Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Simson Enduro
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam Was Big Grin !
A więc że ostatnio jestem przy kasie to postanowiłem kupić z bratem na spółkę Szwaba Enduro. Dlaczego Enduro ? Mieszkam na wsi , gdzie wokoło wiele bagien , olszyn , błot itd. Przy okazji pojadę sobie Simkiem na rybki , do sklepu , nad staw , na pola obejżeć wiecie sami jak na wsi. I teraz powiedzcie mi jedno czy lepiej kupić ramę oddzielnie do Enduro i silnik oddzielnie , czy razem .
A i jeszcze bym zapomniał kupuję bez dokumentów , rejestrować mi nie potrzeba a przy okazji zaoszczędzę na paliwko Big Grin

EDIT: Powiedzcie jak oceniacie ten model Simsona , a i czy ten model ma kierunkowskazy ?
(18-01-2014 22:55:47)kamil97 napisał(a): [ -> ]To ma być instalacja z ladowaniem akumulatora czy bez? 6v czy 12v?
Widzem że chcesz mieć alarm, czyli lepszym rozwiązaniem było by 12v.
Jeśli chodzi o 12v bez ładowania to moim zdaniem byłby to najprostszy sposób.
Potrzebne ci będą:
- akumulator kwasowy 12v 5ah(wystarczający)
- komplet kierunkowskazow najlepiej ledowych
- przerywacz kierunkowskazow led 12v
- przełącznik troj pozycyjny na kierownicę
- alarm
-stacyjka/wyłącznik
- trochę kabli,
- koszulki termokurczliwe lub taśma izolacyjna
- konektorki
-schemat
- no i chęci

Potem bierzesz schemat w łapę i krok po kroku podlaczasz.

Drugi sposób z ladowaniem 6v.
- aku 6v 7ah(lub podobny)
- kierunkowskazy( tu już jak kto woli, żarówki 6v lub ledy, z tym że chcieć mieć ledy trzeba zrobić sobie układ elektroniczny samemu lub od komuś zlecić)
- przerywacz( tak samo, można zastosować niepewny bimetal lub zrobić lub zlecić wykonanie przerywacza 6v)
- pradnica od rometa charta( pasuje bez większych przeróbek i jest niezawodna)
- z alarmu trzeba niestety zrezygnować lub stworzyć od podstaw na napięcie 6v
- tak samo przełącznik, stacyjka konektory itd.

Trzeci sposób 12v z ladowaniem.
Najlepiej było by zamontować pradnice od rometa charta i przerobić na 12v( Urser BigSoft na tym forum się takim czymś zajmuje).
No i wiadomo.
Potrzeba
- aku 12v
- wszystko co potrzebne do kierunkowskazow(pisałem wyżej)
- mostki prostownicze lub diody zenera
- regulatora napięcia
- stacyjka lub wylacznik
no i kable konektory koszulki itd.
a no i do pradnica charta niezbędny jest moduł cdi i cewka butelkowa.

(19-01-2014 21:31:00)komarek2 napisał(a): [ -> ]Witam Was Big Grin !
A więc że ostatnio jestem przy kasie to postanowiłem kupić z bratem na spółkę Szwaba Enduro. Dlaczego Enduro ? Mieszkam na wsi , gdzie wokoło wiele bagien , olszyn , błot itd. Przy okazji pojadę sobie Simkiem na rybki , do sklepu , nad staw , na pola obejżeć wiecie sami jak na wsi. I teraz powiedzcie mi jedno czy lepiej kupić ramę oddzielnie do Enduro i silnik oddzielnie , czy razem .
A i jeszcze bym zapomniał kupuję bez dokumentów , rejestrować mi nie potrzeba a przy okazji zaoszczędzę na paliwko Big Grin

EDIT: Powiedzcie jak oceniacie ten model Simsona , a i czy ten model ma kierunkowskazy ?

1: lepiej nie kupuj bez kwitów. Kiedyś też tak myślałem jak Ty, i teraz mam z simsonem problem(bo ani jechać gdzieś dalej po ulicy, ani sprzedać nie idzie)
2: lepiej kupić w całości, niż bawić się w ramy osobno, silniki osobno itd.
3: S51 Enduro to świetny motorower jest, przy czym średnio nadaje się do wożenia dziewczyn ze względu na wysoką rurę o którą pasażer może łatwo się oparzyć Wink . Kierunkowskazy posiadały przy starszych 6v S51E, zaś S51E/4 nie posiadał, 12v zaś wszystkie miały kierunkowskazy.
aha tylko ja mam 900 zł a raczej mi na Simka z papierami nie starczy Big Grin ale jakie wersje były z kierunkami mam mieszane uczucia co do enduro może bym wolał comforta sam teraz niewiem
(19-01-2014 21:55:25)komarek2 napisał(a): [ -> ]aha tylko ja mam 900 zł a raczej mi na Simka z papierami nie starczy Big Grin ale jakie wersje były z kierunkami mam mieszane uczucia co do enduro może bym wolał comforta sam teraz niewiem

Dozbieraj trochę i kup z papierem, bez papiera nie sprzedasz łatwo jak Ci się znudzi. A dokładnie jaki wersje miały kierunki, to odsyłam do artykułu "Simson S51" na wikipedii. Tam jest to obszernie wyjaśnione
dobra dzięki jak coś to napiszę do cb na pw
A więc tak doszedłem do wniosku że bym wolał Comforta bo wiecie kierunki , elektronik , sam komfort
tak tylko że prawdziwy komfort simson jest drogi
Nikt chyba nie widział w polsce comforta. A kierunki i elektronik przy enduro to żaden problem.
comforty to są w niemczech na ich ogłoszeniach i kosztują sporo
mam już 1200 i przeglądam codziennie strony a nie ma w moim województwie
Przekierowanie