Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Przeróbka tłoków
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3
Kurde. Ktoś sobie zrobił tokarkę z zębatki rowerowej i wiertarki i biznes kręci. Z zerowym pojęciem o wytrzymałości i zmęczeniach materiału(ja widzę "teoretyczne" spiętrzenia naprężeń w kilku miejscach tłoka). Ale co tam. załóżmy że wszystko jest fajnie, tokarka toczy dokładnie, moje obserwacje są z tyłka wzięte. Idziemy więc dalej.

Filmem promującym i rzekomo udowadniającym przyrost mocy jest oskarowa produkcja gdzie dziecko nagrywa jakiegoś chłopaka palącego kapcia na piasku i mokrych liściach.

I ten bajecznie prosty przelicznik: jeden pierścień-jeden kuń. No kurde. Poproszę od razu dziesięć rowków, a co sobie będę żałował!
Romety mają 2 pierścienie i 2 konie, a jawka 3 pierścienie to 3 konie. Przypadek? Nie sądzę...
(26-10-2013 00:17:27)Latos napisał(a): [ -> ]Romety mają 2 pierścienie i 2 konie, a jawka 3 pierścienie to 3 konie. Przypadek? Nie sądzę...

A media milczą.

W Uazie są 3 pierścienie, 4 tłoki, 4 suwy, 2 gardziele w gaźniku.

3x4x4x2=96

I tyle mniej więcej koni miał wyjeżdżając z fabryki. Wow, niezły algorytm.
(25-10-2013 22:08:44)Wojtek3362 napisał(a): [ -> ]A ja mu napisałem pytanie czy nie jest odwrotnie tak jak mówi, i czy brak zamków w czymś przeszkadza. Czekam na odpowiedź.

Przecież napisał że są zamki.

Ale i tak wszystko co on pisze wydaje się jakieś dziwne, bo jak by to rzeczywiście tak działało to czemu nie ma takich tłoków do simsona 4p albo i 5p, są tylko 1 i 2.
Bo Niemcy są zacofani technicznie w stosunku do polskiego wynalazcy.
Koleś miał dobry innowacyjny pomysł który nie wypali. A tak przy okazji, słyszałem o takich tzw. Tlokach szybkobieżnych, i nie wiem czy jest coś takiego. Są takie że na górze mają taki trójkąt ktory rzekomo pomaga w przepŁukiwaniu.
(26-10-2013 00:42:19)kanilox napisał(a): [ -> ]
(25-10-2013 22:08:44)Wojtek3362 napisał(a): [ -> ]A ja mu napisałem pytanie czy nie jest odwrotnie tak jak mówi, i czy brak zamków w czymś przeszkadza. Czekam na odpowiedź.

Przecież napisał że są zamki.

Aha, ok. To aby dorobić zamki musi mieć ze sobą cylinder, nie? (wydaję mi się że trzeba zbadać w którym miejscu są okna)

No i dostałem odpowiedź.

Najpierw moje pytanie:
Cytat:Witam, a to nie jest tak że jak jest więcej pierścieni to zmniejsza się moc? I dorabia Pan zamek? Bo bez zamka może przecież pierścień ładnie nabroić w cylindrze.

i odpowiedź:
Cytat:gdzie tam dołożenie 1 pierścienia zwiększa moc silnika ponieważ podaje lepszą mieszankę paliwowo-powietrznąć pod świecę i zwiększa się kompresja w silniku zamki też wstawiam bo bez tego można by było uszkodzić cylinder ja na swoim tłoku 4p zrobiłem już ponad 300 km i wszystko działa ładnie

"podaje lepszą mieszankę paliwowo-powietrznąć pod świecę"

1. Nie pod świece, a do komory korbowej
2. A co, jeżeli jest mniej pierścieni to oznacza że podaje "gorszą" mieszankę?

zadałem mu kolejne pytanie, czekam na odpowiedź.
Wojtek, masz wszystko wyjaśnione wyżej a ty dalej się nad tym rozczulasz i nie potrzebnie drążysz temat.
Za 50 zł to ja kapitalke zrobie i bedę miał mocy;D
(26-10-2013 10:35:53)Oggórek napisał(a): [ -> ]Za 50 zł to ja kapitalke zrobie i bedę miał mocy;D

Chyba Roweru :F .

A co do tematu To Gówno Prawda I Tyle,Grzać się Będzie A moc Może Spaść .
(26-10-2013 09:34:19)Stachu.G napisał(a): [ -> ]Wojtek, masz wszystko wyjaśnione wyżej a ty dalej się nad tym rozczulasz i nie potrzebnie drążysz temat.


Gdzie mam wyjaśnione? A temat jest po to aby go drążyć. Odpowiedź dostałem, ale jak nie chcecie to nie podaje, ja leżę i kwiczę z niego :F. Niech naiwniacy mu wysyłają tłoki,
Nie no, wstaw tą odpowiedź tu. Chcę się jeszcze czegoś ciekawego dowiedzieć Big Grin
Dobra, ale ja już i tak skończyłem z nim gadać bo coraz lepsze głupoty piszę.

Ja:
Cytat:Co do kompresji się zgodzę. Ale przecież pierścień w silniku dwusuwowym nie podaje mieszanki pod świecę a do komory korbowej. Czy jest Pan pewny że to polepsza moc? To dlaczego w współczesnej technologi projektuje się tłoki jedno-pierścieniowe?
A do wstawienia zamka nie potrzebuje Pan cylindra aby zbadać w którym miejscu są okna? Czekam na jakieś dokładne uzasadnienie Pana teorii.

no i:
Cytat:to włóż do komarka tłok 1 pierścieniowy to zobaczymy ile pojedziesz 40km/h bo silnik nie będzie miał mocy jechać bo za słabe sprężanie i powiem ci dlaczego nie produkują tłoków 3-4 pierścieniowych bo ludzie by tuningowali stare motory i mieli by takie same osiągi co w nowych motorowerach firmy by upadły bo by była konkurencja ,po 1 zamek nie może być w oknie wydechowym tylko poza jego obrębem mnw. pomiędzy starymi zamkami musi być wstawiony to niby co podaje mieszankę pod świecę Big Grin przecież 2t to nie 4t w 4t masz zawory które podają mieszankę bezpośrednio pod świecę na denko tłok (tłok to 1 z rzeczy którą można tuningować w silniku ) jak byś nie miał pierścieni to byś miał za słabe ciśnienie by mieszanka mogła się przedostać przez okna płuczące do komory spalania

Facepalm3 Koleś porawił mi humor na resztę dnia Tongue
Je..na komercja;D
Jeszcze popytaj, fajnie się czyta wypowiedzi inżyniera silników spalinowych dwusuwowych chłodzonych powietrzem konstrukcji z lat 50. i 60. ubiegłego wieku Tongue
Stron: 1 2 3
Przekierowanie