no w cx te okna i kanały ok płuczących jakieś mniejsze mi się wydają
to podniosę wydech o te 2mm i będzie ok
a jak będe miał czas w wakacje to wycisne z czecha tuleje
odchudziłem też tłok
zębatka zdawcza ma 12z
podniosę to okno wydechowe TE MODYFIKACJE W CZESKIM CYLKU
mam jeszcze coś zrobić ?
Mam nadzieję że te 65-70 poleci
Powinien 65 bujać bez problemu.
jeszcze dzisiaj rozwierciłem gaźnik i wypolerowałem
to o dziwo na ciepłym paci 1-3 kopów
Tak się cudnie składa że mam w Jawce cylka CX 60 ccm, i moim zdaniem lepiej czeski oddać do szlifu i go przerabiać. CX'y są niedokładnie wykonane w moim jeden kanał płuczący jest większy od drugiego, okno na kolektor dolotowy nie pasuje do kolektora
i ogólnie w kanałach są wżery, rysy i naddatki materiału
Nie wiem jak w twoim ale w moim tak jest, nie powiem moc trochę wzrosła po założeniu go ale z czeskiego można osiągnąć większą moc silnika a co NAJWAŻNIEJSZE jego większą sprawność i wydajność bo mieszanka nie skrapla się w kanałach
Są niedokładne i dlatego lepiej je przerabiac. CX'y będą wciąż produkowane a czeskie już niestety nie. Jak i tak się przerabia to już lepiej CX'a. Czemu niby mieszanka ma się skraplać w kanałach? Jak już to na wypolerowanej powierzchni się prędzej skropli, ale co ma do tego pochodzenie cylindra?
No właśnie nie bo mgiełka osadza się w rysach i zagłębieniach, poza tym nie od dziś wiadomo że przy rasowaniu silnika kanały muszą być zrobione na lustro
A co z tego że czeskich nie produkują skoro można jakiś wysłużony cylek dostać za przysłowiową flaszkę
Poza tym lepiej robić czeski bo w CX'ie trzeba dużo poprawiać. Szkoda nerwów czasu i pilnika
Poza tym mieszanka się skrapla bo chodzi tu o tarcie, na wypolerowanej powierzchni jest mniejsze
Jak nie wierzysz zrób eksperyment
A myślisz, że czeskie też są takie idealne? Wcale nie. Z tym polerowaniem na lustro też się nie zgodzę. Kto Ci tak powiedział, że musi być lustro? Można polerować, w teorii daje to lepszy przepływ mieszanki, ale w praktyce efekt jest niezauważalny. Jakoś przerobiłem już wiele cylindrów, żaden nie miał polerowanych kanałów z wyjątkiem wydechowego i był zauważalny przyrost mocy. Kluczem do sukcesu jest dobra nakierowanie mieszanki, zaprojektowanie cylindra i wyrównanie powierzchni. Nie trzeba nic polerować, byle by nie było nierówności i rys. Ważnym elementem jest też fazowanie rantów okien.
Miałem czeski cyl i był dobry wszystko pasowało idealnie nie było rys itp. A polerka jest ważna jak mawia mój nauczyciel na warsztacie, więc pozdro ale wolę słuchać doświadczonych
A tak jeszcze do tego tuningu to kup sobie tłok dwu-pierścieniowy, Jaweczka wtedy ma większą prędkość obrotową, sprawdzałem działa
Słuchaj więc swojego nauczyciela na warsztacie, a innym nie rób wody z mózgu.
Nawet Sałek pisał że kanały muszą być idealnie wypolerowane, więc ziomuś nie spinaj dupska
Nic nie "spinam", mówię jak jest. Sałek to jest dobry do komarków, w rzeczywistości nie trzeba nic polerować, a jedynie porządnie wyrównać. Kanały nie są od przeglądania się w nich.
A ten dalej swoje
Dobra widze że nie przetłumacze
Ludzie Lagoon dobrze gada, ma być ładnie wyrownane, gładkie. To czy wy to wypolerujecie i uzyskacie efekt lustra to nie odczujecie w praktyce
Polerka po jakimś czasie i tak nagarem zajdzie i tyle że się najebiesz z polerowaniem i tyle
a mocy nie odczujesz.
Jeśli stosujesz dobry olej i masz dobre płukanie w cylindrze silniki z 5 ,6 .. kanałami przelotowymi to polerka denka skutecznie zwalcza osadzanie sie nagaru na nim.
My tu mówimy o płukach, ale naprawde nie ma co zbyt przykładnie ich polerować