17-11-2013, 23:57:37
R0 - 38mm nominał/ R1 dzisiejsze to + 0,25mm 1 szlif itp /R1 z PRLu to 38,5mm czyli tak naprawdę dzisiejsze R2
jeśli masz cylinder nominał a chcesz zrobić to dobrze to jeśli ten cylinder nie ma rys to kup tłok i pierścienie R1 + 0,25mm zanieś cylinder z zakupionym tłokiem i zrobią szlif pod ten tłok.
jeśli cylinder ma rysy zanieś go najpierw do zakładu gdzie robią szlify facet oceni na który szlif wyda potem zakup odpowiedni tłok i robi szlif pod ten tłok
jeśli zaś chcesz kupić sam tłok bez szlifu to nie będzie za dobrze dlatego że fabrycznie dla każdego z szlifów były jeszcze grupy selektywne
np. nominale cylindry 38mm dzieliły się na:
grupa NC 38,000-38,009 NB 38,009-38,018 NA 38,018-38,027 nawet jak wiesz jakiej grupy był twój tłok to i tak nie wiadomo jak jest zużyty cylinder poza tym dzisiejsze tłoki wykonuję się raczej w jednym wymiarze bez grup selektywnych dlatego trzeba mieć najpierw odpowiedni tłok a potem się robi szlif wtedy silnik jest dobrze spasowany i działa długo jak należy
jeśli masz cylinder nominał a chcesz zrobić to dobrze to jeśli ten cylinder nie ma rys to kup tłok i pierścienie R1 + 0,25mm zanieś cylinder z zakupionym tłokiem i zrobią szlif pod ten tłok.
jeśli cylinder ma rysy zanieś go najpierw do zakładu gdzie robią szlify facet oceni na który szlif wyda potem zakup odpowiedni tłok i robi szlif pod ten tłok
jeśli zaś chcesz kupić sam tłok bez szlifu to nie będzie za dobrze dlatego że fabrycznie dla każdego z szlifów były jeszcze grupy selektywne
np. nominale cylindry 38mm dzieliły się na:
grupa NC 38,000-38,009 NB 38,009-38,018 NA 38,018-38,027 nawet jak wiesz jakiej grupy był twój tłok to i tak nie wiadomo jak jest zużyty cylinder poza tym dzisiejsze tłoki wykonuję się raczej w jednym wymiarze bez grup selektywnych dlatego trzeba mieć najpierw odpowiedni tłok a potem się robi szlif wtedy silnik jest dobrze spasowany i działa długo jak należy