Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Budowa gokarta
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6
Tak jak mój kolega ma quada 50, a nawet nie wie co to świeca i po tym jak mu się rozwalił akumulator odstawił go w kąt i tak stoi 2 lata
A jak zrobić taki wentylator jak pisał Krzysiu?
Ludzie na wsiach do trójkołowców robią tak: wierci się dziurę w pokrywie od strony zapłonu, montuje się do magneta wentylator, potem to się odbudowywuje taką blachą, która kieruje powietrze na cylinder. Coś takiego wygląda na przykładzie simsona duo tak:
Dzięki przyda się Big Grin
A nie wie ktoś ile może wynieść budowa buggy (poza silnikiem) jeżeli byłaby większość części ze złomu rury, koła itp. itd.?
A u Ciebie na wsi nikt nie ma trójkołowca z wski? Poszukaj, może od takiego będziesz mógł podpatrzeć. A jak nie, to podpatrz rozwiązanie z simsona duo albo ze szwalby. Tam są wentylatory działające na takiej samej zasadzie
E tam u mnie nawet nikt wsk'i nie ma, a co mówiąc trójkołowcaBig Grin
A nie wie ktoś ile może wynieść budowa buggy (poza silnikiem) jeżeli byłaby większość części ze złomu rury, koła itp. itd.?
jeśli ze złomu to waga materiałów+elektrody i prąd do spawarki. Wyposażenie elektryczne powinno wynieść gdzieś koło 200-300 zł(akumulator, lampa przednia i tylna, regulator napięcia, stacyjka, ew. jakiś klakson)
A bez aku może być?
prościej raczej zrobić z akumulatorem(wszystkie cewki podłączyć pod ładowanie, z przodu jedna lampa z żarówką 25W, z tyłu jedna z żarówką 3W + ewentualnie klakson, z akumulatora światła świecą cały czas tak samo, nawet na niskich obrotach, co jest największą zaletą tego rozwiązania)
Ale mogę mieć bez akumulatora? Wtedy nie będę miał świateł itp.?
też można, wtedy tylko jakaś stacyjka czy nawet przełącznik 2-pozycyjny do odcinania zapłonu potrzebny
Aha dzięki Big Grin
Ja zrobię bez aku bo chcę jak najtańszym kosztem i to ma być tylko tak na wakacje, a po ciemku tym jeździł nie będę więc światła nie potrzebne Big Grin
A podejdzie stacyjka np. z ursusa c360? (bo tata ma ciągnik i mase takich stacyjek)
A jeśli będzie to jednak robione na dwu osobowe to lepiej zastosować dwa siedzenia przednie z malucha, czy tylnią kanapę?
Zobacz sobie tamten silnik co nam pokazywałeś i pomyśl jak będzie jeździł silnik wsk 125/175 przy 2 osobach . Myslę że jednoosobowy to będzie najlepszy pomysł
Czyli jednak robię jedno osobowy, a jak będę starszy to zrobię buggy z silnikiem fiata 126p Big Grin
Pod koniec wiosny jak zacznie się budowa też założę temat i będę opisywał prace nad buggy ale tym z silnikiem wsk Big Grin
Jak macie jakieś cenne porady na temat buggy z silnikiem wsk to prosiłbym pisać na będę bardzo wdzięczny Big Grin
Powiem ci tak... Zamiast bawić się w robienie takiego Buggy z silnikiem WSK, to lepiej kup malucha bez papierów za 400zł MAX! Bezpieczne bo ma już kabinę która wytrzymuje dachowanie, możesz sobie jeździć w kasku, masz pasy, masz po prostu wszystko! I nie martw się że masz 12-13 lat... Ja w wieku 11 lat już polonezem brata śmigałem, a jak byłem jeszcze młodszy, może 7-9 lat to uczył mnie maluszkiem jeździć, mimo iż pod siedzenie pustak i z 2 poduszki... I do pedałów ledwo sięgałem. Do tego maluch 4 osobowy, jak nie to wywalasz kanapy itd. z tyłu, tapicerki i inne duperele żeby był lżejszy i lepiej zapierdzielał. Tongue Ale polecam jeździć w 2-4 osób. Dlatego że zawsze ma kto pchnąć jak się zakopie. Wink
Dodam też, że mam znajomego któremu rodzice żeby do szkoły chodził "wiem, dziwna rodzina!" kupili maluszka za 50zł bez papierów od starego dziadka, i w wieku 10-13 lat tłukł nim po polach, aż gdy my wpadliśmy, to policja go ścigała jak zoraliśmy komuś łąkę! Big Grin I ten ktoś się wkurzył. Tongue

