Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Wycena - chromowanie
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Więc tak. Mój romet został już doprowadzony do stanu technicznie sprawnego (jeśli chodzi o silnik), jeszcze została tylko elektryka, hamulce, opony, do zrobienia i wymiany. Jest na chodzi pali od 1 kopa. Więc zacząłem zastanawiać się co zrobić aby przywrócić mu dawny blask? Malowanie przewiduję jakoś na przyszły rok. Teraz natomiast zacząłem myśleć nad chromami. Czy wie ktoś jakie są mniej więcej koszta nałożenia chromu? Wiem, że to zależy od decymetrów kwadratowych. A tak poza tym to chciałbym wiedzieć ile kosztowałoby pochromowanie:
- kierownicy
- uchwytów kierownicy

- tłumika (bez kolanka)

- koła przedniego

Mój romet to Kadet 780
Wychromujom ci jedynie kierownice i uchwyty tłumika nie można chromować ponieważ oni muszą to zatopić w jakiejś substancji a nagar z tłumika by zabrudził tą substancje a koło to nie wiem.Ps.tak miałem z tłumikem zawiozłem go do chromowania to był tłumik od wfm i mi pokazali tam na przeciwko jest sklep musisz kupić nowy bo oni nie wychromują szkoda bo takie chromowanie by się przydało.
Chromowanie to bardzo drogi zabieg. Najdroższy ze wszystkiego. Bardziej opłaca się poszukać używanych rzeczy w bdb stanie i wypolerować. Ewentualnie obręcze kupić nowe (są na allegro) tam samo szprychy i zapleść.
Najtańsze obręcze kosztują 44 zł za sztukę (kupowałbym 2), sam tłumik (końcówka) coś koło 100 zł, chwyty kierownicy nowe +/- 20 zł za parę. Komplet szprych (w sumie 74 sztuki) to koszt koło 50 zł. Po podliczeniu wszystkiego i dodaniu kosztów wysyłki otrzymujemy sumę +/- 350 zł. Więc nie wiem czy chromowanie nie wyjdzie mi taniej. Nigdy niczego nie chromowałem (nie wiem nawet, czy u mnie w mieście chromują). Chociaż, może faktycznie kupię cały nowy tłumik wraz z kolankiem. Kierownicę da się jeszcze uratować, mocowania też można nowe. Zresztą jeszcze pomyślę.
No nie wiem czy wyjdzie taniej. Musisz liczyć między 10-20zł za decymetr kwadratowy. Teraz sobie policz ile obręcze, kierownica, tłumik - kierownica komarka ma dla przykładu około 8dm2, więc 80zł sama kierownica licząc po taniości. Moim zdaniem wyjdzie dużo drożej.

Poszukaj zakładu GALWANIZACJI w regionie i zadzwoń.
Mój kuzyn chromował części do komarka to go to wyszło 430zł więc jak pisał kolega wyżej lepiej kupić nowe części albo używane i wypolerować.
ocynkuj duperele zapłacisz grosze i efekt też nie będzie najgorszy
Ok 25zł/dm^2 za obręcz do Charta chcieli ok 140zł :F Jak niewiem best
U mnie w mieście jest oczywiście przedsiębiorstwo, które prawdopodobnie ocynkowałoby te elementy. Problemem jest jednak to, że jest to duża firma, a nie zakład, i po prostu jak do nich pójdę z tym pytaniem, czy mi ocynkują te elementy. To są dwie opcje, albo mnie wyśmieją, albo dowalą cenę z kosmosu + kilka dni (jeśli nie tygodni) czekania. Więc właśnie żałuję, że nie mam w okolicy galwanizacji ;( Dobra, najwyżej pozbieram trochę kasy i chyba bd kupował nowe części. Tak przy okazji, jakie są Wasze opinie na temat czyszczenia karterów i dekli silnika metodą piaskowania z wodą?
Przekierowanie