27-08-2013, 18:56:42
Siemka jako że mój Chart z gaźnikiem 14MC zaczął palić ok. 5L/100km postanowiłem temu zapobiec, aha jednocześnie ciężko strasznie palił. No więc postanowiłem napisać mały poradnik czyszczenia i uszczelnienia poprawnie gaźnika 14MC
No więc zaczynamy
1. Wykręcamy gaźnik z Charta (można i z czegoś innego jeżeli ktoś ma ten gaźnik w jakimś innym silniku)
2.Kładziemy go na np. gazete i zaczynamy rozbierać. Tak wygląda gaźnik bez osłony przepustnicy, przepustnicy z iglicą i gumy filtra powietrza
http://imageshack.us/a/img821/7204/44c1.jpg
3.Zdejmujemy kopułkę pływaka i ukarze nam się taki widok http://imageshack.us/a/img41/7581/0hgo.jpg
4.Wyjmujemy bolec i swobodnie wyjmujemy pływak UWAGA NALEŻY SPRAWDZIĆ CZY PŁYWAK PŁYWA Gdy zdejmiemy go i będzie on pływać widzimy coś takiego
http://imageshack.us/a/img197/2459/kgrt.jpg
5.Wyjmujemy zaworek iglicowy
6.Teraz zdejmujemy rozpylacz. No więc warto do środka tam gdzie wchodzi przepustnica włożyć coś aby rozpylacz nam sztywno siedział po czym ściskamy sprężynę, zdejmujemy zabezpieczenie i mamy to zdjęte.
Tak wygląda zamontowany rozpylacz
http://imageshack.us/a/img16/1646/9a6f.jpg
A tak rozmontowany
http://imageshack.us/a/img837/8265/9x6h.jpg
7.Odkręcamy "śrubę" przez którą płynie paliwo jak nałożymy na nią wężyk http://imageshack.us/a/img836/2793/6mjp.jpg
8.Teraz wykręcamy śruby które są do regulacji obrotów i paliwa
http://imageshack.us/a/img845/8909/t4t6.jpg
9.Tak wygląda mój rozmontowany gaźnik 14MC
http://imageshack.us/a/img197/3674/tq0v.jpg
http://imageshack.us/a/img703/372/g4gk.jpg
10.no to teraz aby dobrze go uszczelnić trzeba zrobić zakupy w sklepie hydraulicznym
potrzeba 3oringi. Najmniejszy na śrubę regulacji obrotów, średni na rozpylacz a największy na komorę pływaka
Za wszystko zapłaciłem 90gr http://imageshack.us/a/img90/3264/9e1s.jpg
11.Teraz trzeba dorobić uszczelkę rozpylacza, ale z czego Ja to zrobiłem z dętki i jakoś się spisuje
Dętkę należy naciąć literę w kształcie X po czym włożyć rozpylacz i dociąć na odpowiednią wielkość
Coś takiego http://imageshack.us/a/img821/4927/vhb9.jpg
12.Składamy, wkładamy rozpylacz gdzie jego miejsce (oczywiście z uszczelką ma być) po czym zakładamy na niego oring
http://imageshack.us/a/img843/9839/q1sc.jpg
13. Na rozpylacz z oringiem zakładamy "miske" sprężynę (warto ją lekko rozciągnąć) i znowu "miska" po czym zabezpieczamy to zabezpieczeniem
http://imageshack.us/a/img835/7431/ku46.jpg
14. Teraz nakładamy największy Oring tak jak to na zdjęciu widać ma bardzo dokładnie przylegać i dobrze pasować
http://imageshack.us/a/img18/2130/4src.jpg
http://imageshack.us/a/img809/5744/g3mq.jpg
(tym zabiegiem powiększyliśmy pojemność komory pływakowej, u mnie to zakończyło problem brakowania paliwa na jeździe 3Biegiem na MAX gazu)
15.Wkładamy zaworek http://imageshack.us/a/img818/6356/eozw.jpg
16.-"- Pływak http://imageshack.us/a/img850/2364/yxlb.jpg
17. Zamykamy komorę pływakową kopułką
http://imageshack.us/a/img547/3323/ezfy.jpg
Zostało nam już tylko wkręcić śruby od regulacji, aha ten mały oring należy założyć na śrubę od regulacji obrotów. JA jeszcze polecam wymienić uszczelkę jeżeli nie macie to wystukacjcie kluczami 17 i 8 z kartonu po czym posmarujcie ją smarem i przykręćcie gaźnik gumę i podłączcie przewód paliwowy
Pozostało wam już tylko wyregulować gaźnik i jazda
Komentować, krytykować i piszcie co zrobiłem źle.
