02-09-2013, 22:09:07
Witam postanowiłem założyć konto na forum z powodu wyremontowania starego roweru mojego taty. Remont nie polegał na zwykłym pomalowaniu ramy i oczyszczeniu części ,tylko na przystosowaniu roweru pod współczesne standardy. Rower ma wejście na wkład supportu ,a co za tym idzie można do niego zamontować wszystkie korby na tak zwany ,,kwadrat''. Jak wiadomo oryginalnie korby były na kliny. Ramy nie dało się nagwintować więc wpadliśmy na pomysł aby zrobić tuleje z ,którą nagwintujemy i wspawamy do ramy. My zamontowaliśmy nie oryginalne ,lecz prawdziwe Rometowkie stalowe korby na kwadrat.
Zamontowane są w nim aluminiowe koła 28 cali ,przez co rower stracił na wadze i można do niego wsadzić cienkie opony. Kaseta posiada 8 biegów. Oryginalne hamulce były długie ,stalowe i gięły się. Dlatego zamontowaliśmy w nim aluminiowe hamulce ,oryginalne otwory były za wysoko więc trzeba było wyciąć blaszkę i wspawać nową nieco niżej. W przednim widelcu jak się domyślacie nie dało się tak zrobić ,dlatego do rury sterowej od dołu wsadziliśmy rurkę i do niej przymocowaliśmy hamulec. Stary mostek kierownicy został zastąpiony przez nowy aluminiowy. Do widelca wstawiliśmy nowe tak zwane koronki. Kierownica została stara. Stare manetki zastąpiliśmy nowymi ,które przymocowaliśmy na ramie. Przerzutkę przednią zostawiliśmy starą ,a tylną zamocowaliśmy na dospawanym tak zwanym ,,adapterze''. Siodełko jest z jakiegoś innego roweru. Klamki zostały oryginalne. Kierownicę okleiliśmy nową białą owijką. Pancerze od hamulców są białe ,a od przerzutek czarne (białe były w zestawie z hamulcami ,a w sklepie nie sprzedają białych pancerzy). Wszystko uzupełniły naklejki wzorowane na oryginalnych (wzorowane bo nie są identyczne). Malowanie jest takie jakie na przedstawionych zdjęciach.
Zamontowane są w nim aluminiowe koła 28 cali ,przez co rower stracił na wadze i można do niego wsadzić cienkie opony. Kaseta posiada 8 biegów. Oryginalne hamulce były długie ,stalowe i gięły się. Dlatego zamontowaliśmy w nim aluminiowe hamulce ,oryginalne otwory były za wysoko więc trzeba było wyciąć blaszkę i wspawać nową nieco niżej. W przednim widelcu jak się domyślacie nie dało się tak zrobić ,dlatego do rury sterowej od dołu wsadziliśmy rurkę i do niej przymocowaliśmy hamulec. Stary mostek kierownicy został zastąpiony przez nowy aluminiowy. Do widelca wstawiliśmy nowe tak zwane koronki. Kierownica została stara. Stare manetki zastąpiliśmy nowymi ,które przymocowaliśmy na ramie. Przerzutkę przednią zostawiliśmy starą ,a tylną zamocowaliśmy na dospawanym tak zwanym ,,adapterze''. Siodełko jest z jakiegoś innego roweru. Klamki zostały oryginalne. Kierownicę okleiliśmy nową białą owijką. Pancerze od hamulców są białe ,a od przerzutek czarne (białe były w zestawie z hamulcami ,a w sklepie nie sprzedają białych pancerzy). Wszystko uzupełniły naklejki wzorowane na oryginalnych (wzorowane bo nie są identyczne). Malowanie jest takie jakie na przedstawionych zdjęciach.