07-11-2013, 19:33:39
07-11-2013, 19:50:03
Wymień automat do zmiany biegów i niebedzie nic wyskakiwać!!!!
08-11-2013, 09:09:50
dokłądnie , ja wymieniłem i jest dobze , poprostu one się wyrabiają
08-11-2013, 09:27:43
Moze wystarczy regulacja? Ja tak miałem, kilkanaście minut roboty i nic nie wyskakiwalo. A wczesniej to praktycznie 2 nie uzywalem. Bylo 1 "do konca" i od razu 3. Wyreguluj i bedzie ok
08-11-2013, 14:11:58
Ja mam to samo, wyregulowany na ideał lecz cały czas wyskakuje, regeneracja aparatu zmiany biegów trochę pomogła, luzy zmniejszyły się do minimum ale dwójka dalej co jakiś czas wyskakiwała, przytrzymywanie nogą wajchy pomagało. Niestety po 2500 km biegu nie da się już przytrzymywać, wyskakuje on bez przerywy czyli sekunda jazdy na biegu i pół sekundy luzu, i tak cały czas na dwójce.
Wyskakiwanie tego jest spowodowane zużyciem ząbków na wałku skrzyni biegów oraz zębatce
Chodzi o środkowe ząbki tego wałka
http://allegro.pl/romet-nowy-walek-posre...11149.html
Oraz wewnętrzne wcięcia tej zębatki
http://allegro.pl/zebatka-17-zebow-przes...01933.html
Trzeba je wymienić lub zregenerować zmieniając kształt ząbków z owalnych na wklęsłe, wtedy one będą się prawidłowo zazębiać. Będzie ci do tego potrzebne pilniki albo mini-szlifierka.
Też możesz spróbować kupić nowy aparat zmiany biegów lub stary zregenerować (bez tokarki się nie obejdzie) ale tutaj nie masz pewność i ten nowy może szybko się zużyć przez przytrzymywanie chcącego wyskoczyć biegu.
Mnie w tę zimę czeka właśnie taka naprawa ty zębatek.
Wyskakiwanie tego jest spowodowane zużyciem ząbków na wałku skrzyni biegów oraz zębatce
Chodzi o środkowe ząbki tego wałka
http://allegro.pl/romet-nowy-walek-posre...11149.html
Oraz wewnętrzne wcięcia tej zębatki
http://allegro.pl/zebatka-17-zebow-przes...01933.html
Trzeba je wymienić lub zregenerować zmieniając kształt ząbków z owalnych na wklęsłe, wtedy one będą się prawidłowo zazębiać. Będzie ci do tego potrzebne pilniki albo mini-szlifierka.
Też możesz spróbować kupić nowy aparat zmiany biegów lub stary zregenerować (bez tokarki się nie obejdzie) ale tutaj nie masz pewność i ten nowy może szybko się zużyć przez przytrzymywanie chcącego wyskoczyć biegu.
Mnie w tę zimę czeka właśnie taka naprawa ty zębatek.
08-11-2013, 15:30:55
Było, także w ledwo raczkującym FAQ. ZAMYKAM