Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: jaki najlepszy motorower waszym zdaniem ?
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Jaki najlepszy waszym zdaniem jest motorower produkowane przez zakłady motorowerowe w Bydgoszczy ?
Ogar200
Ogar205
Komar 2350
Komar2361
Lub jakiś inny i napiszcie jaki ;-)
No to ba, że Ogar 200... Lepszego nie widzę! Chyba że ew. Chart... Ale jego nie ma na liście! Tongue I mimo iż jest nowszy konstrukcyjnie, to i tak 200 moim zdaniem lepsza, ze względu na silnik...
Boszu a jakieś konkrety dlaczego Ogar 200 lepszy od Charta, a dokładnie ich silniki.
Jeżeli już wybieracie "lub jakiś inny" prosił bym o napisanie konkretnie jaki ;-)
Wiadomo że Chart Wink Kto posiadał i jeździł nim to nie powie że to jest lipny sprzęt tylko go MOCNO POCHWALI :F
(13-12-2013 19:45:30)Boszu napisał(a): [ -> ]to i tak 200 moim zdaniem lepsza, ze względu na silnik...

Boszu proszę, rozwiń swoją wypowiedź. Oczywiście, że najlepszym polskim motorowerem tamtych czasów był Chart.
Chart Big Grin

ogar się nie umywa do charta Smile
Jeździłem na codzień Ogarem 200, Jawą 50 i nadal Chartem - zdecydowanie Romet Chart. Bije na głowę poprzedników, ale jest też pojazdem moim zdaniem z innej już epoki, co zresztą widać już na pierwszy rzut oka.
(13-12-2013 20:39:10)BigSoft napisał(a): [ -> ]ale jest też pojazdem moim zdaniem z innej już epoki, co zresztą widać już na pierwszy rzut oka.

Dokładnie... Wink

A dlaczego silniki Ogara 200 teoretycznie lepsze od silników Charta?? O ile wiem, silnik 223 jest bardziej podatny na modyfikacje (zwiększanie mocy). Mają wytrzymalszą skrzynię od Charta i ogólnie 200-tki są duuużo tańsze od chartów, które są słabsze od Ogarów 200.

Dane Wiki:
Chart 2,8KM i 3,5 Nm - http://pl.wikipedia.org/wiki/Romet_210
Jawa 50/Odblokowany Ogar 200 3,5KM i 4Nm - http://pl.wikipedia.org/wiki/Jawa_50
I dla porównania...
Simson S51 3,7 KM i 5Nm - http://pl.wikipedia.org/wiki/Simson_S51

Jedynie, kwestią gustu jest wygląd. Bo Chart ma bardziej nowoczesny wygląd, a ogar 200 ma wygląd prymitywnego pojazdu PRL-u... No i Chart posiada komfort taki jak akumulator, kierunki, światło stop, prawilny sygnał, stacyjka z kluczykiem, blokada kierownicy...
A i chyba największy atut Charta, to bezstykowy zapłon. ^^
(13-12-2013 21:42:44)Boszu napisał(a): [ -> ]
(13-12-2013 20:39:10)BigSoft napisał(a): [ -> ]ale jest też pojazdem moim zdaniem z innej już epoki, co zresztą widać już na pierwszy rzut oka.

Dokładnie... Wink

A dlaczego silniki Ogara 200 teoretycznie lepsze od silników Charta?? O ile wiem, silnik 223 jest bardziej podatny na modyfikacje (zwiększanie mocy). Mają wytrzymalszą skrzynię od Charta i ogólnie 200-tki są duuużo tańsze od chartów, które są słabsze od Ogarów 200.

