Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Maszyna do pomiaru i testowania cewek motorowerowych/motocyklowych- projekt
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3
Oto projekt maszyny do testowania i pomiaru cewek.
Panel pomiarów

Schemat elektryki

Silnik będzie ze starej ale sprawnej szlifierki kątowej która ma 620W mocy i kręci 9tyś.obr/min. Przełożenie na pasku klinowym połączonym z wałem 223 któty będzie się znajdował w karterach 223.

Co o tym sądzicie? Jeśli widzicie jakiś błąd lub coś to mówić/pytaćWink
Prąd będzie zależeć od podłączonego odbiornika i jego oporu więc może nie dawaj jego tylko normalnie podłączysz jak będzie Ci potrzeba amperomierz Wink
To można ewentualnie przed voltomierzem i amperomierzem dać osobny przełącznik
Tylko pamiętaj o zasadzie voltomierze równolegle, amperomierz szeregowo!
Chodzi ci o ich podłączenie?
Tak o to właśnie chodzi ;P
Ojciec już nie raz podlaczał te zegary także i mi to wytłumaczy.

Teraz tylko przydało by się zrobić jakąś podstawę do tegohmm
Żeby to przykrecic do czegoś.
Zamiast dawać kartery i wał od 223, to w magnecie jawki przewiercić otwór, załóżmy fi 18, do tego jakiś wałek w środek, ułożyskować ten wałek, przyczepić do niego kółko pasowe na napęd z silnika, do mocowań łożysk wałka dorobić podstawkę do przykręcenia cewek i by było to o wiele prostsze niż kartery z jawki. Do wałka też możesz założyć jakiś magnesik, hallatron przy nim i byś miał impuls od razu na obrotomierz. Przydałby się jeszcze jakiś potencjometr silnika, żeby regulować obroty.
Myślę że z karterami i wałem będzie prościej. nie chce mi się bawić w tocznie itd.
Od wału odetne korbe.
Podstawa iskrownika będzie oryginalna a sygnał dla obrotomierza z cewki zapłonowej i platynek(lub samej cewki lub platynek o ile bd działać.

Potencjometr do regulacji obrotów silnika będzie(zaznaczony jest na schemacie).
A o to serce całej maszyny.

Szlifierka kątowa by BoszWink
http://wstaw.org/m/2014/02/15/2014-02-15_13.05.51.jpg
Mam nadzieję że spełniać swoje zadanie będzie.
Po co przełożenie na pasku? Bezpośrednio podaj napęd na wirnik i gra. 9 tys. obrotów Ci wystarczy. Napęd możesz podać przez zbrojony, gumowy wąż. Idealne rozwiązanie - z własnego doświadczenia Ci to mówię, bo sam mam (miałem :F) tak zrobione i takie przekazanie napędu okazało się strzałem w dziesiątkę . Sam potencjometr do regulacji nie wystarczy - musisz mieć układ regulacji obrotów na triaku.
Możesz dokładnie ten układ opisać?hmm

Pogubilem się:F ojciec mówi że sam potencjometr wystarczy, zaś okazuje się że nie;P
Ostatnio naprawiałem z kolegą stację lutowniczą na gorące powietrze regulator obrotów silnika był zrobiony właśnie na traiku, lecz mieliśmy to zrobić nie na triaku i jakieś dobre rozwiązanie to zrobiliśmy zasilacz na Lm317 Smile Bo silnik im dostaje większe napięcie to szybciej się kręci działało pięknie ;P Użyliśmy ten shcemat http://www.elektroda.pl/rtvforum/files-rtvforum/10a.gif Wszystko ładnie na pająka zrobione zalane klejem na gorąco tylko do Lma daliśmy radiator i działa Tongue Regulowało się obroty właśnie potencjometrem best
Stqc, ale ten silnik był pewnie zasilany napięciem stałym, a nie przemiennym 230V....

Kamil -> http://bit.ly/1oz8P03
A innego rozwiązania nie ma?
stqc a ten schemat to na jakiej płytce by się zmieścił(wymiar).
Bo bd kupował laminat(110mmX 220mm) do prądnicy i trochę zostanie z tego.

Ojciec mi mówi że przełożenie na pasku będzie potrzebne bo silnik przy niskich obrotach nie bd miał siły.
Sam nie wiem kogo słuchać.
Stron: 1 2 3
Przekierowanie