Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Romet ogar 205 wymiana starych części
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam wszystkich. Kupiłem sobie rometaTongue od kumpla. Maszyna na chodzie, ale była długo nie używana i wygląda fatalnie a, że lubię majstrować w wolnym czasie podjąłem się remontu.

Zacząłem od silnika. W związku z tym, że jestem początkujący i chcąc zaoszczędzić trochę forsy oraz zdobyć wiedzę to mam do was kilka pytań dotyczących wymiany części. Na co należy zwracać uwagę oraz jak ocenić stan poszczególnych części w silniku.

Silnik jest już cały rozebrałem i teraz napisze w jakim stanie są części.

Tłok. Denko jest całe w sadzy którą można zdrapywać np.
śrubokrętem(oczywiście tego nie ruszam bo nie chcę psuć) natomiast reszta jest czysta i nie doszukałem się żadnych rys o co do pierścieni to na pewno jeden jest do wymiany bo ma takie luzy, że nie chować się w rowku tłoka.

Cylinder. Gładzie są ok, żadnych rys myślę, że można go zostawić

Wał korbowy. Ma minimalne luzy, około 2 mm jak chwycę za korbowód i poruszam nim na boki. Jest pokiereszowany to znaczy jego ramiona mają wycięcia i ubytki oraz jedno ramie jest czarne a drugie srebrne jak by ktoś przy nim majstrował albo po prostu się zużył mechanicznie, co o tym sądzicie? Dla mnie osobiście wał nadaje się do wymiany

Zębatka przekładniowa. Trochę mi nie pasuje bo ma nie równomierne zęby(przepraszam nie wiem jak to się fachowo nazywaWink) tzn. jak spojrzeć na tą zębatkę to jedne są stożkowe a drugie ścięte, dodam jeszcze, że krawędzie zębów są dość ostre.

Reszta myślę jest w dobrym stanie i nie będę się rozpisywał dalej, głównie interesuje mnie wasze zdanie o rzeczy co napisałem wyżej.

Co do wymiany na pewno chce wymienić łożyska i nowe uszczelki na olej.
Fajnie było by zostawić jak najwięcej części bo są oryginalne no ale wiadomo sprzęt ma swoje lata. Jak by wszystko nie było takie podejrzane to nic bym nie wymieniał, żadnych tuningów.
Jeszcze mam pytanie co sądzicie o dzisiejszych częściach zamiennych np. cylinder co podpisują go, super tuning zwiększa moc i takie tam bajery??

Dziękuję wszystkim za odpowiedzi!
Wał może mieć luz na boki, ale nie góra dół.
Pierścienie nie mogą być luźne przy dokładnym ścisku, cylinder zakładaj jak sobie nacelujesz na zamki.

Zębatka do wymiany bo ma ostre kanty.
Ta sadza to nagar, możesz to zdrapać nawet papierem ściernym i możesz wypolerować na lustro jak chcesz. Jak cylinder nie ma progu to jeszcze pewnie polata. Pierścienie sprawdzisz wsadzając je w cylinder i mierzenie szczelinomierzem przerwy na zamkach. Co do współczesnych zestawów "tuningowych", to nie daj się na to nabierać. Części się szybko sypią, a mocy to nie dodaje.
W romecie jeszcze może być luz góra dół na korbowodzie bo to są mało wymagające dokładności silniki.
Dobra rozumiem, to teraz mam jeszcze pytanie bo chcę wyczyścić dokładnie kartery oraz dekle. Jak na razie pozbyłem się brudu i starego oleju za pomocą benzyny ekstrakcyjnej a następnie wszystko wypłukałem wodą pod ciśnieniem. Teraz został stary silikon oraz plamy, czym się tego pozbyć??
(05-09-2013 22:17:36)marcodado napisał(a): [ -> ]W romecie jeszcze może być luz góra dół na korbowodzie bo to są mało wymagające dokładności silniki.

Palnąłeś głupotę.
Jak ma luz góra dół to wał do wymiany jest ponieważ pada łożysko na korbowodzie ( te wprasowane ).
U mnie góra dół jest ok
Przekierowanie