Witam
. Co mógł bym zrobić żeby mi lepiej odpalał ogar 200. Ponieważ jak oglądałem filmiki na youtube to tam odpalają w zimę z 1-ego kopa lub z 2-ego a mój romet w niskiej temperaturze nie chce odpalać dopiero po 5-7 kopie odpali.
Za pomoc bardzo dziękuję
Się ciesz ze wogóle ci odpala
Spróbuj zmienić świecę
iskra f95 super do malucha nie zawodna mam już jedną świecę 2 lata koszt w sklepie motoryzacyjnym to około 5 zł
To nie tyle kwestia świecy co gaźnika. Na idealnie wyregulowanym gaźniku, zawsze zapali od pierwszego(no chyba że nie ma iskry bądź paliwa
). Tyle że z gaźnikiem Jikov jest ten problem, że niektórych nie da się wyregulować nawet, więc najlepiej założyć jakiś normalniejszy(gm12f) lub normalny(bvf 16n1-11) gaźnik
Tyle że na filmikach nie koniecznie mają zimne silniki.
krzysiu1505 - gaźnik może być wyregulowany że lepiej się nie da, a przez złą ciepłotę świecy lub przestawiony zapłon nie zapali od 1-kopa.
Świeca powinna być F80(przynajmniej według instrukcji). A jak jest zapłon przestawiony, to raczej wcale nie odpali
(20-12-2013 17:14:20)krzysiu1505 napisał(a): [ -> ]To nie tyle kwestia świecy co gaźnika. Na idealnie wyregulowanym gaźniku, zawsze zapali od pierwszego(no chyba że nie ma iskry bądź paliwa). Tyle że z gaźnikiem Jikov jest ten problem, że niektórych nie da się wyregulować nawet, więc najlepiej założyć jakiś normalniejszy(gm12f) lub normalny(bvf 16n1-11) gaźnik
Jak jest zużyty, albo trafisz słaby "chiński" (tak, wiem one nie są chińskie) egzemplarz, to owszem mogą być problemy. Ale "normalny" Jikov, w regulacji jest prosty jak drut i nawet dziecko go ustawi.
(20-12-2013 17:32:37)Wojtek3362 napisał(a): [ -> ]Tyle że na filmikach nie koniecznie mają zimne silniki.
krzysiu1505 - gaźnik może być wyregulowany że lepiej się nie da, a przez złą ciepłotę świecy lub przestawiony zapłon nie zapali od 1-kopa.
Ciepłota świecy to tutaj istotny element, owszem. Ale ciężko jest (o ile w ogóle się da) dobrać odpowiednią świecę, bo jedna zachowuje sie lepiej w większych temperaturach a inna w mniejszych.
(20-12-2013 17:38:35)krzysiu1505 napisał(a): [ -> ]Świeca powinna być F80(przynajmniej według instrukcji). A jak jest zapłon przestawiony, to raczej wcale nie odpali
Owszem producent zaleca F80, ale dzisiejsze świece bywają różne. Szczególnie "Iskry", które są zwyczajnie h*jowe... Polecam zaopatrzyć się w jakąś co najmniej dwuelektrodową świecę, co zwiększy prawdopodobieństwo wystąpienia iskry.
(20-12-2013 17:46:41)Quake96 napisał(a): [ -> ] (20-12-2013 17:14:20)krzysiu1505 napisał(a): [ -> ]To nie tyle kwestia świecy co gaźnika. Na idealnie wyregulowanym gaźniku, zawsze zapali od pierwszego(no chyba że nie ma iskry bądź paliwa). Tyle że z gaźnikiem Jikov jest ten problem, że niektórych nie da się wyregulować nawet, więc najlepiej założyć jakiś normalniejszy(gm12f) lub normalny(bvf 16n1-11) gaźnik
Jak jest zużyty, albo trafisz słaby "chiński" (tak, wiem one nie są chińskie) egzemplarz, to owszem mogą być problemy. Ale "normalny" Jikov, w regulacji jest prosty jak drut i nawet dziecko go ustawi.
(20-12-2013 17:32:37)Wojtek3362 napisał(a): [ -> ]Tyle że na filmikach nie koniecznie mają zimne silniki.
krzysiu1505 - gaźnik może być wyregulowany że lepiej się nie da, a przez złą ciepłotę świecy lub przestawiony zapłon nie zapali od 1-kopa.
Ciepłota świecy to tutaj istotny element, owszem. Ale ciężko jest (o ile w ogóle się da) dobrać odpowiednią świecę, bo jedna zachowuje sie lepiej w większych temperaturach a inna w mniejszych.
(20-12-2013 17:38:35)krzysiu1505 napisał(a): [ -> ]Świeca powinna być F80(przynajmniej według instrukcji). A jak jest zapłon przestawiony, to raczej wcale nie odpali
Owszem producent zaleca F80, ale dzisiejsze świece bywają różne. Szczególnie "Iskry", które są zwyczajnie h*jowe... Polecam zaopatrzyć się w jakąś co najmniej dwuelektrodową świecę, co zwiększy prawdopodobieństwo wystąpienia iskry.
po pierwsze: Gaźnik Jikov może i jest prosty jak drut, i to jest niestety jego wadą. Skład mieszanki regulujemy poprzez przechylenie pojazdu na bok(przy pochyleniu w lewo lepiej pracuje). Wolnych obrotów nie się odpowiednio niskich wyregulować(z kolegami raz włożyliśmy sposobem Bosza gm12f do jawy kaczki, i wolne obroty dało się ustawić niższe). A jeśli chodzi o łatwość regulacji, to zależy, jaki się trafi, bo mojego czeskiego oryginalnego nie idzie wyregulować(przy czym może to być przyczyna dysz 38 i 68 przy okrągłym króćcu, kupiłem kwadratowy to sprawdzę
), a gaźnik u znajomego idzie wyregulować bez problemu
(20-12-2013 17:32:37)Wojtek3362 napisał(a): [ -> ]Tyle że na filmikach nie koniecznie mają zimne silniki.
krzysiu1505 - gaźnik może być wyregulowany że lepiej się nie da, a przez złą ciepłotę świecy lub przestawiony zapłon nie zapali od 1-kopa.
No właśnie, Wojtek ma rację, przecież kto nie chciałby się pochwalić swoim Rometem odpalającym przy -10 z pierwszego "kopa". Oglądając film nie wiesz, czy nie jest garażowany w ogrzewanym pomieszczeniu, albo czy silnik nie został odpowiednio "podgrzany"...