10-02-2014, 00:51:35
10-02-2014, 00:54:00
Dałoby, ale czy dużo to nie wiadomo.
10-02-2014, 00:58:34
Hehe. Dobre. Przesunie się wtedy rozrząd, ale powierzchnia okien pozostanie bez zmian. Już lepiej jak ktoś podniesie okna tradycyjną metodą.
10-02-2014, 01:05:42
No dobra a jak zostawi się to w spokoju i nałoży głowice splanowaną to też coś da bo mam taką głowicę i nie wiem czy zamontować
16-02-2014, 15:11:52
Splanowana głowica ma na celu podniesienie stopnia sprężenia, ale w silnikach rometowskich zazwyczaj słabo się to kończy ze względu na słabawe wały przystosowane do niskich stopni sprężenia.
Wedy wał poprostu padnie szybciej niż sie może zdawać, mowa tu o sporym splanowaniu które odczujemy w znacząco bo moc sporo wzrośnie.
Lekkie splanowanie w sumie jest nie odczówalne, a wększe około 0,5mm już tak ale efektem może być szybsze zajechanie wału.
Wedy wał poprostu padnie szybciej niż sie może zdawać, mowa tu o sporym splanowaniu które odczujemy w znacząco bo moc sporo wzrośnie.
Lekkie splanowanie w sumie jest nie odczówalne, a wększe około 0,5mm już tak ale efektem może być szybsze zajechanie wału.
16-02-2014, 15:22:14
W motorynce splanowalem glowice. Jezdzilem 3 lata bez awaryjnie. Bez utraty mocy. Czasem sie laczka spalilo ale to sporadycznie Zamontuj pojezdzij i zobacz co bedzie
16-02-2014, 15:28:09
(16-02-2014 15:11:52)janusz94 napisał(a): [ -> ]Splanowana głowica ma na celu podniesienie stopnia sprężenia, ale w silnikach rometowskich zazwyczaj słabo się to kończy ze względu na słabawe wały przystosowane do niskich stopni sprężenia.
Wedy wał poprostu padnie szybciej niż sie może zdawać, mowa tu o sporym splanowaniu które odczujemy w znacząco bo moc sporo wzrośnie.
Lekkie splanowanie w sumie jest nie odczówalne, a wększe około 0,5mm już tak ale efektem może być szybsze zajechanie wału.
Podepnę się do tematu Ja zamierzam do swojego Charta założyć tłok z płaskim denkiem, i oryginalną głowicę splanować, jednak nigdy się nie zastanawiałem, jak taki zabieg ma się do żywotności wału ? w końcu oryginalny tłok miał wypukłe denko, i zapewne w serii inny jest stopień sprężania, tu jest bardziej płasko więc zarazem większe sprężanie, jednak czy to nie odbije się negatywnie na całym układzie korba-tłok ?
16-02-2014, 15:35:21
Jak tłok będzie z bardziej spłaszczonym denkiem to wtedy stopień sprężenia spadanie na seryjnej głowicy bo powiekszy się komora spalania, w takim przypadku planowanie głowicy jest uzasadnione i wtedy można swobodnie lekko nawet podnieść stopień sprężenia do wartośi powiedzmy 8,5:1 , bo wiekszość rometów ma bodajrze 8:1.
Skoro tak twierdzisz to oświeć o ile splanowałeś tą głowice?
A podawanie że jeździłeś 3 lata bezawaryjnie to słaby miernik, bo jeden w rok zrobi 1000km a drugi 5000km, czyż nie?
(16-02-2014 15:22:14)mlody191 napisał(a): [ -> ]W motorynce splanowalem glowice. Jezdzilem 3 lata bez awaryjnie. Bez utraty mocy. Czasem sie laczka spalilo ale to sporadycznie Zamontuj pojezdzij i zobacz co bedzie
Skoro tak twierdzisz to oświeć o ile splanowałeś tą głowice?
A podawanie że jeździłeś 3 lata bezawaryjnie to słaby miernik, bo jeden w rok zrobi 1000km a drugi 5000km, czyż nie?
16-02-2014, 16:45:38
Jeżeli już planować to wg. mnie głowice a nie cylinder (zawsze można łatwiej wymienić i jest tańsza). A żywotność faktycznie może spaść bo układ korbowy będzie przenosił większą siłę.
16-02-2014, 20:11:59
Założyłem i lepiej się wkręca i jezdzi