Dane Wiki:
Chart 2,8KM i 3,5 Nm - http://pl.wikipedia.org/wiki/Romet_210
Jawa 50/Odblokowany Ogar 200 3,5KM i 4Nm - http://pl.wikipedia.org/wiki/Jawa_50
I dla porównania...
Simson S51 3,7 KM i 5Nm - http://pl.wikipedia.org/wiki/Simson_S51

Jedynie, kwestią gustu jest wygląd. Bo Chart ma bardziej nowoczesny wygląd, a ogar 200 ma wygląd prymitywnego pojazdu PRL-u... No i Chart posiada komfort taki jak akumulator, kierunki, światło stop, prawilny sygnał, stacyjka z kluczykiem, blokada kierownicy...
A i chyba największy atut Charta, to bezstykowy zapłon. ^^
Posiada też dużo lepsze zawieszenie. Czy ja wiem czy Jawki mają dużo lepszą skrzynie od Charta? Nie słyszałem jeszcze żeby w Charcie czy Jawce sypnęły sie tryby czy coś w tym stylu . Co do tuningu to wydaje mi sie ze Chart ma więsze pole do popisania sie Tongue Ogar jest chyba tylko lepszy pod jednym względem ze jest dużo tańszy no i jak wspomniałeś ma wiecej mocy o te 0,7KM
No u mojego jednego znajomego sypła się skrzynia... I dlatego sądzę iż w 200 jest wytrzymalsza. Wink
I co do tuningu na 100% nie jestem pewien, bo nie bawię się w to... Ale więcej widzę tematów z tuningiem silnika 200-tki niż Charta... Tongue Chodź, w 200-tce w sumie można zrobić tylko 50/3?? Czy 50/4?? Tzn. mniej niż w simsonie, bo miejsca brak. Tongue
Może niech na ten temat napisze ktoś, kto dobrze o tym wie. Tongue
I zawieszenie, to jedynie przednie... Tongue Bo jest olejowe... Ale wbrew pozorom, jeżeli w 200-tce przednie lagi nie są krzywe, źle ustawione lub źle skręcone. Oraz tuleje nie są wybite... To to zawieszenie świetnie pracuje! Przynajmniej ja na swoje nie narzekam... ^^
Ale po co Wy piszecie o charcie jak on niewiele ma do tematu. Ja obstawiam albo ogara 200 albo komara 2350
Wybrałbym charta, ale nie ma, są tylko ogary
MrF4k napisał(a):Nie słyszałem jeszcze żeby w Charcie czy Jawce sypnęły sie tryby czy coś w tym stylu
Ja widziałem, zdjęcia niżej Wink

Nie wiem co niektórzy widzą takiego niezawodnego w skrzyni 223, ale kilka takich silników remontowałem i widok tego typu wcale mnie nie dziwi (drugie zdjęcie to wałek startera):



Poza tym rozpadające się trybo rozrusznika (z zapadką), bolce w koszu sprzęgłowym, które się krzywią, dostają luzów, rozciągający się łańcuszek sprzęgłowy, możliwe pokrzywienie zmieniacza biegów (w jawce miałem takiego bubla, udało się go naprawić i wzmocnić). Normalka w tym silniku.

fosa napisał(a):Ale po co Wy piszecie o charcie jak on niewiele ma do tematu

Przecież w ankiecie wyraźnie widać taką opcję jak "lub jakiś inny".

Boszu napisał(a):I zawieszenie, to jedynie przednie... Tongue Bo jest olejowe... Ale wbrew pozorom, jeżeli w 200-tce przednie lagi nie są krzywe, źle ustawione lub źle skręcone. Oraz tuleje nie są wybite... To to zawieszenie świetnie pracuje! Przynajmniej ja na swoje nie narzekam... ^^

Te zawieszenia to inne bajki... Chart ma porządny amortyzator, a Ogar... Owszem, tak jak napisałeś, jak jest dobre, to pracuje. Pracuje bardzo dobrze, ale na miarę swoich ograniczonych możlwości.
Ja wybrałem Ogara 200. Ze względu na wytrzymałość(może być w stanie agonalnym, mieć rozwalone pół silnika, i dalej jedzie)
Stron: 1 2
Przekierowanie