Witam, zastanawiałem się niedawno nad zmianą cylindra w swoim charcie na 55/4 na tłoku od hondy, słyszałem też że można wstawić cylinder od simsona i zastanawiam się czy 60/4/3 pasuje bez żadnych przeróbek karterów, tzn, czy nie trzeba roztaczać karterów, wiem że trzeba zmienić trochę w mocowaniach gażnika i kolanka wydechu. Jak będzie z żywotnością wału i sprzęgła, czy tarcze sprzęgłowe nie będą sie szybko zużywać i czy nie będzie się ślizgać.Na końcu jaki gaźnik wstawić żeby to dobrze działało.
Wał wał i jeszcze raz wał to jest udręka Charta
Sprzęło jest ku*wne takie że wytrzyma to
Gorzej tak jak mówię z Wałem bo on potrafi się przestawić. Można zastosować korbę od Sendy ale podejrzewam że to będzie drożej niż wszystko co tu napisałeś
(500zł musisz liczyć na wał )
Można wstawić cylinder od simsona, ale wówczas musisz robić podkładkę pod cylinder 5 mm. Masz problem z kolankiem-trzeba kombinować. Z gaźnikiem podobnie, musisz uciąć króciec i jakieś mocowanie na rurkę robić. Przy 50/4 wał da radę, sprzęgło też powinno, chociaż nie jest ono takie mocne. U mnie na dobrych tarczach w dłubniętej 70/2 ślizga.
PS.
Niebawem będę miał na sprzedaż cylinder do Charta 50/4, tylko muszę go skończyć, zatem jak zainteresowany to pw
korba od sendy, roztoczenie karterów na 53mm o ile robrze pamiętam, tłok od simsona, głowica simson, gaźnik jakiś większy
Jak ja bym robił 70ccm teraz, a nie dobrą 50ccm to bym zrobił tak
Korba od Sendy, roztoczyłbym kartery, przed roztoczeniem polutował bym miejsca gdzie mogły by pojawić się dziury, Tłok od Hondy DIo lub MB, cylinder albo ten co pokazałeś lub sam bym przerobił cylka, Głowica jakaś Honda która ma taki sam rozstaw otworów jak Chart, Gaźnik 21mm i cylinder lekko dłubnąć pod gaźnik 21mm
Jak coś to tu masz cylka
http://tablica.pl/oferta/wal-kosiarka-de...e0c3e5fcce od kosiarki...
Ps. na twoim miejscu zrobił bym bardzo dobrą i mocną 50
Niech idzie daleko z tymi 3 stówami
rozwiercanie karterów, zmiana korby, cylinder, tłok, spawanie i zmiana głowicy. Nie jest to takie tanie jak by się mogło wydawać. kartery trzeba tozwiercić na 52mm. Chociaż ja mam na 53. Mnie taka modyfikacja wyniosła ponad 800zł.
Fajnie że oryginał ta 70tka, jednak osobiście wolałbym przetulejować i zrobić po swojemu. Jakby nie patrzeć w tej samej cenie