Odkręcasz świece, dekiel od zapłonu, luzujesz 3 śrubki zapłonu, wkładasz jakiś patyk do cylindra (suwmiarkę) i jak tłok będzie u samej góry to zaznaczasz to na suwmiarce, cofasz z powrotem tłoka(do tyłu nie do przodu), odmierzasz na suwmiarce 3mm więcej od tego miejsca co zaznaczyłeś jak tłok był u samej góry, blokujesz na suwmiarce żeby się nie przestawiła, wkładasz ją z powrotem do cylindra i jak tłok dojdzie do tych 3mm przed górnym martwym punktem to platynki mają się zaczynać otwierać, jeżeli się otwierają za wcześnie to opóźniasz zapłon, a jak za późno się otwierają to przyśpieszasz. Zapłon przyśpieszasz w odwrotną stronę niż ruch walu
Dzięki Ci dobry człowieku.
ja nie moge ale zablysnoles jak wiesz jak sie ustawia zaplon w ktorym kolwiek silniku od motoroweru (z iskrownikiem) to wiesz jak sie ustawia w kazdym innym bo zasada jest taka sama tylko roznia sie momentem g.p.t. i nic wiecej
Jak widać to dział, w którym każdy może dodać film, napisać poradnik lub cokolwiek... Ludziom, którzy nie są w temacie to się może przydać.
Bez wątpienia może si przydać!
Pozdro
dzieki za poradnik
Przydał mi się własnie
Tornado, nie prawda , nie wszyscy mają platynki , ja mam moduł i wygląda to inaczej ,a opis się przyda dla początkujących
Panowie, co to są te platynki?
Przerywacz zaplonu. Przy obrotach magneta otwiera i zamyka sie, powodujac pojawienie sie iskry.
Dodam tylko, że znam jednego "znawcę" tematu który uważa, iż powinno być 2,5 mm zamiast 3. No ale podręcznikowo jest 3 mm.
Zamykam w razie jakichkolwiek pytań pisać albo do mnie albo do Tomasso94 lub też do autora poradnika