Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: tłok z Ogara 200 do Charta ? ;>
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Siemka panowie
Myślałem nad tym żeby założyć sobie trzy pierścienny tłok z Ogara 200(silnik jawy 223) do Charta i tu moje pytanie czy podejdzie? Potrzebne są mi też jego wymiary średnica sworznia, wysokość tłoka, od sworznia do góry tłoka i od sworznia w dół tłoka gdyby przypadkiem ktoś miał taki tłoczek na wierchu i suwmiarkę to bardzo bym prosił o te wymiary Wink
Z góry uprzejmie dziękuję
Pozdrafiam :F
Średnica sworznia w Jawce to 14mm, a w charcie/komarze 12mm, więc ten warunek już odrzuca wymianę.
a gdyby założył tulejki na sworznia 12mm i większe zabezpieczenia?hmm Pewnie będę musiał dorobić sobie takiego tłoczka ^^
No może i byś założył. Ale na pewno będzie problem z dorobieniem takich tulejek (no bo z czego to zrobić? z brązu?), poza tym trochę zwiększy się tarcie (w końcu większa ilość elementów), no a najważniejsze jest to że zwiększy się masa, a w związku z tym i bezwładność układu tłokowego. W związku z tym będzie się gorzej wkręcał, a te 3 pierścienie na prawdę nie są takie dobre. Słabiej się wkręca i jest może tam jakaś minimalnie większa kompresja. Kiedyś czytałem że coś koło 70-75% uszczelnia pierwszy pierścień, a kolejne resztę. Moim zdaniem 2 w zupełności wystarczą, ale rób jak uważasz. Jak już chcesz tjuningować charta to najpierw wypoleruj kanały, komorę korbową, korbowód, daj jakieś wypełniacze do skrzyni korbowej, odchudź tłok etc. Da to dużo lepszy efekt. Polecam ci książkę T. Sałka o tuningu- tam masz wszystko wyjaśnione.
Dzięki szkp oszczędzę Charta Big Grin lepiej będzie jak poszukam silnika 70ccm od tej wersji co na eksport szła
Wątek można zamknąćWink z góry dziękujęTongue
Przekierowanie