Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Zanim zadasz pytanie-sprawdź, bo pewnie już to przerabialiśmy
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4
Ok, umówmy się tak-robimy tymczasowo alfabetycznie, jak nie zda egzaminu sortujemy. Ma sens?
Nie upieram się żeby zrobić po mojemu, tymbardziej że jestem tu nowy. Po prostu chciałem podzielić się moim pomysłem. Dotychczasowy sposób też zda egzamin i chętnie pomogę w tworzeniu.
Chce wam się tyle pisaćloo
Ciekawy pomysł, taki słownik wyrazów rometowskich:F
Powodzenia w pracy, jak będę miał czas to pomogęTongue
Literka B gotowa, proszę o sprawdzenie merytoryczne, stylistyczne i tak dalej. Jeśli nie będzie zastrzeżeń przejdziemy dalej i tu już poproszę o Waszą pomoc.
Warto wspomnieć, że na przeglądzie bardzo często sprawdzają zgodność numerów. Przy benzynie można dopisać, że trzeba ją rozrabiać i dać odnośnik do hasła "olej" (a tam już szerzej, czyli proporcje, rodzaj itp.)
Zaraz naniosę poprawki.

TERAZ SERDECZNIE PROSZĘ WSZYSTKICH O OPRACOWYWANIE POJEDYNCZYCH HASEŁ-tak jak robiłem to ja. W kilku słowach streścić istotę problemu, dać linki do tematów gdzie problem był omówiony. Piszcie jako posty w tym temacie, ja będę na bieżąco wklejał do postu na pierwszej stronie.
Tralala, hopsasa, podbijam temat prosząc dalej o wsparcie i sprawdzanie błędów.
T

Tłok- Część silnika wywierająca(przy sprężaniu) i przyjmująca(przy pracy) nacisk gazów w silniku. Przekazująca(w chwili sprężania) lub odbierająca(w momencie pracy) energię wytworzoną przez gazy. W jednostce 2t otwiera i zamyka okna płuczące, dolotowe i wylotowe. W silniku tłokowym spełnia wiele zadań m.in.

-uszczelnia cylinder
-prowadzi główkę korbowodu
-przekazuje energię wytworzoną podczas pracy na dalszy układ korbowy.

Składa się z denka, piasty tłoka i części pierścieniowej.
Denko znajduje się na samej górze tłoka, może mieć różny kształt .
Piasta tłoka służy do osadzenia sworznia tłoka.
Część pierścieniowa znajduje się poniżej denka, służy do uszczelnienia cylindra. Pierwszy pierścień od góry nazywamy "uszczelniającym" Drugi "zbierającym". W silnikach 2t występuje od 1-4 pierścieni.

Wkładanie tłoka do cylindra
Luz pomiędzy tłokiem a cylindrem
Tłok od Hondy Dio w Romecie Charcie
Puchnący tłok
Jaki tłok do Rometa?
Jaki tłok do Rometa 2
Brudny, opalony tłok
Dobór tłoka
Modyfikacje tłoka
Porównanie tłoków
kw112, kolejny raz piękna robota!!

Aż tak dobra że znów sam w nocy siądę i nieco zrobię. Natchnąłeś mnie.

A gdzie reszta ochotników?
Ja mam mocne problemy z dostępem do komputera,coś tam zacząłem pisać ale się chyba to nie nadaje.Zacznę pisać chyba na kartce...
C

Cylinder- element konstrukcji jednostki, wewnątrz którego porusza się tłok(patrz "Tłok"). Cylinder jest elementem spełniającym kilka zadań:

- służy jako prowadnica dla tłoka, który musi poruszać się ruchem posuwisto zwrotnym,
- zapewnia szczelność, co pozwala utrzymanie nadciśnienia i podciśnienia w przestrzeni roboczej,
- jest jednym z elementów odpowiadających za chłodzenie silnika,
- izoluje górny układ silnika od czynników zewnętrznych.

W cylindrze znajduje się tuleja najczęściej wykonana z żeliwa, stali lub duraluminium. W jednostce 4t jest ona jednolita, w silniku 2t wykonane są w niej kanały dolotowe, wylotowe i płuczące. W silniku chłodzonym cieczą cylinder ma specjalne kanały w których przepływa ciecz i chłodzi cylinder. Jednostki chłodzone powietrzem mają cylinder z ożebrowaniem zewnętrznym.