A jeżeli chcesz budować takiego koniecznie gokarta. To po pierwsze, napęd na 2 koła! Siedzenie z malucha oraz pasy, dobrze żeby była jakaś klatka (niestety dodaje to sporo wagi, ale skoro chcesz "bezpiecznie" jeździć to musi bić!) dobre hamulce, tył 2xbęben lub 1x motocyklowa tarcza + przód myślę 2x tarcza. Bo bębny mogą nie wyrabiać, psuć się i zawodzić. Koła to już twój wybór, byle były mocne! Czyli maluchowskie, quada (nie takiego 110ccm) itd.
Chłodzenie silnika?? Mój ojciec zrobił glebogryzarkę z silnikiem WSK 175. Do chłodzenia użył wentylatora naprawdę żenującej jakości, ale wystarczał! A był ręcznie robiony z 4 płatkami i to niewielkimi o małym stopniu wygięcia. Oczywiście napędzane z wału silnika. (w pokrywie od strony sprzęgła było dorobiona szańba, niestety cały silnik z tą szańbą z rok temu)
Bak musisz mieć wyżej niż silnik, dobrze żeby był jakoś zabezpieczony! Układ kierowniczy koniecznie maluchowski. (lub lepszy) Rama nie z rur i blach ze złomu, bo to będzie shit! Tylko musisz kupić nówki sztuki... Jak nie chcesz żeby to się złamało podczas jazdy!

Koszt?? Myślę że w 2-3 tyś się wyrobisz jak większość części jak układ kierowniczy, koła, silnik, siedzenie, hamulce znajdziesz na złomie. Po cenie złomowej. Bo same nowe koła i układ hamowania to dobre 2 tyś wyjdzie! Jak gdybyś chciał kupić, co i tak pewnie wężyki do tarcz, płyn itd. będą z 400-500zł kosztować wraz z pompą/serwo.


Tak że jestem pewien, albo zrobisz gówno które będzie ledwo jeździć jak na YT, albo zrezygnujesz. ^^
Taniej i wygodniej wyjdzie ci kupić quada 110ccm chińczyk za 1000zł, albo jakiegoś quada ATV 150-250ccm za 1000-3000zł. Lub jak pisałem, maluszka bez kwitów. Co jest najfajniejszą opcją, bo możesz wpakować sobie Audio i inne pierdółki, ogólnie po uczyć się naprawy samochodów. A taki maluszek potrafi takie katusze przetrwać, że wiele nowych aut by tyle nie przetrwało, a nawet jak kumpel powiedział... "to małe gówno przetrwało więcej, niż przetrwał by mój Patrol!" I ja to popieram, bo to co z kumplem przez tydzień robiliśmy z maluszkiem, to nie wiem czy inne auto by chciało przetrwać. ^^




Nie żalić się że katowaliśmy "zabytek" bo ten "zabytek" nie nadawał się do renowacji, a tylko do kasacji! (mimo iż miał 14 tyś przebiegu, i silnik żyleta którym kumpel wydarł ponad 130km/h na długiej prostej, oraz 120km/h ze mną na mniejszej prostej)
Stron: 1 2 3 4 5 6
Przekierowanie