Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Tulejka sworznia rzemieślniczym wale - pytania i wątpliwości.
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Witajcie Panowie.

Przymierzam się do kapitalki silnika 027 w jednym z moich Chartów; w tym celu nabyłem po okazyjnej cenie nowy rzemieślniczy wał do Charta który ma czarne przeciwwagi (dostępny np u wronki19 na allegro). Ogółem znalazłem o nim w internecie same dobre opinie, jako o zamienniku oryginału, jednak kilka osób, w tym bodajże ktoś z tego forum narzekało na wykonanie tulejki sworznia która fabrycznie miała luzy bądź po niewielkim przebiegu się wyrabiała... czy opłaca się kupić teraz nową tulejkę rzemieślniczą i rozwiercić na równe 12mm ? A może wybrać rzekomo oryginał ZMD z allegro jak np na tej aukcji: http://allegro.pl/tulejka-korbowodu-oryg...73418.html Z góry dziękuję zainteresowanych tematem Wink
Wał teraźniejszej produkcji, więc tak tulejka od ogara (15mm) będzie pasować.
Pytanie czy warto tą teraźniejszej produkcji czy oryginalną jest chyba oczywiste.
Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz; czy ta tulejka zmd z podanego linku jest już rozwiercona na "uniwersalne" pasowanie do sworznia czy też jak rzemiosło specjalnie za ciasna.. Zostaje mi więc chyba skontaktować się ze sprzedawcą i mieć nadzieje że wie cokolwiek na temat tego co sprzedaje i dokona odpowiednich pomiarów Big Grin
Najlepiej to dać wał i sworzeń dla tokarza i on dokona pomiarów i dorobić Ci tulejkę jakościowo jak ZMD albo i lepiej Big Grin Tak jak piszesz pewna osoba z tego forum miała luz na tulejce i tak jak Ci pisze zrobiła czyli tokarz dorobił tuleję Wink


(03-11-2013 16:38:41)MIREK.M2 napisał(a): [ -> ]oddaj stary do regeneracji albo http://allegro.pl/wal-nowy-romet-chart-2...40254.html

Sprzedawca nie dał numeru tel więc nie wiadomo czy jest nowy w co wątpię chociaż po tym że ma już założony klin a jak ma być nowy to wszystko ma być nowe Smile Pozatym zerknij że na innych aukcjach ma silnik rozłożony na części więc pewnie wał też pochodzi z tego silnika Big Grin
I za tą cenę jakby był rzeczywiście nowy to już by go na allegro nie było ^^
(03-11-2013 16:31:53)axelbenq napisał(a): [ -> ]Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz; czy ta tulejka zmd z podanego linku jest już rozwiercona na "uniwersalne" pasowanie do sworznia czy też jak rzemiosło specjalnie za ciasna.. Zostaje mi więc chyba skontaktować się ze sprzedawcą i mieć nadzieje że wie cokolwiek na temat tego co sprzedaje i dokona odpowiednich pomiarów Big Grin

Może nie jest aż tyle zaniżona co ta chińska bodajże o przeszło 1mm, ale na pewno nie jest idealna pod sworzeń bo w końcu o to w tym chodzi, musi być pasowanie ze sworzniem na tyle aby sworzeń nie latał w niej luźno ani zbyt ciasno. Stąd trzeba ją rozwiercić rozwiertakiem po wprasowaniu w główkę.
(03-11-2013 16:18:22)axelbenq napisał(a): [ -> ]w tym celu nabyłem po okazyjnej cenie nowy rzemieślniczy wał do Charta który ma czarne przeciwwagi (dostępny np u wronki19 na allegro). Ogółem znalazłem o nim w internecie same dobre opinie, jako o zamienniku oryginału, jednak kilka osób, w tym bodajże ktoś z tego forum narzekało na wykonanie tulejki sworznia która fabrycznie miała luzy bądź po niewielkim przebiegu się wyrabiała...

