Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Smutny koniec sezonu
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3
Siemka no więc tak tego roczny sezon uważam za zakończony ze względu zatarcia Charta Sad
Jadąc do kościała zaczął słabnąć aż nie dawał rady jechać 2biegiem obrotów nie trzymał kompresji praktycznie nie było czuć kopiąc go no i stało się to:
Tłok tak wygląda ładnie wypalał na 14MC bo po przetarciu szmatką tłok nie ma sporego nagaru po 3,5K przebiegu (tak tyle zrobiłem w sezonie 2013)

http://imageshack.us/a/img35/905/xhgo.jpg
http://imageshack.us/a/img22/9313/0ndj.jpg
http://imageshack.us/a/img31/149/qxry.jpg
http://imageshack.us/a/img571/5040/dgn2.jpg
(zdjęcia słabej jakości ale widać gdzie jest tłok uszkodzony)

Głowica też sporego nagaru nie ma
http://imageshack.us/a/img594/258/7qxc.jpg
nie wiem czemu ale wygląda ona jak miedziowana :F

Cylinder nie ruszony
http://imageshack.us/a/img29/9317/1j0x.jpg
http://imageshack.us/a/img203/6273/jy3j.jpg
http://imageshack.us/a/img197/5794/0fr6.jpg

Pierścienie a raczej pozostałość
http://imageshack.us/a/img513/4859/1o4u.jpg

W końcu jakość ZMD :F
http://imageshack.us/a/img545/1347/ru7b.jpg

I mam do was pytanie co z tym zrobić szlif na 39mm na tłoku od Hondy ?
Dorobić 2dodatkowe płuki czy nie ? zrobić lekkie 50/4 na tłoku od Hondy i gaźniku 16n1-11

Wał nie ma luzu góra dół tylko lekki montażowy góra dół
Wały są chyba 3typy który polecacie ?
http://img17.allegroimg.pl/photos/orygin...3520256223
http://img12.allegroimg.pl/photos/orygin...3460900034
http://img09.allegroimg.pl/photos/orygin...3464504367

Aha dobre łożyska jakie znacie ? KOYO, SKF, FAG to raczej większość zna ale jeszcze jakieś dobre ?

Jeszcze jak możecie to powiedzcie jak to jest z tymi C3 i C4 bo widziałem że chyba AM6 ma luz C4 to czemu Chart by nie mógł mieć Big Grin

Czekam na odpowiedzi i jak przeczytaliście wszystko to pzdro Smile
Sad Szkoda w sumie teraz zrobisz sobie porządnie i będziesz zawalał w 2014 Smile Powodzenia
Pierścienie
???-2013
(')(')Na zawsze w naszej pamięci (')(')
Na 3 zdj widać rysy 2 po segerze, miałem znalazłem tłok na strychu który tak miał i jeszcze w dodatku uciete kawałki pierścieni ;D
Już do Charta się nie przyczepię, ale zdjęcie to porażka :F
ja od siebie polece łożyska SKF z luzem C3 ja mam w całym silniku takie łożyska i są bardzo dobre i silnik gładko chodzi
Tak wiem zdjęcia to masakra ale jutro poprawie to i MODZI to zmienią Big Grin
Jak będą chciali oczywiście Wink
Nw co się dzieje z tym zacieraniem ! kolega dziś też zatarł chinola !
Nie mogę ogarnąć jak można zatrzeć seryjny silnik i to w czasie, kiedy nie ma już nawet upałów.... :F

Ile lałeś oleju do benzyny? Nie miał on przypadkiem zbyt ubogiej mieszanki?
(08-09-2013 00:03:30)BigSoft napisał(a): [ -> ]Nie mogę ogarnąć jak można zatrzeć seryjny silnik i to w czasie, kiedy nie ma już nawet upałów.... :F

Ile lałeś oleju do benzyny? Nie miał on przypadkiem zbyt ubogiej mieszanki?

Samego mnie to dziwi Big Grin Olej lałem w stosunku jak tankowałem to przeważnie 6L i na to lałem 200ml oleju Wink
(07-09-2013 21:28:01)stqc napisał(a): [ -> ]Jeszcze jak możecie to powiedzcie jak to jest z tymi C3 i C4 bo widziałem że chyba AM6 ma luz C4 to czemu Chart by nie mógł mieć Big Grin

Czekam na odpowiedzi i jak przeczytaliście wszystko to pzdro Smile

Łożyska C3 bo takie są zalecane do chartaWink ja mam C3 i jest idealnie.
Ja leje ubogą mieszanke dosyć bo 1:50 i nie chce sie moja Charcina zatrzeć :F a cały sezon śmigam. No szkoda ze ci sie tak stało ale teraz chociaż zrobisz konkretny remont cylek lepsiejszy i wgl Smile
Ja leję 1:40 ale przy pełnym syntetyku Xado. 1:50 to moim zdaniem zbyt uboga mieszanka w olej i tulejka sworznia może się zacierać. Simson ma 1:50, bo w główce korbowodu jest łożysko igiełkowe.

A co do mojego postu wyżej, to chodziło mi o ubogą mieszankę, ale nie w olej, a ogólnie stosunek: paliwo-powietrze. Nie widzę innej możliwości zatarcia, no chyba, że w układzie tłok-cylinder jest coś krzywe, lub ewentualnie tłok jest z nie wiadomo czego (choć sam mam przejechane ponad 10k na zwykłym Rometowskim tłoku i to ze skróconymi nóżkami, na wymiary tłoka do Charta).
Remont mam nadzieję że odwale na ocene celującą Big Grin
Jakoś nie przekonują mnie tłoki rometowskie i będzie tam tłok od Hondy MB39mm i szlif cylindra.
Głowica simson
gaźnik 16n1-11
łożyska jakieś dobre z C3 chociaż moje PPL z C3 nie mają luzu po około 3,5k km Wink Ale i tam będą nowe
korbowód zamawiam ze sk*terdebica (od np 023 i 019 pasuje korba czy nie ? )
kosa również ze sku*er debica
simeringi Corteco
uszczelki z klingieryty 0,5mm
śruby imbus
może po dotarciu pokuszę się o lekkie 50/4 dla lepszego chłodzenia i przyśpieszenia Big Grin

PS co możecie poradzić na wypadające zabezpieczenie sworznia tłoka ?
Gdyby był tłok hondy na 38,25, to bym ładował nawet teraz Smile
Łożyska Koyo, FAG, SKF - wszystkie na pewno wytrzymają w tym silniku bez problemu. Ja mam Koyo w silniku i skrzyni, i po ponad 10k od remontu nie dzieje się z nimi nic złego.
Stron: 1 2 3
Przekierowanie