Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: [Poradnik] Wymiana zębatki zdawczej oraz simmeringów
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
W tym poradniku opisane jest jak wymienić zębatkę zdawczą, oraz simeringi wału i zdawczy. Poradnik dotyczy wszystkich polskich silników oprócz silnika Charta.

1: Zdejmujemy kapę magneta, oraz samo magneto



2. Śrubokrętem robimy znaki na koszu, aby zaznaczyć jego położenie. Dzięki temu unikniemy ponownego ustawiania zapłonu



3. Odkręcamy kosz z cewkami



4. Zdejmujemy pokrywkę zębatki zdawczej



Tak dla porównania - zębatka dobra, oraz zużyta



5. Odkręcamy zębatkę zdawczą, czyścimy komorę zębatki



Kolejna ciekawostka: Czyszcząc silnik, znalazłem 2 złote z 1985 roku, oraz kawałek gwintownika :F



6. Zakładamy nowy simmering



7. Przykręcamy zębatkę zdawczą, pamiętając o podkładce zabezpieczającej, którą należy zagiąć



8. Wyjmujemy simmering magneta, oraz czyścimy miejsce na nowy



9. Przykręcamy pokrywkę zębatki zdawczej oraz zakładamy simmering pod magneto



10. Z powrotem zakładamy kosz cewek tak, aby kreski na stojanie pokrywały się z kreskami na karterach silnika



11. Zakładamy magneto oraz kapę. Silnik jest gotowy do pracy Wink





W razie jakichkolwiek pytań pisać Wink

Napisano dla chlopcyrometowcy.pl, kopiowanie bez zgody autora zabronione.

Bezwzględny zakaz kopiowania materiału
Dobry poradnik. Mogłeś dodać, że wargi simmerów przydałoby się posmarować jakimś olejem żeby łatwiej wchodziły. Ta podkładka pod zębatką zdawczą jest zabezpieczająca a nie kontrująca.
Heh, sam się dziwie że napisałem kontrująca loo Widocznie myślałem o czymś innym :F Dzięki Wink
Zamykam w razie jakichkolwiek pytań pisać albo do mnie albo do Tomasso94
Przekierowanie