Witam wszystkich jak widać jestem nowy.Składam swoją motorynkę po małym tuningu (cylek od charta) i tu jest pytanie ponieważ zastanawiam sie nad założeniem tłoka od hondy mb 50 nominał (39mm) i tu mam problem
dużo ludzi mówi ze silnik straci kompresie bo tłok od hondy a komara różni sie wypukleniem na tłoku i dlatego pytam was o zdanie na ten temat. Wiem jest dużo takich tematów i bardzo dużo przeglądnąłem ale nie jestem w 100% pewien
Dzięki
Nie straci kompresji tylko będzie większa lub mniejsza komora spalania, a kompresja nic tu do rzeczy nie ma
Kompreskę straciłby jakbyś do cylka 40 mm dał tłok 38 mm
Sorki źle to sformułowałem ale właśnie chodzi o komore spalania
Ja zakładam takiego tłoka
w piatek jadę po odbiór cylka ze szlifu i sie to okaże ale gadałem z Januszem94 on zna się na takich rzeczach i mówił ze nie będzie to odczuwalne
Ale to teraz chodzi ci oto czy coś się nie stanie? nic nie powinno się stać bo przecież ludzie też tłok od komara piluja od góry przy "tuningu"
spokojnie możesz wstawić ten tloczek
Rozumiem wolałem się upewnić a nie chce zakładać tłoka od rometa bo ma trochę duże pierśnice .
(13-01-2014 21:58:14)DominiX napisał(a): [ -> ]Nie straci kompresji tylko będzie większa lub mniejsza komora spalania, a kompresja nic tu do rzeczy nie ma
Kompreskę straciłby jakbyś do cylka 40 mm dał tłok 38 mm
Cóż za herezje. Skoro zmieni się pojemność komory spalania to również zmieni się ciśnienie sprężania.
Właśnie też tak myślałem. Dobrze mówi polać mu !
zawsze można zrobic plan głowicy
Może ktoś chce zobaczyć ja wygląda motorynka z cylkiem charta to dorzucam parę foto
Może ktoś chce zobaczyć ja wygląda motorynka z cylkiem charta to dorzucam parę foto
Sorry za jakość zdj. robione telefonem
Fotki na awatar nam wysyłasz?
Ale duże te zdjęcia, podrzuć jakieś wieksze np na imageshack.us
Tylko, że plan głowicy nic nie da. Chodzi sam kształt komory spalania
Ogólnie powiem, że trochę to bez sensu, bo mniej jest roboty, by cylinder z 023 miał taką mapę okien jak od 027 niż z założeniem cylindra od charta, gdzie trzeba szpilki przestawiać.
(15-01-2014 00:12:16)Lagoon napisał(a): [ -> ]Tylko, że plan głowicy nic nie da. Chodzi sam kształt komory spalania Ogólnie powiem, że trochę to bez sensu, bo mniej jest roboty, by cylinder z 023 miał taką mapę okien jak od 027 niż z założeniem cylindra od charta, gdzie trzeba szpilki przestawiać.
Tylko największy problem to brak możliwości wybicia tulei. Mógłbyś powiedzieć jak ty to robisz bo ja tego sobie bez wybicia niewyobrażam
Dla poprawy samych okien to wybicie tulei w cylindrze 027 w ogóle mija się z celem, jak się ma miniszlifierkę to zrobi się to bez problemu. Bez wybicia można fajnie zrobić wszędzie, najpierw zrobić okna a dopiero potem dowiercać kanał. Oczywiście trzeba mieć miniszlifierkę, jak ktoś chce samą wiertarką podziałać to wychodzi takie nie wiadomo co ze złym nakierowaniem.