Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: silnik odpala ale...
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam.
Mamy piękny sobotni dzień więc chciałem wyjechać moją motorynką na krótką przejażdżkę. Ok wyjmuje ją z garażu i pociągami za kopnik. Raz i oddalił. Siadam wygodnie a tu nagle gaśnie. Ponawiam próbę odpalenia a tu nic, więc się wkurzyłem i schowałem ją. Przychodzę za kilka godzin z myślą że jeszcze raz spróbuję. I znowu odpala na kopa ale zgasła po 5 sekundach.
Paliwo jest i dochodzi do cylindra bo kapie z kolanka po kilku kopniakach. Iskra jest bo mi odpalił na chwilę. Świece także wyczyściłem przed drugą próbą. Więc gdzie tu problem może być ?
Proszę odpisywać ale w bardzo uproszczony sposób bo jestem kompletnie zielony z mechaniki.
Pozdrawiam.
(28-09-2013 18:49:22)misiek7991 napisał(a): [ -> ]Iskra jest bo mi odpalił na chwilę.

Sprawdź po zgaśnięciu czy jest iskra.
W jaki sposób ?
Myślę także że po prostu się zalał bo z kolanka kapie benzyna czy co to tam jest.
Odkręć świecę, przytknij ją do masy i kopnij. Ciężko, żeby w trakcje pracy silnika zgasł z zalania.
Jak wygląda świeca po tym jak silnik zgaśnie? Jest mokra?
Świeca jest czarna i troszkę mokra
Zalewa go Wink

Przyczyn może być wiele. Na początku zainteresowałbym się gaźnikiem. Próbowałeś odpalić go trzymając manetkę odkręconą do końca, tj. na pełnym gazie? Spróbuj i zobacz czy da się go wkręcić na wysokie obroty. Zobacz co się dzieje, czy go muli, czy dobrze się wkręca. Może wystarczy regulacja biegu jałowego, a jak będzie trzeba, to zmniejsz dawkę benzyny opuszczając iglicę o jeden rowek.
Wystarczyło świece wyczyścić i odpalił na kopa ;-)
A jeszcze zauważyłem że przy v-maxie silnik czasem przerywa to znaczy co 2 sekundy tak jakby przerywał na ułamek sekundy. Co to może być ? Odkręcić zawsze paliwo na rezerwę ?
Spróbuj na innej świecy. Najpierw ją zalało, po wyczyszczeniu działa, ale może dostawać przebicia.
Akurat nie mam w domu innej. A tam mam założoną f95 czy coś takiego. To jest dobra ?
Co to znaczy że ma przebicie ?
Sorka ale uczę się dopiero ;-)
Świeca może dostać przebicia na izolatorze. Izolator to jest ta powierzchnia, która otacza środkową elektrodę (ten bolec). Do motorynki powinieneś stosować świece Iskra o wartości cieplnej F75, lub dobrać świecę innego producenta o tej samej wartości cieplnej.
Czytałem że f95 lepiej jeździ jak jest ciepło a jak nie to na f75. To prawda ?
Tak poza tym to w instrukcji oryginalnej zalecają f80.
Polecasz ISKRE ?
http://www.iskra-kielce.pl/przeplyw-ciepla-,3435.html
http://www.iskra-kielce.pl/temp/zdjecia_...czenia.jpg

Jak zalecają F80, to spoko, ja już nie pamiętam dokładnie, ale na F75 też będzie Ok Wink

Czy polecam Iskrę? Niekoniecznie. Będzie dobra, ale na NGK, Bosch itd też powinno dobrze chodzić - ważne jest aby dobrać świecę innego producenta (jeśli nie kupisz Iskry) o wartości cieplnej takiej jaką ma Iskra F80.
Leci pomógł za cierpliwość ;-)
Ostatnie pytanie: czy przy zmianie świecy musze zmienić fajkę ?
Oczywiście, że nie. No chyba, że masz pękniętą czy w inny sposób uszkodzoną, to tak, ale przy normalnej wymianie świecy nie wymienia się fajki Wink
Przekierowanie