Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Romet Ogar 200
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Ogar 200 - jest dwuosobowym pojazdem wyposażonym w silnik pojemności 49,9 cm³ Jawa typ 223 produkcji czechosłowackiej.

Produkcję tego motoroweru Zakłady Rowerowe Romet prowadziły w latach 1983-1990.

Wobec dużego popytu w Polsce na motorowery dwuosobowe i braku odpowiedniego polskiego silnika, do produkcji motorowerów dwuosobowych zastosowano silnik Jawa 223, z poziomym cylindrem. Dostosowano konstrukcję ramy i innych elementów do tego silnika. Silnik został zmodyfikowany pot. "zdławiony" aby zmniejszyć jego moc maks. z 3,5 KM do 2 KM.
Zastosowane zmiany mające na celu "zdławienie" silnika to:
- opóźniony zapłon - 1,2 do 1,5 mm przed GMP
- okrągły otwór w króćcu ssącym
- dysza 65
- wydłużenie rury kolanka wydechowego (wchodzi głębiej w tłumik)
- wydłużenie końca rury wydechowej

[*]Moc nominalna - 2 KM przy 4500 obr./min, odblokowany 3,7 KM
[*]Stopień sprężania - 1-9-5
[*]Gaźnik - JIKOV 2917 PSb
[*]Skrzynia biegów - trójstopniowa, w kąpieli olejowej
[*]Sprzęgło - tarczowe, w kąpieli olejowej
[*]Instalacja elektryczna - 6V - 20W, 30W w oryginalnej czeskiej wersji silnika.
[*]Świeca zapłonowa - F80 Iskra
[*]Masa w stanie suchym - 60 kg
[*]Zużycie paliwa - 3 l/100 km
[*]Pojemność zbiornika - 9 l
[*]Rezerwa - 2l
[*]Prędkość maksymalna - 45-50 km/h zablokowany, 65-75 km/h odblokowany (przed 85r.)
[/list]

Inne:
  • Ogumienie: 17" 2,1/4
  • Długość: 1850 mm
  • Szerokość: 650 mm
  • Wysokość: 1050 mm
  • Rozstaw kół: 1200 mm

Informacje o rozpoczęciu produkcji:


Ogar 200 tzw. pierwszej serii:
cm³

Ogar 200 z późniejszymi zmianami:
Witam,
Odnośnie elektryki. Czy był tam (silnik 223):
- iskrownik w układzie zapłonowym (wszystko by na to wskazywało)
- instalacja elektryczna 6V na prądzie zmiennym z cewek iskrownika bez żadnych układów regulacji napięcia? Zapewne tak- pewności nie mam.
Przekierowanie