To pewnie byłem ja Wink Mam taki wał i sobie chwalę. Po 11 tys przebiegu nie ma luzu na korbowodzie. i ogólnie jest ok. Co do tulejki, to jest ładnie wykonana, bo nawet ma fazę, ale w moim przypadku była za luźna. Spasowanie tego ze sobą jest bardzo ważne, bo jeżeli sworzeń będzie miał zbyt duży luz w tulejce, to poza tym, że silnik będzie dzwonił, to łożysko stopy korbowodu na pewno szybko padnie. Tulejka z aukcji, którą podałeś możliwe, że jest oryginalna. Widać to choćby już po kolorze materiału (no chyba, że światło takie, w co wątpię). Oryginalne tulejki były dużo lepsze ze względu na zastosowany materiał. U mnie faktycznie tulejka nadaje się już do wymiany, ale to wynika z tego, że pewnego dnia z własnej głupoty przytarłem silnik, gdyby nie to, to pewnie by jeszcze trochę polatała. Idź do tokarza, niech Ci dorobi tulejkę z fosforobrązu i będzie ok.


axelbenq napisał(a):czy opłaca się kupić teraz nową tulejkę rzemieślniczą i rozwiercić na równe 12mm ? A może wybrać rzekomo oryginał ZMD z allegro jak np na tej aukcji: http://allegro.pl/tulejka-korbowodu-oryg...73418.html Z góry dziękuję zainteresowanych tematem Wink

Lepsza będzie ZMD. Tulejkę trzeba roztoczyć w środku, wcisnąć w korbowód i rozwiertakiem nastawnym poprawić tak, aby była dobrze spasowana ze sworzniem. Najlepiej jakby wykonał Ci to ktoś, kto ma o tym pojęcie, bo jak za ciasno spasujesz sworzeń z tulejką to nastąpi zatarcie i obrócenie tulejki w główce korbowodu, a jak za luźno, to wiadomo orkiestra w silniku i szybsze zużycie łożyska stopy korbowodu.
A są może podane wartości luzu między tulejką, a sworzniem? Wtedy byłoby łatwiej, bo tak na wyczucie to łatwo zj*bać robotę.
Bo te nowe tulejki są robione z mosiądzu, dlatego to takie gówno, powinny być z brązu lub jeszcze lepiej z fosforobrązu wiem że użytkownik zmd-51 czy jakoś ma takie na sprzedaż po 10 zł.
Jak ten wał jest nowy to wiecie...
(03-11-2013 18:30:24)wojtekr35 napisał(a): [ -> ]A są może podane wartości luzu między tulejką, a sworzniem? Wtedy byłoby łatwiej, bo tak na wyczucie to łatwo zj*bać robotę.

Prosto z "Motorowery Romet - obsługa i naprawa":
(03-11-2013 18:43:52)Błażej napisał(a): [ -> ]Jak ten wał jest nowy to wiecie...

Dokładnie tak sprzedawca chce zarobić na jakimś jeleniu który uwierzy że jest on nowy Big Grin
BigSoft ty miałeś sworzeń od sima skracany zgadza się ?
Dlatego były luzy, pamiętam jak u siebie miałem zrobioną tulejkę pod sworzeń zmd charta idealnie tak jak ma być, po iluś tam km byłem zmuszony wymienić sworzeń, chciałem założyć ten od simsona i były straszne luzy wróciłem do org. Po prostu ten od sima ma parę setek zaniżone.
Tak, być może dlatego. Z tym, że to było chyba nie w tym silniku. Sam już nie pamiętam. W każdym razie na pewno trzeba to dobrze sprawdzić przed montażem, bo szkoda wału Smile
ale głupoty. Obydwa sworznie mają wymiar równy 12.00 chyba że jakąś niedoróbke trafiłeś. Zanies wał i sworzen do tokarza i będziesz miał na 100% dobrze zrobioną tulejkę i nie będziesz musiał sie bawić w rozwiercanie
Stron: 1 2
Przekierowanie