Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: da sie zalozyc zaplon ze skutera do jawa 50??
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
czesc da sie zamontowac zaplon ze skutera do jawa 50 silnik 223 ??
Ujmę to tak:
Wszystko się da, ale trzeba chcieć.

Nie wiem czy by on tam wszedł. Raczej w to wątpię.
a jaki zaplon moze tam wejsc zeby bylo ladowanie na 12 v
??
Najlepiej przewinąć cewki, ale nie wiem czy by było dobre ładowanie wtedy. To już zostawiam dla elektryków.
a nie da sie do tej jawki dac innego zaplonu??
Magneto w Jawce działa na innej zasadzie dlatego zapłonu od skutera się nie da wsadzić. Magneto w silniku 223 jest wewnętrzne czyli cewki są na zewnątrz. W skuterze występuje magneto zewnętrzne takie same jak w silniku 023.
Kiedyś zastanawiałem się nad zapłonem z skut*era do charta, ale wątpię że udało by się to tak przerobić żeby z sobą to współpracowało, bo raczej ni jedna osoba próbowała tak robić, bynajmniej tak podejrzewam, a taki zapłon jest o niebo lepszy, 12v dobre światła i ładowanie Smile
Zapłon w skuterze jest minimalnie większy niż zapłon Rometa z silnika 023, s-38 itp. W Charcie nie wiem bo nigdy się jeszcze nie spotkałem z silnikiem od Charta i nie wiem jakie tam jest magneto. Czy takie samo jak w innych Rometach czy nie. Bez większego magneta zapłon od skutera nie podejdzie.

Będę robił przeróbkę silnika s-38 na Elektronika, ale to dopiero za jakiś czas pokarze efekty pracy z opisem i instrukcją wykonania.
załóżmy że zapłon od sku*tera podejdzie, hym ale jak załatwić problem impulsatora i resztę elektroniki potrzebnej do odpalenia silnika ?
aha ok rozumiem ale slyszalem ze robili to chyba da rade
(04-12-2013 00:31:35)motoryniarz123 napisał(a): [ -> ]bynajmniej tak podejrzewam,
I niech mi nikt nie mówi, że tylko ja mówię "bynajmniej", zamiast "przynajmniej"... ^^

A jak chcesz ładowanie 12V to połącz cewki świetlne szeregowo... ^^ I gotowe. Tongue
Boszu w dezametiwskim romecie też sie tak da?
Wszystko się da zrobić, grunt to odpowiednia podstawka, umieszczenie cewek, stoczenie wału lub roztoczenie magneta tak by pasowało na wał, oraz ogarnięcie elektroniki Wink
No jak miałem 205 to też podpinałem szeregowo, ale napięcie było za małe, aby wystarczało na ładowanie podczas jazdy na światłach... Opisywałem gdzieś to w którymś z tematów. ^^
I w silniku Dezamet to trzeba się już raczej bawić w przewijanie itd. Ale w silniku Jawki nie ma myślę takowej potrzeby...
Na allegro jest zestaw za 400 zł jak się nie myle z impulsatorem, magnetem, cewką zapłonową, zapłon i impulsator. Wszystko od chińczyka. Poszukajcie ciekawie jest rozwiazana tam sprawa impulsatora. W magnecie w odpowiednim momencie jest jakaś wypustka czy coś która powoduje wyzwolenie impulsu.
Stron: 1 2
Przekierowanie