie inny kupiłem wąż Wink
http://imgur.pl/i/00003/skhm4kj4v7eo.jpeg

3. Przymierzamy wąż i zabieramy się za jego cięcie
http://imgur.pl/i/00003/mioz4wj934c8.jpeg

http://imgur.pl/i/00003/w1vaiz8rstix.jpeg Tutaj już ucięte cztery sztuki węża na długość 18mm

4.Wyjmujemy stare tulejki od oryginalnych amortyzatorów
http://imgur.pl/i/00003/k3sb0g9nx9if.jpeg

5.No to teraz wciskamy oryginalne tulejki w wąż, ja użyłem do tego celu imadła.

http://imgur.pl/i/00003/n4ifr39868ri.jpeg

6.Tak wyglądają gotowe tulejki, a tak oryginalna
http://imgur.pl/i/00003/8t1fb5vnxtrp.jpeg

7.Teraz możemy lekko "przypalić" opalarką tulejki aby się złączyły i były sztywniejsze, po czym wciskamy je w amortyzatory, również na imadle
http://imgur.pl/i/00003/p9og0q3cf9fx.jpeg

8.Gotowe tulejki tak wyglądają w amortyzatorze
http://imgur.pl/i/00003/jjiv11631g6t.jpeg
http://imgur.pl/i/00003/es5oh61pv2v0.jpeg

Koszt budowy takich tulejek to ok 3zł za wąż, ale możecie poszukać może gdzieś w domu się wam taki wala Big Grin
Z ciekawoście przejrzałem Allegro i górna tulejka to koszt ok 6zł, a dolna też ok 6zł czyli razem mamy 24zł plus wysyłka to ok 30zł, czyli macie 27zł na paliwo lub coś innego Big Grin

Komentować, krytykować, oceniać :F

Mam nadzieję że poradnik się przyda i się spodobał, sory za zdjęcia...
Wątpliwa jakość ... mam nadzieję, że te dorabiane węże nie będą się przemieszczać na zewnątrz, czytać wysuwać. W tych miejscach te gumy, sinenbloki, nie pracują tylko góra/dół. Moja sugestia, chcesz zaoszczędzić kilka zł, kup w sklepie motoryzacyjnym poduszki gumowe, odbojnice. Wytoczysz sobie sam, na domowej Smile tokarce ... czytaj wiertarce. Wiercisz otwór wewnętrzny, wkładasz w ten otwór śrubę i skręcasz z podkładkami. Montujesz w imaku wiertarki i ... toczysz dowolny kształt. Czym ... pilnikiem, twardym nożem, a na koniec papierem ściernym.
Przy okazji ... BHP ... z narzędziem skrawającym podchodzisz do wirującego elementu tak, aby obroty były skierowane w dół. Dobrze też byłoby narzędzie skrawające podeprzeć w osi obracanego elementu. No i okulary ochronne Rolleyes
Pomogłem, nie pomogłem Angel to tylko mój komentarz
Nie chodzi zaoszczędzić, lecz nie opyla mi się zamawiać samych tulejek. Podkładki będą od obu stron i po problemie, jak będą nie tak to kupię rekomendowane tulejki do tych amortyzatorów!
Jak dasz podkładki z obu stron, naprężenia mogą spowodować ułamanie "ucha""oczka" mocowania amortyzatora. Nie możesz tego skręcić na sztywno.
Może źle napisałem Big Grin Dam podkładkę po stronie wkręcenia śruby Smile Dużo ludzi daje w oryginalne amortyzatory tulejki od Charta, chodzi mi o górną tulejkę i nic się nie dzieję to czemu tutaj ma się dziać hmm ?
Mógłbym cyknąć fotki jak ja to zrobiłem, z tym, że musiałem jedynie dorobić tulejki na górę, a jak wiadomo etz na górze posiada mocowanie na taki gruby pręt, jest tam mniej więcej taka guma: http://allegro.pl/mz-etz-150-250-251-now...19921.html
Można to zrobić w taki sposób:
1. Bierzemy sobie zbędne silentblocki z silnika dezamet (027, s38, czy 023, to chyba obojętne)
2. Rozwiercamy metalową tulejkę na 10mm
3. Obcinamy całość na ten wymiar 18-20mm
4. Skręcamy
Trzeba pamiętać, że aby amortyzatory prawidłowo pracowały nie można ich skręcać na siłę na gumach, a na metalowej tulejce, wtedy silentblock spełnia swoje zadanie, pozdro.
Przekierowanie