(20-02-2014 20:08:38)stqc napisał(a): [ -> ]na jakiej uszczelce silnik złożony
Uszczelka oczywiście made by STQC
drobna korekta przy krawędziach i wszystko ładnie złożone
Wał na pewno wykorzystam jakoś, być może tylko samą korbę, bo dotychczasowy silnik w przyszłości planuję zaadaptować na 70-tkę na tulei z kosiarki Dezamet z poprawionymi oknami i mocniejszym sprzęgłem - zasiądzie on w drugim Charcie który póki co spoczywa w częściach, który ma być eksponatem, tudzież sprzętem do okazjonalnej przejażdżki po okolicznych polnych drogach, ponieważ rama i tak nie ma dokumentów a cała koncepcja będzie czysto hobbystyczna
I znów odkopujemy
Silnik ostatecznie ulepiony siedzi w ramie, ale trafił mi się z nowym rzemieślniczym wałem zonk: otóż mój egzemplarz ma przesunięte o kilka mm miejsce na klin
W momencie gdy tłok jest 2,5 mm przed GMP strzałka na impulsatorze jest kawałek odsunięta od litery L na impulsatorze, a na iskrowniku brakuje regulacji aby obie się pokryły. Oprócz tego jakimś magicznym sposobem po przekładce tego zapłonu ze starego silnika(gdzie do końca pracował bez zarzutu nawet przy krzywym czopie magneta), iskra jest strasznie słaba pojawia się raz na kilka obrotów wału. Wydaje mi się że najwyższy czas na zewnętrzny impulsator oraz nawinięta cewka zasilająca z transformatorem, w miarę możliwości, dorzucę jakieś foto
Sprawdź jeszcze moduł
Podstawe iskrownika można trochę przerobić, ale to dziwne, ciekawe, czy się czop nie obrócił.
Moduł możesz się pokusić sam zrobić, ja zrobiłem i jest pięknie
Moduł zregenerowałem w zeszłym roku od podstaw na nowej płytce więc tu jest ok
pomierzyłem cewki miernikiem i zasilająca 752 ohm; impulsator 26 ohm (więc teoretycznie poniżej prawidłowej wartości). Przedwczoraj nakopałem się w starter i namęczyłem z odpaleniem niczym ten koleś z reklamy Stihl'a
za to dzisiaj po przelaniu gaźnika i ponownym pospinaniu kostek po kilku kopach wkońcu odpalił
(11-03-2014 00:17:19)Patryk82 napisał(a): [ -> ]Sprawdź jeszcze moduł Podstawe iskrownika można trochę przerobić, ale to dziwne, ciekawe, czy się czop nie obrócił.
To raczej fabryczna niedoróbka, na pewno lepsze to niż fabrycznie skrzywiony korbowód co znacznie częściej się zdarza
Nie ufam już za bardzo oryginalnemu zapłonowi, więc zapewne po kilku pierwszych kontrolnych kilometrach zacznę jeden stator luzem przystosowywać pod impulsator na zewnątrz koła i lepsze zasilanie modułu.
Trochę odkopiemy podstarzały temat
Chart jakoś jeździ, ogólnie mało przy nim siedzę i nie mam miejsca na trzymanie go w garażu więc przymusowo wylądował w przy garażowej drewutni
stąd taki brudny i zakurzony. To co ostatnio udało mi się przy nim zdziałać to:
- zapłon 12v/60W + regulator od Bigsoft'a
- oczywiście do tego akumulator 12v
- trochę dotrzeć (kilkaset km już nastukane okazjonalnie po bezdrożach
)
- urwać lusterko
(już zrobione)
- uzbierać kasę na przegląd
Tak się trzyma: (zdjęcia drastyczne)
Posiadam również już długo leżące u mnie felgi od jakiegoś starszego Herculesa:
Czy ktos wie jaka zębatka by do nich pasowała ? Może ktoś miał podobne przy Charcie/Ogarze czy czymś innym ? Chodzi mi po głowie myśl, aby je spróbować założyć do Charta, chociażby z ciekawości jak by to wyglądalo
Charcik całkiem przyzwoity
tylko troche czyszczenia by mu sie przydało .
Przy swoim tez mam te same kierunki bardzo sa podobne ale działaja
Skąd dokładnie jestes? wbij do mnie i oceń mojego Charcika
Jak Wam się widzi taka wersja kolorystyczna ? Co dodać, a co ująć ?
Felgi mają trochę ciemniejszy odcień czerwieni niż bak i boczki. Tak poza tym to wreszcie mam chwilę by nim pojeździć
Ma czasem humory ale dajemy jakoś radę
Mi tam się podoba, tylko tą wgniotę na baku wyciągnij i cud, miód, piz***zka
Nawet ładny chart
Ty masz w nim zwykłą 70ccm ?
Podoba mi się no i ta tarcza, fajnie
Tu jest seria 50ccm
Cylinder łapał się na 4-ty szlif więc dostał tłok "Power Force" z jakiejś czajny dlatego też jest głowica z Simsona. Co do tej wgniotki na baku to będzie mały problem, ponieważ bak chyba został polakierowany już z tym wgnieceniem więc nie wiem czy nie popęka lakier gdy będę chciał to wypchnąć od środka baku, lecz tak czy siak to ogarnę.
Jbc to. Mam trzy baki oddam tanio. Wersja kolorystyczna wręcz zajebi... Podoba mi się!
Wysłane z mojego D2303
Mam jeszcze jeden bak w zapasie który od biedy mógłbym polakierować, ale dzięki
Również duży browar z wkładką dla charpera za bliższe wyjaśnienie tematu upchania do tylnego bębna szczęk ze skutera
Czy jest ktoś na forum kto byłby w stanie wymodzić gotowy króciec do Charta pod Dellorto 17,5 ? Nie mam aktualnie sprzętu żeby coś wyspawać, a mam taki gaźnik na stanie, i chyba byłby tu lepszy niż 14mc.
Te felgi... Ten kolor... Przecudne!
xD