Planowanie cylindra
Cylinder od Simsona do Rometa
Cylinder od Simsona do Rometa 2
Cylinder z silnik S38 do 023
Opinie na temat cylindra ZMD
Cylinder ze rdzawym nalotem
Zerwany gwint na wylocie spalin
Przeróbka cylindra
Objętość całkowita cylindra- [Vc] jest sumą objętości komory sprężania oraz objętości skokowej cylindra

Vc=Vk+Vs

Vc- objętość całkowita
Vk- objętość komory sprężania
Vs- objętość skokowa

Objętość skokowa silnika- Wlicza się w nią objętości każdego z cylindrów w silniku.

Vss=Vsi

i- liczba cylindrów
Vs- objętość skokowa

Objętość skokowa cylindra- Zawarta między skrajnymi położeniami tłoka (GMP i DMP). [Vs] Jako objętość walca jest ona iloczynem pola powierzchni przekroju poprzecznego cylindra i skoku tłoka

........πD²
Vs=------ S [m³]
.........4

D- średnica cylindra w [m]
S- skok tłoka w [m]



S

Szlif cylindra- jest wykonywany, gdy gładź na powierzchni tulei jest już wytarta. Polega na rozwierceniu tulei cylindra na większy wymiar i wykończeniu jej honownicą.

Szlif cylindra za pomocą rozwiertaka
Szlif a pojemność
Czy szlif psuje tuleję?
Na jaki rozmiar rozwiercić tuleję?
Jak sprawdzić który to szlif?
H

Honowanie cylindra- Jest to metoda obróbki wygładzającej. Stosowana jest do wykończenia szlifu cylindra(patrz "Szlif Cylindra"). Służy także do wykonania pożądanych rys na tulei cylindra, w których później zatrzyma się substancja smarująca.


D

Doładowanie silnika- ładunek mieszanki przed wprowadzeniem do cylindra jest wstępnie sprężany. Powoduje to zwiększenie różnicy ciśnień między ciśnieniem w cylindrze(podciśnienie) a ciśnieniem ładunku poza cylindrem(nadciśnienie) oraz lepsze napełnienie cylindra świeżym ładunkiem.

Doładowanie w Romecie
L

Liczba oktanowa- (LO) jest umownym wskaźnikiem określającym właściwości benzyn silnikowych, pryzmującym wartości od 0-120. W umownej skali liczb oktanowych przyjęto, że odporność na spalanie stukowe izooktanu wynosi 100, a n-heptanu 0.

Izooktan- CH3-C(CH3)2-CH2-CH(CH3)2 należący do alkanów. Jest to rozgałęziony izomer oktanu.

n-heptan- łańcuchowe paliwa węglowodorowe z grupy składającej się z alkanów o cząsteczkowym wzorze C7H16.

[/url=http://www.chlopcyrometowcy.pl/showthread.php?tid=13949&highlight=t%C5%82ok]Oktany a moc[/url]
Jakie paliwo do Rometa?
Benzyna 95 a 98
K

Korbowód- jest elementem układu korbowego składającym się ze stopy korbowodu(najczęściej dzielonej), główki korbowodu i łożyska ślizgowego(tuleja). Jego zadaniem jest zamiana ruchu posuwisto-zwrotnego tłoka na ruch obrotowy wału korbowego. Stopą jest przymocowany do wykorbienia wału korbowego a główka korbowodu jest umocowana przy tłoku poprzez sworzeń.
W silnikach spalinowych tłokowych w czasie pracy korbowód jest obciążony siłami ciśnienia gazów działających na tłok oraz siłami bezwładności masy tłoka i korbowodu.

Korbowód od Sendy w Romecie Charcie
Zatarte łożysko na korbowodzie
Czy w silniku 019 jest taki sam jak w innych modelach "kwadratowych" silników?
Tuleja w korbowodzie
Tylko kw112 pomaga? Szkoda, długi weekend jest, myślałem że ktoś jeszcze coś skrobnie. A wcale nie trzeba dużo...
(11-11-2013 01:36:53)nie_mientki napisał(a): [ -> ]Tylko kw112 pomaga? Szkoda, długi weekend jest, myślałem że ktoś jeszcze coś skrobnie. A wcale nie trzeba dużo...

Ja coś nabazgram wieczorem,ewentualnie jutro Big Grin
Stron: 1 2 3 4
Przekierowanie