Witam. Część z Was zapewne pamięta mój chory pomysł wsadzenia AM6 do motorynki. Trochę teraz mi poprzechodziło i planuje wsadzić go do czegoś większego. Tylko do czego? Na pewno ma być to Romet i z papierami (nawet bez silnika) ma kosztować max 500 zł. Biorę pod uwagę Ogara 205, Komara i Charta. Charta mogę kupić na okolicy i taki jest plus, ale czekam na propozycje. Ma się nie rozlecieć przy 80 i być jak najbardziej wytrzymały seryjnie. Nie chcę słyszeć, że szkoda motocykla itd, że już lepiej do Simsona wsadzić. Jeżeli coś komuś w moim pomyśle nie pasuje, niech się nie wypowiada.
Ze wszystkich rometów bez całkowitej przeróbki ramy bezpiecznie jest tylko do charta, bo ma najstabilniejszą ramę
Do Charta chyba będzie najlepiej
chociaż w 205 tez by było fajnie
stajesz na światłach obok jakiegoś skuterka on sie śmieje a Ty Zielone i dzida
A od kogo Charta byś kupił?
Znaczy jak coś będzie trzeba wzmocnić to i tak to zrobię. Przedni hamulec zamontuję tarczowy, więc kombinacji mam mnóstwo.
Od Bartłomieja K. Tego Granatowego co ma na spółkę z kimś tam
A jak jest z licznikiem w charcie i jak tam koło wygląda żeby przerobić na tarczę ( z przodu), bo licznik będę chciał jakiś założyć do 100-140 i go wyskalować. Bo nie znam charta technicznie i wiem tylko, że takowy istnieje, a jak tam wygląda mechanika to nie mam zielonego pojęcia. Wiem, że na YT jest film jak ktoś przerabiał charta pod AM6, ale film stoi od 2 lat i nie ma II części. Co do licznika to jak tam ślimak wygląda i jego montaż, bo może bym dobrał coś od jakiejś Aprilii RS, bo ma podobne koła. No czekam na propozycje.
Chart - jedyny romet, który będzie jako tako wyglądał z am6
Ogólnie jest najwygodniejszy, chyba najładniejszy, ma przyzwoitą ramę i zawieszenie. Jak masz okazję wziąć charta, to go weź, bo moim zdaniem to jedyne rozsądne i chyba najlepsze rozwiązanie.
W charcie napęd licznika jest z wałka zdawczego. Tak jak w simsonie.
No masz w lewej kapie od strony zapłonu na zębatce slimak
Jak dla mnie głupi pomysł. Nie możesz kupić czegoś do czego to am6 wchodzi seryjnie? Będzie fajne moto, a nie ulep.. Zresztą zobaczysz sam jak to złożysz. Jak dla mnie to możesz to wsadzić do Charta
(01-03-2014 20:10:32)lincoln_88 napisał(a): [ -> ]A jak jest z licznikiem w charcie i jak tam koło wygląda żeby przerobić na tarczę ( z przodu), bo licznik będę chciał jakiś założyć do 100-140 i go wyskalować. Bo nie znam charta technicznie i wiem tylko, że takowy istnieje, a jak tam wygląda mechanika to nie mam zielonego pojęcia. Wiem, że na YT jest film jak ktoś przerabiał charta pod AM6, ale film stoi od 2 lat i nie ma II części. Co do licznika to jak tam ślimak wygląda i jego montaż, bo może bym dobrał coś od jakiejś Aprilii RS, bo ma podobne koła. No czekam na propozycje.
W charcie idzie tak jak wyżej opisali. wyjście linki 2mm po obu stronach. licznik do 100km/h pasuje od simka jakby co. Ale skoro silnik zmieniany to i tak byś musiał kombinować zrobić w kole (w tych sportowych 50 chyba z koła ciągnie?) Ogólnie z głową zrobiony będzie fajnie się prezentował, za*ebiście jeździł, miał chłodzenie cieczą i co nie tylko
Swego czasu na tablicy był chyba z AM6 i nie wyglądał tragicznie, a mozliwe ze nawet ktos gdzies zarzucal link na forum
Ją miałem japońca w 205tce i pamiętam zdziwienie kolesia z rg 80
jak wymienisz koła to będzie dobrze, jeśli nie to będziesz miał często awarie z łożyskami lub ich krzywienie się. Reszta ramy da radę w ogarze
Najlepiej do 205 do charta bym tego nie ładował.