Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Dobranie olejów
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Siemka, panowie jakie polecacie oleje do silnika Charta?
Niedługo jadę kupić i myślałem do mieszanki Castrol power racing 2T 1L, skrzynia myślałem o też jakimś Castrolu przekładniowym może 75w90 hmm ?
A na lagi i tylne amorki od MZki chyba kupię amortyzolt, lub też jakiś Castrol.
Tak wiem kupuje drogie oleje, lecz takich nie trzeba, lecz ja chcem zainwestować w drogie oleje i dobre oleje. Myślałem o Castrolach, chyba że wy polecacie jakieś dobra firmy. Spodobał mi się test o jeździe Chartem 24h non-stop i tam w jednym Charcie użyto oleju Elf, może takim zaleje silnik co wy na to, jakie firmy olejów polecacie?
Do mieszanki dobry będzie Castrol 2T zwykły nawet(leje taki do simsona, bo na miksol mi świecę zaklejał i jest dobry, mało dymi). A power racing już na pewno będzie świetny, do AM6 takie leją i daje radę.
No wiadomo to jest tylko zwykłe 027 z nowej dęby Big Grin Produkty ZMD nie potrzebowały jakiś specjalnych olejów, ale ja chce zasmakować takiego oleju, to znaczy silnik chce, aby zasmakował ten olej :F
ja jeździłem ostatnio dużo na oleju castrol power 1 2T jest bardzo dobry ale jak przeholujesz z ilością oleju w mieszance to w tłumiku będzie tłusta płynna maż a tak to bardzo dobrze się spisuje i smaruje i kosztuje aż 45-47zł ale można go taniej kupić teraz ja testuje olej formy veco poł-syntetyk 2T
Jeszcze myślałem aby co 1000km wlewać mu jakiś dodatek do paliwa, typu ceramizery, jakie polecacie? hmm
Pytanie: co to daje? A poza tym, chcesz jakiś rekord przebiegu międzyremontowego bić?
Ja leję do paliwa olej Xado 2T Atomic Oil. Pełny syntetyk z rewitalizantem. Głównie po to, aby maksymalnie wydłużyć żywotność silnika, a produkty tej firmy sprawdzałem osobiście (skuteczność) i wiem, że to działa. Do skrzyni biegów mam obecnie wlany silnikowy też Xado z rewitalizantem. Mimo, że nie jest przeznaczony do skrzyni biegów, to nie narzekam. Sprzęgło nie ślizga, skrzynia pracuje poprawnie.

Jak wiadomo na stan silnika nie narzekam. Ma przejechane ponad 12 tysięcy kilometrów i nie daje oznak zużycia (poza przytartym tłokiem, ale to już tylko i wyłącznie z mojej winy, nie wynika to z przebiegu i zużycia. Wał korbowy jest jak nowy, zero luzów).

W amortyzatorach mam Castrol Fork Oil SAE 10W.
Też właśnie chcem zrobić dużo kilometrów :F Wiem że stosowanie chemii pomaga i to bardzo i dlatego się pytam co polecacie :F BigSoft ty masz wał chiński ten? http://allegro.pl/j313-wal-korbowy-romet...19075.html Bo ja będe miał raczej ten, a nie na korbie od Sendy, bo ten wał ktoś mi kupił Smile
Ja mam wał wyprodukowany w Tajwanie z malowanymi przeciwwagami na czarno. Polecam.



Za to tego nie polecam:
A ja mam ten, co Bigsoft podał jako drugi i polecam. Jak na razie nic się z nim nie dzieje, a lata przy 70 cm3 z masakrycznie ciężkim tłokiem MZA. Powiem więcej, jeśli będę wkładał korbę od Sendy to właśnie w niego a nie z ZMD, gdyż organoleptycznie stwierdziłem, że będzie porządniejszy. Jak na razie to tylko teza, zobaczymy jak się sprawdzi w praktyce, więc proszę się nie sugerować Wink Do serii śmiało można zakładać Wink
Przekierowanie