no to komentujcie i ocencie poradnik
No więc zaczynamy
1. Wykręcamy gaźnik z Charta (można i z czegoś innego jeżeli ktoś ma ten gaźnik w jakimś innym silniku)
2.Kładziemy go na np. gazete i zaczynamy rozbierać. Tak wygląda gaźnik bez osłony przepustnicy, przepustnicy z iglicą i gumy filtra powietrza
http://imageshack.us/a/img821/7204/44c1.jpg
3.Zdejmujemy kopułkę pływaka i ukarze nam się taki widok http://imageshack.us/a/img41/7581/0hgo.jpg
4.Wyjmujemy bolec i swobodnie wyjmujemy pływak UWAGA NALEŻY SPRAWDZIĆ CZY PŁYWAK PŁYWA Gdy zdejmiemy go i będzie on pływać widzimy coś takiego
http://imageshack.us/a/img197/2459/kgrt.jpg
5.Wyjmujemy zaworek iglicowy
6.Teraz zdejmujemy rozpylacz. No więc warto do środka tam gdzie wchodzi przepustnica włożyć coś aby rozpylacz nam sztywno siedział po czym ściskamy sprężynę, zdejmujemy zabezpieczenie i mamy to zdjęte.
Tak wygląda zamontowany rozpylacz
http://imageshack.us/a/img16/1646/9a6f.jpg
A tak rozmontowany
http://imageshack.us/a/img837/8265/9x6h.jpg
7.Odkręcamy "śrubę" przez którą płynie paliwo jak nałożymy na nią wężyk http://imageshack.us/a/img836/2793/6mjp.jpg
8.Teraz wykręcamy śruby które są do regulacji obrotów i paliwa
http://imageshack.us/a/img845/8909/t4t6.jpg
9.Tak wygląda mój rozmontowany gaźnik 14MC
http://imageshack.us/a/img197/3674/tq0v.jpg
http://imageshack.us/a/img703/372/g4gk.jpg
10.no to teraz aby dobrze go uszczelnić trzeba zrobić zakupy w sklepie hydraulicznym
potrzeba 3oringi. Najmniejszy na śrubę regulacji obrotów, średni na rozpylacz a największy na komorę pływaka
Za wszystko zapłaciłem 90gr http://imageshack.us/a/img90/3264/9e1s.jpg
11.Teraz trzeba dorobić uszczelkę rozpylacza, ale z czego Ja to zrobiłem z dętki i jakoś się spisuje
Dętkę należy naciąć literę w kształcie X po czym włożyć rozpylacz i dociąć na odpowiednią wielkość
Coś takiego http://imageshack.us/a/img821/4927/vhb9.jpg
12.Składamy, wkładamy rozpylacz gdzie jego miejsce (oczywiście z uszczelką ma być) po czym zakładamy na niego oring
http://imageshack.us/a/img843/9839/q1sc.jpg
13. Na rozpylacz z oringiem zakładamy "miske" sprężynę (warto ją lekko rozciągnąć) i znowu "miska" po czym zabezpieczamy to zabezpieczeniem
http://imageshack.us/a/img835/7431/ku46.jpg
14. Teraz nakładamy największy Oring tak jak to na zdjęciu widać ma bardzo dokładnie przylegać i dobrze pasować
http://imageshack.us/a/img18/2130/4src.jpg
http://imageshack.us/a/img809/5744/g3mq.jpg
(tym zabiegiem powiększyliśmy pojemność komory pływakowej, u mnie to zakończyło problem brakowania paliwa na jeździe 3Biegiem na MAX gazu)
15.Wkładamy zaworek http://imageshack.us/a/img818/6356/eozw.jpg
16.-"- Pływak http://imageshack.us/a/img850/2364/yxlb.jpg
17. Zamykamy komorę pływakową kopułką
http://imageshack.us/a/img547/3323/ezfy.jpg
Zostało nam już tylko wkręcić śruby od regulacji, aha ten mały oring należy założyć na śrubę od regulacji obrotów. JA jeszcze polecam wymienić uszczelkę jeżeli nie macie to wystukacjcie kluczami 17 i 8 z kartonu po czym posmarujcie ją smarem i przykręćcie gaźnik gumę i podłączcie przewód paliwowy
Pozostało wam już tylko wyregulować gaźnik i jazda
Komentować, krytykować i piszcie co zrobiłem źle.
no to komentujcie i ocencie poradnik