Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: spalanie chart
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
witam
zrobiłem dzisiaj chartem około 50 km i mi spalił 3 litry benzyny czy to normalne spalanie. gaźnik bing 14 i wszystko seria
Nie to nie jest normalne-Sprawdź czy nie cieknie ci gdzieś benzyna i dyszę.
(15-09-2013 22:35:01)kamu1900 napisał(a): [ -> ]witam
zrobiłem dzisiaj chartem około 50 km i mi spalił 3 litry benzyny czy to normalne spalanie. gaźnik bing 14 i wszystko seria

Wszystko zależy od trasy jaką jeździłeś. Np. w terenie mogło dojść do 5/100 a na trasie np 3/100
nigdzie nie cieknie a jak dysze sprawdzić
byłem w trasie i mniej więcej jechałem na równym gazie
3l/50km czyli ok 6l/100km to nie jest duże spalanie, tylko wręcz ogromne. Pewnie więcej wypluwa tego w tłumik niż przepala. Jak wygląda świeca? Próbowałeś zmniejszyć dawkę paliwa na iglicy? Na którym rowku masz zapinkę iglicy?

Wysokie spalanie może wynikać też z wyjeżdżonego cylindra, ewentualnie samych pierścieni i/lub tłoka. Sprawdzić to można bardzo prosto, mianowicie kiedy silnik nie spręża już mieszanki jak należy - to wtedy na płaszczu tłoka pojawiają się efekty tzw. przedmuchów. Wystarczy odkręcić kolanko i zerknąć na tłok. Jeżeli pod pierścieniami będzie brązowy, to znaczy, że ma przedmuchy i silnik ma słabsze niż powinien sprężanie.

Najpierw jednak zainteresowałbym się tym gaźnikiem, bo jak na Binga, to jest ono bardzo duże.

PS. To się stało nagle z dnia na dzień?
Moim zdaniem wszystko wporządku, moj chart na serii i na gdźniku bing 14 pali 5l/100km. Chociaż też myśle że coś jest nie tak Smile
na iglicy jest na 4 ząbku czy jakoś tak ale na ostatnim najwyżej
(15-09-2013 22:53:58)kamu1900 napisał(a): [ -> ]na iglicy jest na 4 ząbku czy jakoś tak ale na ostatnim najwyżej
obniż iglice o 2 zabki albo 1
chart wydaje mi się że palił dużo dlatego się tym zinteresowałem bo mało jażdże w długie trasy i ciężko jest sprawdzić
(15-09-2013 22:51:31)damix98 napisał(a): [ -> ]Moim zdaniem wszystko wporządku, moj chart na serii i na gdźniku bing 14 pali 5l/100km. Chociaż też myśle że coś jest nie tak Smile

Twoim zdaniem wszystko jest w porządku, ale myślisz, że coś jest nie tak? To jak w końcu jest? Podpowiem - jasne, że jest źle w obu przypadkach zarówno autora jak i Twoim! Chart na bingu 1/14/206 powinien palić 2,5 do maksymalnie 3l/100km, na pewno nie więcej, wiem to z własnego doświadczenia. Oryginalny sprawny Bing jest bardzo dobrym i oszczędnym gaźnikiem. 4,5l/100km to mi łyknął na Amalu rozregulowanym w .. i na za dużych dyszach. 5l/100km to nawet WSK 175 nie spala, a co dopiero taki silniczek jaki ma Chart.....

(15-09-2013 22:53:58)kamu1900 napisał(a): [ -> ]na iglicy jest na 4 ząbku czy jakoś tak ale na ostatnim najwyżej

Jeżeli dobrze rozumiem, to masz najwyżej iglicę jak się da. Obniż ją co najmniej o 1 rowek. Musisz ustalić, czy go nie przylewa. Jak obniżysz iglicę, to przejedź się, rozgrzej silnik, zobacz jak przyspiesza, czy nie zamula. Musi żwawo się rozpędzać. Izolator świecy ma mieć jasny kolor, zero okopceń i mokrych śladów.
Sprawdź czy masz dobrze uszczelnioną komoę pływaka ( chodzi o oring między nią a resztą gaźnika).
Mój Chart ze mną na grzbiecie ( 102 kilogramy żywej masy) z Bingiem spałił mi w śierpniu na odcinku 196 kilometrów 5,2 litra, jak się kręcę wokół komina czasami potrafi troszkę więcej spalić, ale nigdy nie przekroczył 3l/100km. A iglicę mam na drugim rowku licząc od góry, na pierwszym jest za słaby a na trzecim go zalewa.
Miałem ten sam problem w swoim Charcie 5l łykał czasami 7l :F Wyregulowałem od nowa gażnik i uszczelniłem i po kłopocie. Jeśli to u cb nic nie da raczej bedzie to wina zużytego gażnika. Proponował bym jeszcze sprawdzić to wszystko co napisał Bigosft
Przekierowanie