Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Bateryjny zapłon komar
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam wpadł mi do głowy pomysł zeby zrobić zapłon bateryjny w komarku i teraz taki pytanie mam chyba ze 3 krzywki akumulator i te inny tylko nie mam cewki butelkowej tylko ze skutera taką http://img.bazarek.pl/135313/11871/86037...3d56c0.jpg czy będzie to działać na takiej cewce czy nie???
Ale chcesz zrobić 6v czy 12v? Coś mi się wydaje że w komarze z bateryjnym może być problem. Chodzi mi o ładowanie aku. Cewki świetlne są do tego za słabe a zapłonowych nie da się połączyć. No chyba że dasz cewki z sima.
Znaczy mam kilka nie kompletnych zapłonów bez cewek zapłonowych i chcę spróbować zrobić zapłon bateryjny??? tylko nie wiem czy będzie działał na tej cewce
do tej cewki chyba musi być jeszcze moduł ale ja nwm
To jest cewka od zapłonu CDI. Powinieneś zastosować klasyczną cewkę do zapłonu bateryjnego, w przeciwnym razie iskra będzie słaba. Wynika to z różnicy w budowie tych cewek. Do CDI wystarczy mała ceweczka o niskiej indukcyjności, ponieważ jej zadanie polega "tylko" na podniesieniu napięcia na świecy w momencie przepłynięcia ładunku energii przez jej uzwojenie. Ładunek ten gromadzi się w kondensatorze, w module CDI z pomocą cewki zasilającej umieszczonej w prądnicy (klasyczne AC-CDI).

Natomiast stosując zapłon bateryjny potrzebujesz klasycznej cewki wysokiego napięcia, która ma wyższą indukcyjność od cewek wn przeznaczonych dla CDI. Jest tak dlatego, bo w przypadku tego zapłonu energia potrzebna do przeskoku iskry na świecy gromadzi się w samym uzwojeniu cewki wysokiego napięcia. Dlatego też cewka jest większa.
Chyba żeby przerobić jakoś cewkę zapłonową by dało się z niej jakoś przewód wyprowadzić do tego trafo 6v/230v, impulsator i moduł cdi od jakiegos kibla 2t. I wtedy to by mogło działać. Ewentualnie połączyć 2 cewki świetlne szeregowo.
Zapłon bateryjny to akumulator, cewka butelkowa i kondensator oraz platynki. W komarze będzie ciężko bo cewki mają zbyt małą wydajność i po paru kilometrach na światłach akumulator się rozładuje i komar stanie. Nie odpalisz go w żaden sposób.
Przekierowanie